Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Gaz kelebeği mi hava filtresi mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Gaz kelebeği mi hava filtresi mi?

    Merhaba,

    Aracım 1 haftadır olmayan bir sorun ile uğraşıyorum. 2 sorunum vardı birini çözdüm ancak, başımdaki sorunu ilk defa yaşıyorum.

    Araç düz yolda, yokuş aşağı, hafif rampada üst süratlara çok iyi ulaşıyor.

    Ancak yokuşlarda ve rampalarda 3000 deviri araba geçmiyor. 3000 ile 4000 arası dalgalanıyor ve silkeleme yapıyor.

    Aracın kmsi 115 binde. 1.6t 180hp modeli. 2013 yılı trafiğe çıkışlı.

    Map, maf, oksijen sensörleri yeni. Volant baskı balata sorunu bulunmuyor.

    Gaz kelebeği hiç temizlenmedi.

    Sadece tek fark usta ile görüştüm, geçenki bakımlar mann hava filtresi kullanılmış. Bu bakımda filtron takılmış. Arada kalite farkı vardır dediler.

    ​Şu anda canımı sıkan bu durumu çözmek adına sizin fikirlerinize ihtiyacım var.

    Başınıza böyle birşey geldi mi?

    Nereden kaynaklandığını araştırdım, ancak tam cevap bulamadım.

    Teşekkürler.



    ​​

  • #2
    değişik bir sorun olmuş.
    yakıt pompası yada depo ile ilgili bir şey olabilir mi?
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Valla ben olsam orjinal gm hava filtresi taktırıp gaz kelebeğini de temizlettirirdim. Kendi makyajlı kasa aracımda bu ikisini yapmakta ustalaştım diyebilirim. Yarım saatimi almıyor. Ve gaz kelebeğini her temizlememde aracın gidişi baya fark ediyor. Üstelik kelebek kirlenmemiş oluyor. 6 ayda bir yapıyorum. Siz de mutlaka yaptırın derim.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
        Valla ben olsam orjinal gm hava filtresi taktırıp gaz kelebeğini de temizlettirirdim. Kendi makyajlı kasa aracımda bu ikisini yapmakta ustalaştım diyebilirim. Yarım saatimi almıyor. Ve gaz kelebeğini her temizlememde aracın gidişi baya fark ediyor. Üstelik kelebek kirlenmemiş oluyor. 6 ayda bir yapıyorum. Siz de mutlaka yaptırın derim.
        Gaz kelebeğini sökmeden würth tarzı uygulamalar sağlıklı mıdır?

        Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.

        Yorum


        • #5
          Kelebeği sökmeden yapılan hiçbir işlem etkili olmuyor

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Sadettin 50 View Post
            Kelebeği sökmeden yapılan hiçbir işlem etkili olmuyor
            Teşekkür Ederim. Servisteki ustam ile bir görüşeyim. Aracı bırakma yolu gözüküyor.

            Yaşadığım sorunun kaynağının neden kaynaklandığını çözüm bulunca ileteceğim.

            Teşekkürler.

            Yorum


            • #7
              Gaz kelebeği temizleme işlemi yapılırken map sensörünü de temizlettirin. Balata spreyi hem map sensörü hem de gaz kelebeği için işe yarıyor. Hava filtresi üzerinde olan maf sensörünü de kontak sprey tarzı bir ürünle temizlesinler. Ona balata spreyi kesinlikle kullanmasınlar.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                Gaz kelebeği temizleme işlemi yapılırken map sensörünü de temizlettirin. Balata spreyi hem map sensörü hem de gaz kelebeği için işe yarıyor. Hava filtresi üzerinde olan maf sensörünü de kontak sprey tarzı bir ürünle temizlesinler. Ona balata spreyi kesinlikle kullanmasınlar.
                Sensörlerim sıfır yeni değiştirdim. sadece gaz kelebeğinden şüpheleniyorum.

                Hava filtresini sipariş geçtim. Onuda değiştireceğim.

                Bendeki programda herhangi bir hata görmüyorum. Ancak onlar da yer alan bilgisayarda geçmişe ait tüm kayıtlara ulaşıyorlar.

                Kesin bir sonuca ulaşacağız diye düşünüyorum.

                Teşekkürler vaktinizi ayırdığınız için.

                Yorum


                • #9
                  Size nacizane tavsiyem baskı balatadan tam emin olun. Bunu baskı balata da yapar.

