Gecmis olsun, ben esasen baskiya yag bulastirmislardir diye dusunmustum. Ama sensor olmasina sevindim. Hata kodu vermemesine de ayrica sasirdim enteresan.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Gaz kelebeği mi hava filtresi mi?
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View PostGecmis olsun, ben esasen baskiya yag bulastirmislardir diye dusunmustum. Ama sensor olmasina sevindim. Hata kodu vermemesine de ayrica sasirdim enteresan.
Verileri de düzgün okumayınca araçta bunun hissediyoruz.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
Ali Bey Merhaba,
Dün OBD2 cihazımı bağladım. Ön Cama büyük ekran tableti taktım ve 100km yol yaptım. Analiz programını açtım, pistonların basınçlarına kadar izledim.
Boğaz kelebeğinin verdiği tepkiler ve bobin değerlerine kadar ölçtüm. Artık bu konularda yol katettim. Maalesef servisçi arkadaşlar utansın artık.
Sorunum yüzde 80 eminim bundan ve arkadaşlarımında başına gelmiş. MAF Hava akış sensörü sanırım.
Aracın eski sahibine ulaştım devamlı balata spreyi ve birkaç kez hava tutulmuş. Aracı alalı bayağı olmasına rağmen, beyfendi birisiymiş ve aracımın sorununa eğer isterseniz ücretini öderim benden kaynaklıysa size arızalı araç satmak istemem asla dedi
Arkadaşlarımın da 3000 deviri geçmediği ve 130'u geçmiyorduk MAF sensörünü değiştirince araba çok hızlandı ve 6 ile dik rampayı çıkıyoruz dediler.
Bu arada aracın bobini GM, Bujiler, Turbo valfleri, Oksijen sensörü, Map Sensörü, Son Katalitik Sensör Aklınıza ne gelirse sıfırı alındı ve aracı resmen yeniledim. Çok yeni tarihte orjinal volant, baskı balata ve bilyasına kadar değişti.
Hava filtresini yeni olmasına rağmen, en kalitelisini aldım acaba hava mı geçmiyor diye.
Aracı birşey sınırlıyor, ya hava yetmiyor ya benzin yada aks gibi gücü aktaramayan birşeydi.
Ancak araştırmalarım sonucu MAF da karar kıldım. Sipariş geçtim orjinal bosch marka 500 TL ödedim.
Birkaç güne elime ulaşır. Onuda değiştirelim bir tek o kalmıştı.
Neden maf'a yöneldim derseniz araba ile düzde zorlamadan yavaş yavaş 220 hıza geliyorum. Ama ne zaman gücü hissetmek istesem 3000 veya 3200 devirde kalıyor ve silkeleme yapıyor. Rölanti saatide orada çok sağlam oynuyor araba bağırmıyor bu arada, benden bu kadar maksimum güç bu diyor
Ali Bey Bu arada;
Ben ne sorun ile karşılaşırsam karşılaşayım mutlaka foruma döner yazarım. Çünkü ben bilgiyi saklama taraftarı değilim, benim paramdan ziyade keyifsizliğim ve uğraşmalarımı başkaları da aynı sorun ile uğraşmasın derim.
Bazen bakıyorum, foruma yazmışlar sorunu anlatmışlar sonra gelip sorunu çözdüm arkadaşlar yazmış. Eleştiriyor gibiyim ama, arkadaşa soruyorlar nasıl çözdün diye cevap yok.
Yardımlarınız için de Teşekkür Ederim.
- Beğenmeler 3
Yorum
Yorum