Merhabalar,
İstanbuldan Karadenize kıyısı olan Hendek - Kocaali ye bağlı Şerbetpınarı adlı güzel bir köye ziyarette bulundum dün, eşim 2 küçük kızım ve annemide götürdüm.Köy dağın zirvesinde fındıkçılıkla geçinen yolları düzgün ama çok virajlı bir köy.direksiyonu sağa sola çevirmeden 10 saniye yürüyemiyorsunuz araçla. günü birlik ziyaretti. Dönüş için gece 23:00 gibi hazırlandık araca bindik. 1 km gitmeden araç ekranım festival gibi aydınlandı. ABS- ESP, ışıkları, Otomatik Çarpışma devredışı, Hava durumu algılayıcı olumsuz hava koşulları sebebiyle devredışı vb uyarılar. İlk başta renk vermedim aileye, dağın başındayız, hemen durdum. stop ettim. tekrar çalıştırdım. Tabi içerdekiler beni izliyor. Işıklar sönmedi. Sürüşü kontrol etmek frenleri deneme amacıyla yola düşük hız devam ettim, birşeyler anormaldi, örneğin vites geçişleri üst devirden itibaren oluyor, atiklik azalmış, devri aldıktan sonra sürüş iyi, frenleme ise iyi ama kontrol tamamen bende ve direksiyonda olduğunu tamamen hissettim. Aile sormaya başladı. tedirgin olmamaları için birşey söylemedim. Yolunda herşey bir ışık yandıda falan diyip yola devam ettim. Kısacası anlamak istediğim fren tepkileri ve yol tutuşuydu. Sürüş keyfi açısından 15 yıl önce elektroniksiz olan aracım tadında keyifli bir sürüşü vardı bu şekilde istanbula geldim. Ama altımdaki aracı tanıyamıyorum tabi. virajlarda sadece aracın kendi aerodinamiğinden kaynaklı sağlam tutuş ama alışılmışlığın dışında tedirgin bir hal.
Başakşehir Güngören Sanayi Sitesinde Güleç Opel özel bir servis.Orada Suat usta var. Servisten gelme kendisi. Elemanlarıda Opel yetkili servislerden çıkma. Bölgede tavsiye alanlardan. Aracı ona götürdüm. Sabah aramadan direk. genelde zaten bu arıza için kablo değiştiğinide biliyorum. Bu servis ucuz diyemem, makinaya bağlamak teşhis 150 tl zaten. Ama en azından neyse onu söyleyen biri çevremden biliyorum. Bende abs kablodandır diye gittim zaten. Sağ lastik tarafındaki sensör arıza verdiği görüldü. Önce sıfırlayalım silelim arızayı dedi. sildi. Sürüş testine çıktık. Bu kez frene basar basmaz abs kart kurt devreye giriyor. Ama her frende. Zaten ardından ışıklar tekrar yandı.
- Usta Kabloyu kontrol etmek için aks milini itelerken, kablonun ucundaki değeri okuyan sensör ile abs aksamındaki bilyaların sensör arasında yarım mm kalınlığında demir sactan bilezik büyüklüğünde conta düştü kırılmış vaziyette.
- Bu demir sac conta, sensör ile değerleri sensöre mekanik olarak ileten aksam arasına pislik toz kaçmasın diye koyulmuş, bu kırılıp ikiye bölününce sensör değer okuyamıyormuş. Bundandır dedi zaten her opelde olacak olan durum budur. Gereksiz bir parça dedi. Kauçuk bir contası zaten var, genelde bu arızada o bölgeyi sökerken o parçayı söküp alırlar, kablo sağlamdır ama kabloyuda yani sensörüde değişirler dedi, önemli olan sensörün ucunun hasar görmemesi bu temiz, takalım kontrol edelim dedi. Dediği gibi, Kırılmış olan sacı temizledi. Sensörü geri taktı. Herşey normale döndü. gereksiz olup olmadığı ile ilgili çok soru sorsamda koskoca alman mühendisler muhabbetine girsemde emin ellerdesin takma dedi, Bundan sonraki arıza da sol tarafın sacıda kırılıp hata verince kurtulacaksın dedi
Uzun ama faydası olacağını düşündüğüm bir konu, Hemen kabloyu değiştirmektense kablonuzu ilgili alan kontrol edildikten sonra tekrar denemekte fayda var.
