Duyuru

Collapse
No announcement yet.

4. Silindir Tekleme Arızası

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 4. Silindir Tekleme Arızası

    Arkadaşlar merhaba. Aracım 1.6t 180 bg Cosmo Landirenzo lpgli modelidir. Aracı uzun süredir benzinde kullanıyorum. Aracım soğuk çalıştırmada titreme ve sarı ikaz lambası birkaç kez yanıp söndükten sonra "aracı en kısa sürede servise götürün" uyarısı verdi (benzinde). Araç ısındıktan(90 derece) geldikten sonra çalıştırdığımda yada soğuk motorda çalıştırırken bir miktar gaz verdiğimde arıza lambası yakmıyor, uyarı vermiyor, titremiyor ve normal çalışıyor.

    Kompresyon testi yaptırdım. 210,210,210 dördüncü silindir ise 180 çıktı. Usta çok az bir kayıp olduğunu belirtti, aracın pistonunda sorun olabileceğini söyledi.

    Motorun açılıp bakılacağı ve pistonların değişmesi gerektiğini masrafın ise 10-12 bin tl olacağını iletti.

    Daha önce bu sorunu yaşayıp tamir yaptıran arkadaşlarımız var ise İstanbul için iyi bir usta tavsiyesi isteyeceğim sizlerden. Teşekkür ederim.

  • #2
    Geçmiş olsun

    Araçta yazılım varmi



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      Geçmiş olsun

      Araçta yazılım varmi
      Hayır, araçta herhangi bir yazılım yoktur.

      Yorum


      • #4
        testin doğru yapıldığına emin misiniz? 210 dediğiniz değer zaten BAR olamaz, sonuçları size PSI olarak vermiş olsalar bile bu değerler olması gereken değerin çok üstünde.
        1,6t 180hp için sıkıstırma üst sınırı 12-12,5bar dıye bılıyorum(yanlışım varsa düzeltiniz) 12 bar 174 PSI'a eşittir.
        Ustanızın kullandığı cihazın kalibrasyonu sorunlu dersek, ve bu değerleri baz almasak sizin evet 4.silindirde diğer pistonlara oranla bir kaybınız var.Bu durumda evet motor açılmadan kesin sebenini bilemiyorsunuz malesef.

        Yorum


        • #5
          4 çü silindirin bobinini diğer silindirlerin herhangi biriyle değiştirin.Arızalı silindir değişiyorsa bobini değiştirin.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
            testin doğru yapıldığına emin misiniz? 210 dediğiniz değer zaten BAR olamaz, sonuçları size PSI olarak vermiş olsalar bile bu değerler olması gereken değerin çok üstünde.
            1,6t 180hp için sıkıstırma üst sınırı 12-12,5bar dıye bılıyorum(yanlışım varsa düzeltiniz) 12 bar 174 PSI'a eşittir.
            Ustanızın kullandığı cihazın kalibrasyonu sorunlu dersek, ve bu değerleri baz almasak sizin evet 4.silindirde diğer pistonlara oranla bir kaybınız var.Bu durumda evet motor açılmadan kesin sebenini bilemiyorsunuz malesef.
            Cevabınız için teşekkür ederim. Aracımı subap değişimi için servise bıraktım. Subap değişiminden sonra konu ile ilgili sizleri bilgilendireceğim.

            Yorum


            • #7
              Aracımın yukarıda belirttiğim sorunlarını İstanbul'da özel bir serviste çözdürdüm. Aracımın sibopları, triger seti, devir daimi, termostatı vb. parçalarını değiştirdim. Sonuç mükemmel. Farkettiğim değişiklikler:

              1.Tekleme,silkeleme,rolanti dalgalanması gibi sorunlar tamamen ortadan kalktı.

              2.Değişimden sonra tüm silindirlerin kompresyon değerleri birbirine eşit 210 psi=15 bar

              3.Aracımın perfomansı, özellikle alt devirlerde ciddi şekilde arttı.

              4.Aracımda bulunan lpg sisteminin sigortasını söktürdüm, ayrıca tanktan gaz akışını da kapattırdım. Aracımı lpg siz kullanmaya başladım.

              5.Aracım tamamen sessizleşti ve hiçbir titreme kalmadı. Bazen çalıştığını unutup, elim marşa giderken devir saatinden çalıştığını anlayabiliyorum.

              Bu sorunu yaşayan arkadaşlara önemli tavsiyem:

              Eğer aracınızda tekleme, arıza lambası ve vuruntulu çalışma problemleri yaşıyorsanız ve bobin, buji vb. ateşleme parçalarının değişimi sorunu çözmediyse bir an önce subaplarınızı kontrol ettirin ve değiştirin. Erken davranmanız aracınızın alt bloğununda (piston, segman, gömlekler vb.) aşınmasını, bozulmasını ve sizi çol daha büyük maliyetlerden kurtaracaktır.

              Yorum


              • #8
                Geçmiş olsun. Aracınızla keyifli sürüşler dilerim.
                Bu işlemlerin maliyeti ne oldu?
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Öncelikle geçmiş olsun ve bundan sonra keyifli sürüşler dilerim.
                  Lakin ilk baştan beri takıldığım bir konu var sizin bahsetmiş olduğunuz kompresyon değeri.Birçok kaynakdan araştırmama rağmen A16LET için kompresyon değeri şu olmalıdır diye bir değer göremedim. Her kaynak da bunun nasıl hesaplanacağına göre formuller var( bu formullerde çap,strok,piston yanma odası hacmi,conta kalınlığı vs vs vs birçok detay isteniyor). Bu formullere yakın değeri veren bir sabit çarpan belirlenmiş. (sabit çarpan 1.38)

                  İnsigniaowners.uk'de birileri insignia 1.6t için 12.2-12.5 bar kompresyon oranı vermiş. Formulümüz sıkıştırma oranı x 1.38 yani 8.8*1.38= 12.1 bar buda 176psi ediyor.

                  Sizin ölçümleriniz de ısrarla 210 psi olduğunu belirtmişşiniz.Bu durumda formülü tekrar uygularsa sizin aracınız 10,4/1 sıkıştırma oranına sahip. Bu değerin olabilmesi sizin aracınızın motor bloğu - silindir kapağı taşlanmış olmalı yada forget piston uygulanmış olması gerekir. Zaten A16LET hashas yapıda bir motor,biraz gıdıklamak istendiğinde hemen 4.pistonu kırıyor.
                  Bu konuda dikkat etmenizi öneririm. Daha önceki postumda belirttiğim gibi ustanızın cihazının kalibrasyonu bozukda olabilir. Farklı bir yerde tekrar ölçüm yaptırın bence. Değerler yine belirttiğiniz gibi 210psi çıkıyorsa, artık sizin motorunuz standart 8.8/1 sıkıştırma oranında değildir.

                  Dip Not: Verdiğim bilgilerde bir yanlışlık yaptığımı düşünen arkadaşlar var ise lütfen benide uyarsınlar, doğru bilgiyi de kendimize saklamayıp paylaşmayı ihmal etmeyelim.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X