Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.4T Hararet Problemi - Sonunda Kurtuldum

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 1.4T Hararet Problemi - Sonunda Kurtuldum

    Merhaba arkadaşlar,

    Yıllardır aracımda su deposu, radyatör, termostat, üst hortum vs vs değiştirip durdum. Sürekli su eksiltme hararet göstergesinin sağa kayması vb problemler ile arabamdan soğumuştum. Ardından yaptığım uzun süreli araştırmalar sonrası Opel'in bu araçlara 105 derecelik termostat koyduğunu ve yüksek ısıda tüm soğutma sisteminin zarar gördüğünü anladım. Öncelikle düşük ısılı termostat aradım. 95 derece termostat ararken Facebook'ta Pecochip adında bir uygulama ile karşılaştım. Bu yazılım ile araç 90-95 derecede termostat açarak ısınmayı engelliyor. Adım adım neler yaşadığımı sizlerle de paylaşmak isterim;

    1) Pecochip uygulaması yapan Sacit Bey ile iletişime geçtim. Aracın tüm detaylarını sorarak öncesinde durumu anlamak istediğini iletti. Ayrıca yazılım uygulamasına gelmeden önce OBD2 cihazı almamı ve gerçekten motor sıcaklığını ölçmemi istedi. Yani yaptığı uygulama öncesi ve sonrasında farkı görmemi istedi.

    2) Araca OBD2 cihazını bağladım ve aracın 117 C'ye kadar çıktığını gördüm. Bildiğiniz araç kaynıyormuş. Analog gösterge ise bunu 100 dereceye hafif kayarak gösteriyordu.

    3) Ardından uygulamayı yaparken Sacit Bey yazılımda ayarlamaları yapması sonrası sıcaklık 98-105 derece bandına düştü ancak istenilen sıcaklık 92-99C arasında çalışmasıydı.

    4) Sacit Bey sırasıyla termostat gövdesi, termostat ve devir daim su pompasının sıkıntılı olabileceğini iletti. Termostat ve termostat gövdesini değiştirince sıcaklık 100 C'ye kadar düştü ancak araç durduğunda sıcaklığın hızlıca artması problemi ve yokuşlarda ani sıcaklık artışları devam ediyordu

    5) En son devirdaim pompası değişimini yaptırdım. Araçta şu an sıcaklık dimdik yokuşlarda zorlayınca anca 100 C'ye çıkıyor ve termostatın açılması ile hemen 93-95C arasına iniyor. Araç durduruğunda ise çalışma sıcaklığı 90-93C derece arasında.

    Opel'in 105 derece termostatı maalesef aracımın tüm soğutma sistemini yüksek ısı ve basınç ile darmadağın ediyordu. Şimdi arabaya rahatlıkla binebiliyorum. Deneyimimi paylaşmak istedim umarım faydalı olur.

  • #2
    1.4t lerdeki kronik diye tabir edilen devir daim arızasının sebebi bu aslında. Paylaşımınız için teşekkürler. Geçmiş olsun.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Bu konuyu henüz 1 yıl olmadı konuşmuştuk.Keşke biraz foruma zaman ayırabilseydiniz sorununuza daha önce çözebilirdiniz belkide. Neyse sorununuzu çözdüğününüze sevimdim.

      Bahsi geçen konu ;https://www.insigniateam.com/forum/t...cede-açaıyor

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
        Bu konuyu henüz 1 yıl olmadı konuşmuştuk.Keşke biraz foruma zaman ayırabilseydiniz sorununuza daha önce çözebilirdiniz belkide. Neyse sorununuzu çözdüğününüze sevimdim.

        Bahsi geçen konu ;https://www.insigniateam.com/forum/t...cede-açaıyor
        Merhaba yukarıda inceleme araştırma yaptım derken bu forumu da kastetmiştim aslında. Ancak ek olarak yazılım düzenlemesi ve süreçte yaşadığım detayları da paylaşmak istedim.

        Yorum


        • #5

          3) Ardından uygulamayı yaparken Sacit Bey yazılımda ayarlamaları yapması sonrası sıcaklık 98-105 derece bandına düştü ancak istenilen sıcaklık 92-99C arasında çalışmasıydı.

          Yazılımda ayarlama derken neyi kast ediyorsunuz?
          Fanların devreye girme sıcaklık ayarları mı?

          Yorum


          • #6
            Geçmiş olsun. Çözülebildiğine sevindim.


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum

            İşleniyor...
            X