Duyuru

Collapse
No announcement yet.

SIDI Motorun Titremesi ve Çözümü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • SIDI Motorun Titremesi ve Çözümü

    Herkese merhaba.

    SIDI yani Spark Ignition Direct Injection, Opel'in eski motor bloklarının fabrikasyon turbolanmasının ardından daha verimli olması için yeni bir motor bloğu ve direkt enjeksiyon sistemi kullanarak ürettiği motor ailesinin adıdır. Benim de kullandığım 170 beygirlik 1.6L SIDI Turbo motorun eski 180 beygirlik 1.6L turbo motorun aksine alt devir torku yüksektir ve bu sayede hem düşük yakıt tüketimi hem de alt devirden başlayan bir hızlanma isteği sunar. Diğer yandan da üst devirleri eski motora göre daha cansızdır. Bu açığı da üst devirlerdeki değişken sübap zamanlaması ile kapatmaya çalışmaktadır.

    Aracım 2013 eylül üretimi 2014 nisan trafiğe çıkışlı. Sıfırdan beri bende. Eğer yanlış hatırlamıyorsam da ilk aldığım günden beri motorda kalp atışı veya irkilme gibi tanımlayabileceğim bir titreme mevcut. Bu titremeye sahip kullanıcı sayısı titremeye sahip olmayandan fazla. Biz kullanıcılar da bu titremeyi motorun teknolojisi, dizel gibi alt devirde çalışmayı sevmesi v.b. nedenlere bağlıyorduk. Ancak tam olarak öyle değilmiş.

    Aracım artı 2 yıl garantiliydi ve garantinin bitmesine 3-4 ay kala km sayacı 46000'ken motor arıza ışığı yaktı. Yetkili servise gidip durumu izah edince gözümün önünde bobin, bujiler, oksijen sensörü gibi motorun dış ekipmanı kontrol edildi ve arızanın motorun içinden olduğu söylendi. Bir yandan da titremenin normal olmadığı belirtildi. Benden izin alınarak motor açıldı. Sonuç olarak yanma odasında kurumlaşma sebebiyle pistonlarım değişti. Ancak titreme geçmemişti. Ben de bu durumu kanıksadığım içim bir şey demedim. Sonradan araştırınca direkt enjeksiyon motorların yapısı gereği emme sübaplarında kurumlaşma olmasının kronik olduğunu öğrendim ama benim sübaplarım değil pistonlarım değişmişti.

    Garantinin bitimiyle beraber aracımı kendi ustama götürmeye başladım ve periyodik bakımı 15000 km'den 10 bine çektim. Bakımda da daha kaliteli yağ ve sarf malzeme kullanmaya başladım. Motorun yetkilide açıldığının üstünden 40 bin km geçtiğinden 4. bakım için ustamla muayene sürüşüne çıktığımızda motorun her zamanki titremesinin yanında sübaplarda oluşam kurum yüzünden ayrıca silkelemeye başladığını söyledi. Hah dedim nihayet sübaplara da sıra geldi. Ustama dedim yapmışken benim yanma odasını da temizleyiver malum olay yüzünden. Bir kaç gün süren bakımdan sonra ustam aracı teslim almam için çağırdığında bak bakalım ne göreceksin dedi. Arabaya bir bindim; titreme yok. Motor bildiğiniz titremiyor! Motorun içini, sübapları, egzantrik dişlisini, ve adını şu an unuttuğum bazı parçaları kurumdan temizlemiş. Motordan bir dünya kurum çıkmış, bir de ben göreyim diye saklamış Fotoğrafını ekliyorum.



    Fotoğrafta görünen motor yağı falan değil, kurumlu çözelti. Normalde köpük olan malzeme bekledikçe sıvılaşmış. Bu kadar kuruma rağmen motor gene iyi dayanmış dedim.

    Özetle SIDI motorun titremesi normal değil ve çözümü var. Motor kurumdan temizlenmeli. Tekrarlamasını geciktirmek için de doğru yakıt ve doğru bakım malzemeleri kullanılmalı.