İstanbuldan Karadenize kıyısı olan Hendek - Kocaali ye bağlı Şerbetpınarı adlı güzel bir köye ziyarette bulundum dün, eşim 2 küçük kızım ve annemide götürdüm.Köy dağın zirvesinde fındıkçılıkla geçinen yolları düzgün ama çok virajlı bir köy.direksiyonu sağa sola çevirmeden 10 saniye yürüyemiyorsunuz araçla. günü birlik ziyaretti. Dönüş için gece 23:00 gibi hazırlandık araca bindik. 1 km gitmeden araç ekranım festival gibi aydınlandı. ABS- ESP, ışıkları, Otomatik Çarpışma devredışı, Hava durumu algılayıcı olumsuz hava koşulları sebebiyle devredışı vb uyarılar. İlk başta renk vermedim aileye, dağın başındayız, hemen durdum. stop ettim. tekrar çalıştırdım. Tabi içerdekiler beni izliyor. Işıklar sönmedi. Sürüşü kontrol etmek frenleri deneme amacıyla yola düşük hız devam ettim, birşeyler anormaldi, örneğin vites geçişleri üst devirden itibaren oluyor, atiklik azalmış, devri aldıktan sonra sürüş iyi, frenleme ise iyi ama kontrol tamamen bende ve direksiyonda olduğunu tamamen hissettim. Aile sormaya başladı. tedirgin olmamaları için birşey söylemedim. Yolunda herşey bir ışık yandıda falan diyip yola devam ettim. Kısacası anlamak istediğim fren tepkileri ve yol tutuşuydu. Sürüş keyfi açısından 15 yıl önce elektroniksiz olan aracım tadında keyifli bir sürüşü vardı bu şekilde istanbula geldim. Ama altımdaki aracı tanıyamıyorum tabi. virajlarda sadece aracın kendi aerodinamiğinden kaynaklı sağlam tutuş ama alışılmışlığın dışında tedirgin bir hal.
Başakşehir Güngören Sanayi Sitesinde Güleç Opel özel bir servis.Orada Suat usta var. Servisten gelme kendisi. Elemanlarıda Opel yetkili servislerden çıkma. Bölgede tavsiye alanlardan. Aracı ona götürdüm. Sabah aramadan direk. genelde zaten bu arıza için kablo değiştiğinide biliyorum. Bu servis ucuz diyemem, makinaya bağlamak teşhis 150 tl zaten. Ama en azından neyse onu söyleyen biri çevremden biliyorum. Bende abs kablodandır diye gittim zaten. Sağ lastik tarafındaki sensör arıza verdiği görüldü. Önce sıfırlayalım silelim arızayı dedi. sildi. Sürüş testine çıktık. Bu kez frene basar basmaz abs kart kurt devreye giriyor. Ama her frende. Zaten ardından ışıklar tekrar yandı.
- Usta Kabloyu kontrol etmek için aks milini itelerken, kablonun ucundaki değeri okuyan sensör ile abs aksamındaki bilyaların sensör arasında yarım mm kalınlığında demir sactan bilezik büyüklüğünde conta düştü kırılmış vaziyette.
- Bu demir sac conta, sensör ile değerleri sensöre mekanik olarak ileten aksam arasına pislik toz kaçmasın diye koyulmuş, bu kırılıp ikiye bölününce sensör değer okuyamıyormuş. Bundandır dedi zaten her opelde olacak olan durum budur. Gereksiz bir parça dedi. Kauçuk bir contası zaten var, genelde bu arızada o bölgeyi sökerken o parçayı söküp alırlar, kablo sağlamdır ama kabloyuda yani sensörüde değişirler dedi, önemli olan sensörün ucunun hasar görmemesi bu temiz, takalım kontrol edelim dedi. Dediği gibi, Kırılmış olan sacı temizledi. Sensörü geri taktı. Herşey normale döndü. gereksiz olup olmadığı ile ilgili çok soru sorsamda koskoca alman mühendisler muhabbetine girsemde emin ellerdesin takma dedi, Bundan sonraki arıza da sol tarafın sacıda kırılıp hata verince kurtulacaksın dedi
Uzun ama faydası olacağını düşündüğüm bir konu, Hemen kabloyu değiştirmektense kablonuzu ilgili alan kontrol edildikten sonra tekrar denemekte fayda var.
Yorum