                  Yorum


                  • #10
                    İlk etapta ateşleme bobinleri ve bujileri kontrol ettirin ölçümünü yaptırın. Turbo hortumlarında kaçak var mı baktırın. Baskı balatada sorun olsa bile araç bir şekilde 3000 deviri her türlü geçer.
                    En son aklıma yakıt filitrenizi temizletip pompaya doğru akım geliyor mu ölçümünü yaptırın. Elektirik konusunda insignia lar hassas biraz. Çözümüzü bizlerde paylaşın mutlaka

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
                      İlk etapta ateşleme bobinleri ve bujileri kontrol ettirin ölçümünü yaptırın. Turbo hortumlarında kaçak var mı baktırın. Baskı balatada sorun olsa bile araç bir şekilde 3000 deviri her türlü geçer.
                      En son aklıma yakıt filitrenizi temizletip pompaya doğru akım geliyor mu ölçümünü yaptırın. Elektirik konusunda insignia lar hassas biraz. Çözümüzü bizlerde paylaşın mutlaka
                      Ali Bey Merhaba,

                      Dün OBD2 cihazımı bağladım. Ön Cama büyük ekran tableti taktım ve 100km yol yaptım. Analiz programını açtım, pistonların basınçlarına kadar izledim.

                      Boğaz kelebeğinin verdiği tepkiler ve bobin değerlerine kadar ölçtüm. Artık bu konularda yol katettim. Maalesef servisçi arkadaşlar utansın artık.

                      Sorunum yüzde 80 eminim bundan ve arkadaşlarımında başına gelmiş. MAF Hava akış sensörü sanırım.

                      Aracın eski sahibine ulaştım devamlı balata spreyi ve birkaç kez hava tutulmuş. Aracı alalı bayağı olmasına rağmen, beyfendi birisiymiş ve aracımın sorununa eğer isterseniz ücretini öderim benden kaynaklıysa size arızalı araç satmak istemem asla dedi

                      Arkadaşlarımın da 3000 deviri geçmediği ve 130'u geçmiyorduk MAF sensörünü değiştirince araba çok hızlandı ve 6 ile dik rampayı çıkıyoruz dediler.

                      Bu arada aracın bobini GM, Bujiler, Turbo valfleri, Oksijen sensörü, Map Sensörü, Son Katalitik Sensör Aklınıza ne gelirse sıfırı alındı ve aracı resmen yeniledim. Çok yeni tarihte orjinal volant, baskı balata ve bilyasına kadar değişti.

                      Hava filtresini yeni olmasına rağmen, en kalitelisini aldım acaba hava mı geçmiyor diye.

                      Aracı birşey sınırlıyor, ya hava yetmiyor ya benzin yada aks gibi gücü aktaramayan birşeydi.

                      Ancak araştırmalarım sonucu MAF da karar kıldım. Sipariş geçtim orjinal bosch marka 500 TL ödedim.

                      Birkaç güne elime ulaşır. Onuda değiştirelim bir tek o kalmıştı.

                      Neden maf'a yöneldim derseniz araba ile düzde zorlamadan yavaş yavaş 220 hıza geliyorum. Ama ne zaman gücü hissetmek istesem 3000 veya 3200 devirde kalıyor ve silkeleme yapıyor. Rölanti saatide orada çok sağlam oynuyor araba bağırmıyor bu arada, benden bu kadar maksimum güç bu diyor

                      Ali Bey Bu arada;

                      Ben ne sorun ile karşılaşırsam karşılaşayım mutlaka foruma döner yazarım. Çünkü ben bilgiyi saklama taraftarı değilim, benim paramdan ziyade keyifsizliğim ve uğraşmalarımı başkaları da aynı sorun ile uğraşmasın derim.

                      Bazen bakıyorum, foruma yazmışlar sorunu anlatmışlar sonra gelip sorunu çözdüm arkadaşlar yazmış. Eleştiriyor gibiyim ama, arkadaşa soruyorlar nasıl çözdün diye cevap yok.

                      Yardımlarınız için de Teşekkür Ederim.

                      Yorum


                      • #12
                        Yani işin enteresan tarafı MAF sensörü bu şekilde bir probleme yol açıyor ancak arıza yakmıyor, tuhaf olan bu... defalarca okuduk denk geldik hatta videolar var konuyla alakalı. Sensörlerden kaynaklı bu denli büyük bir problem varsa eğer mutlaka hata yakmalıydı. Ben tekrardan problemin büyük ihtimalle baskı balatadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Sebebine gelince; yakın zamanda arkadaşımın Citröen C4'ünde de aynı problem vardı. Baskısı zayıftı ve araç 130 140'tan sonra devir çevirmiyordu, çünkü balata bitikti. Balatayı değiştirdi aracı son hıza 172 lere kadar zorlanmadan çıkmaya başladı. MAF sensöründen sonra eğer probleminiz devam ederse bence siz balatayı değiştirdiğiniz ustanızla tekrar irtibata geçin derim. Faydası olur zararı olmaz.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
                          Yani işin enteresan tarafı MAF sensörü bu şekilde bir probleme yol açıyor ancak arıza yakmıyor, tuhaf olan bu... defalarca okuduk denk geldik hatta videolar var konuyla alakalı. Sensörlerden kaynaklı bu denli büyük bir problem varsa eğer mutlaka hata yakmalıydı. Ben tekrardan problemin büyük ihtimalle baskı balatadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Sebebine gelince; yakın zamanda arkadaşımın Citröen C4'ünde de aynı problem vardı. Baskısı zayıftı ve araç 130 140'tan sonra devir çevirmiyordu, çünkü balata bitikti. Balatayı değiştirdi aracı son hıza 172 lere kadar zorlanmadan çıkmaya başladı. MAF sensöründen sonra eğer probleminiz devam ederse bence siz balatayı değiştirdiğiniz ustanızla tekrar irtibata geçin derim. Faydası olur zararı olmaz.
                          Merhaba,