    Bu arada yanma odasını temizlettiğim yöntem normalde dizel motorlar için geliştirilmiş Alman malı bir köpük. Ustam benim sayemde ilk defa benzinli motora uyguladı. Dizel motora uygulanmasının örnek videosunu paylaşıyorum.

    Daha dünya da bile çok yeni bir teknoloji TÜRKİYE de ilk bize nasip oldu çok şükür.Kurum temizliğinde son nokta. sıfır kalıntı.Motorunuzu dağıtmadan kurum te...


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Harika bir konu ve güzel bir yazı olmuş. İhtiyacı olan herkese faydası dokunacaktır. Lakin bu motor içi temizlik ve şanzıman yağı konusu hususu bende hep muamma.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Bence de güzel bir konu ve yazı.
      Bu işlemlerin maliyeti ne oldu?
      Bi de aklıma takılan bi yer var, siz aracı ilk aldığınızdan beri bu titreme var demişsiniz. Kurum ilk baştan beri araçta vardı anlamına gelmez bu. Hemen de oluşmaz. Bu kısmı çözemedim. Sorun baştan beri var oluyor olamaz.
      Benim aracımda ise bu titreme hiç yoktu, sonradan oluştu, bi ara epey arttı ancak bakımlarda kullandığım motor içi temizleme, enjektör ve sübap temizlik ürünleri ve daha sık yağ değişimi ile bu titreme şu an nerdeyse tamamen kayboldu. Zaten bu titreme N konumu hariç hissedilmiyor. Yokuş çıkarken düşük devir sabit gaz ile bazen şıkı şıkı şeklinde ses duyuyorum duvarlardan yansıyor ancak nette bozuk sübap sesi videolarında bahsi geçenlerin hiçbiri aracımda yok. Zaten araç devrini alınca uzuyor hatta benim araç yokuş yukarı düz yola göre daha hızlı çıkıyor Kendi aracım için değerlendirme yapınca bunlar geldi aklıma. Daha kötüleşirse ben de sübaplara baktırmayı düşünüyorum.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Teşekkürler.

        Motor içi temizliğinin adı CarbonX. Sanırım 500 lira gibi birşeydi. Yıllık bakım + 2 motor kulağı (yan sanayi) + motor temizliği + işçilik, toplam 2500 lira ödedim. Yapılan işlemler için makul olduğunu düşünüyorum. Özellikle titremeden kurtulmam başlı başına yeterli.

        Titremenin baştan beri olduğunu hatırlamam ise rodaj dönemi diye titremeyi kabullenmemle başlıyor. Sonrasında dediğim gibi motorun karakteri budur deyip geçmiştim. Kullandığım dönemde artıp azaldı mı çok hatırlamıyorum. Usta işini yaparken artık nerelere dokunduysa titremeyi çözdü ya bana o yeter. Siz de doğru ürünlerle zamana yayarak bunun önüne geçmenin yolunu bulmuşsunuz, bu da güzel bir şey.

        Bazen gaza birden yüklendiğimde özellikle de yokuş çıkarken ben de o "çıt çıt çıt" sesini duyuyorum. Yakın duvardan geçersem yansıma yapıyor. Benim hissettiğim aracın arka tarafından geliyor. Fikrimce gaza yüklenilince benzin pompası isteğe yetişemiyor ve o garip sesleri çıkartıyor. Ancak buna o kadar emin değilim.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          elinize emeğinize sağlık çok güzel bir aydınlatma yazısı olmuş
          2013 opel insignia cosmo 1.6 sidi manuel
          http://i.hizliresim.com/R1Jnda.jpg

          *İmza görseliniz kurallara aykırıdır, lütfen tekrar düzenleyiniz

          Yorum


          • #6
            Çok güzel, emeğinize sağlık. Bilgilendirme için teşekkürler.