                          Önerileriniz için teşekkür ederim. Ancak baskı balata da sorun olsa, aracımın deviri çok yükselir ve gitmez o zaman haklısınız. Montajda yağ olsa, ellerinden kir bulaşsa tabiki derim.

                          Ancak ben şöyle söyleyim size;

                          Aracımın parçalarını ben alırım ilk bayiden, usta ile konuşurum. Aracım için kaç saat harcanacak ise, kalabalık olmadığı bir günü seçerim. Sonra aracıma yapılan işlemleri takip eder, özellikle montaj sırasında sorularımı sorar, daha sonrada geri takılan işlemleri kontrol ederim. Elimden geldiğince, aracımı teslim edipte ayrılan yerler gibi değilim. 200 300 fazla veririm ama aracımın başında olurum. Bu konuda hassasım.

                          Başka şehirde aracımda sorun vardı ilgili opel servisine gittim, mutlaka ustam ile o kişiyi görüştürürüm. Aracımın tüm kayıtlarını bilir, takip eder yorumda bulunur.

                          Baskı balata, volant vs değişirken de aynı işlemleri yaptım. Ustalar sağolsun çok titiz çalıştı,

                          Size başka bir tespit anlatayım, baskı balatada eğer sorun olsaydı araçta gücü hissedeceğim zaman; 3000 devirde sabitliyor deviri, yakıt tüketimim o an zorlasamda 10 litreyi geçmiyor. Araç bağırmıyor ve sınırlıyor. Motor güç üretse, devir üst seviyelere çıksa gitmese zaten aracı direk götürürüm. Benim bu sorunum volant ve baskı balatadan öncede varmış, sadece 2 sorun aynı ana denk geldi. Belkide volantı ve baskı balatayı erken değiştirdim.

                          Şu sensörü değiştiriyim, düzelmez ise zaten ustadan randevu aldım. Bu sorunu çözecem kafaya taktım artık. Forumları okuyorum, bazen aracın sorunu böyleydi araçtan soğudum öylece sattım diyenler var. Ne biliyim ben aracı böyle satsam, o parayla nasıl huzur bulurum bilemiyorum.

                          Sizinde fikirlerinize istinaden, tekrar kontrol ettireceğim. Ürünler garantili, yardımcı olacaklar her konuda.

                          Opel araçlarıyla haşır neşir olan tanıdığım eski okul arkadaşıma ulaştım, konuyu anlattım dün akşam. Bana dediği şu oldu, senin aracın motoru zarar görmesin diye motoru korumaya alıyor. Çünkü sensörler okuduğu veriye göre, ecuyu yönlendirir. Arıza oluşabilmesi için, voltaj üretmemesi veya voltajın çok altı yada çok üstüne çıkarsa görürsün dedi.

                          Kendisi de bana Maf ve Boğaz Kelebeği sensörlerine odaklan dedi.

                          Şu an aracı çok zorlamadan normal biniyorum. Hayırlısı bakalım artık.

                          Yardımlarınız için Teşekkür Ederim. Kıymetli vaktinizi ayırıp fikir önermeniz bile çok değerli benim için.

                          Saygılar.

                          Yorum


                          • #14
                            Merhaba,

                            Yeni Maf sensörü takıldı. Aracı çalıştırınca direk farketti. Motor gürültüsü yarı yarıya azaldı ve sessiz olarak çalışmaya başladı.

                            Çevre yolunda arabayı dik yokuşlarda sıkıştırarak kullandım. Gerçekten aracı turbosuz kullanıyor gibiymiş eski halinde.

                            Çok farkettiğini ve performansı çok etkilediğini söyleyebilirim.

                            Bu arada takmadan önce, yağsız sensör temizleyici kullanıldı. Ancak düzelmedi.

                            Başınıza böyle bir sorun tekrar ederse, bilginize.

                            İyi Akşamlar.

                            Yorum


                            • #15
                              Sorununuzun düzelmesine sevindim. Paylaşım için teşekkürler.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X