            Yorum


            • #7
              O ses benim araçtada var,yokuş yukarı tırmanırken avans vurma sesi gibi,yüksek vitese atıyor ve tork devrinin altında kalıyor araç sanırım bundan alakalı çok da emin değilim.Yetkiliye gösterdim anlamadılar.Bir köşeden döndükten sonra yokuşa tırmanırken 2 olması gereken vites yazılım ve yakıt ekomisi gereği hep üst vitese atma hevesinden oluyor yani manuel vitesle çıkarsam sorun yaşamadım fakat dediğim gbi tırmanırken hemen 2 den 3 e attğında devird 1400-1500 civarında ise hafifde gaza yüklenirseniz o ses geliyor aslında bana normal geliyor.Her ihtimale karşı servise sorduğumda anlamamıştı.

              Yorum


              • #8
                Yakıt vuruntusu sesi. Sanırım bu ses makyajlı kasa sidi benzinli araçlarda var olan bir durum. Araca zararı olmaz inşallah ilerleyen zamanlarda.

                Hatta biraz araştırdım, yanlış bulmadiysam lspi deniyor buna, low speed pre ignition. Düşük hızda erken ateşleme. Dexos 1 gen 2 yağlar bu sorunu gidermek için çıktı. Üstteki dileğimi yineliyorum, inşallah uzun vadede zararı olmaz. Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar paylaşımda bulunursa güzel olur bence.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Her zaman olduğu gibi aydınlatıcı ve anlaşılır bir dil ile konuyu güzel özetlemiş sin teşekkürler Rifat HaniBanaDemiş



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Rica ederim Fatih Abi FacomX . Forumumuz ve dostluğumuz bunu gerektiriyor


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Güzel bilgi ama kime yaptırıcaz bu işi , yetkili servis her dediğim soruna mırın kırın cevaplar veriyor , adam herşeyi komple değiştirmek için açmış servisi..Sonra Ople merkezden ararlarsa 10 puan verin diyede öğütlüyo..Dışarıda yaptırsak sırada bekleyen müşteriye yetişicem diye hızlı hızlı patates ediyolar arabayı..Bu temizliği yetkili servise söylesek yaparlarmı ?Bendede o kalp atışı hissi var , rolantide hafif titremede var , geçtiğimiz gün serviste boğaz kelebeği temizlediler p1101 hatası çıkmış.. Bu işlemden sonra araba titremeyi %80 kesti ve çekişi ciddi şekilde arttı ..

                      Yorum


                      • #12
                        Yetkili servislerde bu işlemleri yapmak isteseler de yapamıyorlar. Arabamı ilk aldığımda vites 2'den 3'e geçerken bazen zorlanıyordu. Yetkiliye götürüp vites kolu ayarı yaptırdım, işlem kağıdına vites kolu değişimi yazmışlardı. Neden öyle yazdıklarını sorduğumda sistemde en yakın bu seçeneğin olduğunu söylemişlerdi.

                        Ben temizlik işlemini özel serviste ustama yaptırdım. Yıllardır bir çok aracımı aynı ustaya götürüyorum ve arkadaşlarımı yönlendiriyorum. Çok arabanın adam olduğunu kendi gözlerimle gördüm. Bu iş karşılıklı güvene dayandığı için ben diyemem gidin kesin yaptırın. Önce müşteri-usta güveni oluşmalı. Çünkü bu iş öyle yakıt deposuna katkı koyalım basitliğinde değil, motor üst kapağı açılıyor sübaplar falan sökülüyor. Ben ustamın motoru sorunsuz söküp takacağına inandığım için yaptırdım.


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #13
                          Çok güzel bir açıklama ve yazı olmuş Rıfat abi. Teşekkür ederim. Benim 1.6T SiDi de başladı rölantide silkelenmelere ????

                          Yorum


                          • #14
                            A14NET ünite için de geçerli mi ki ?
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              O motorda da titreme olduğunu bilmiyordum.


                              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X