Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2015 1.6 cdti start stop sorunu (yeni akü)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2015 1.6 cdti start stop sorunu (yeni akü)

    öncelikle iyi günler

    start stopla ilgili bütün konuları okudum lakin tam bir çözüm bulamadım

    akü yeni varta marka jel akü takıldı sorunum herkesle aynı kafasına göre çalışıyor bazen hiç çalışmıyor

    start stop'un 40 farklı bileşeni var diyorlar : hava sıcaklığı direksiyon açısı kabin ıçi sıcaklık ,sağ kapının açık olmaması vs ..

    bizim araçlarda bunlardan sadece sağ kapı durumu sabit , ör:geçen kış sabah aracı çalıştırdım (Ankara'da ikamet ediyorum kar yoktu ama soğuktu) 1 km gitmeden durdum ve tart stop çalıştı

    diteksiyonun açısı vs de önemli değil hatta i eğim bile önemli değil akü gününde oldu mu her ortamda çalışıyor : ) (ankaranın dik yokuşlarında da çalışıyor )

    yani anlayacağınız her türlü varyasyonu denedim ama o gününde oldu mu çalışıyor , hatta araçta beklemem gerektiğinde motor kapalı olduğunda radyoyu vs bile kapatıyorum telefonumdan müzik dinliyorum (şaka yapmıyorum : ) ) yok gene kafasına göre çalışıyor ..

    konulardan birinde start-stop sistemini konturol eden bir parça varmış sanırım onu değiştirince düzelmiş onu mu yapsam yada sizin başka bir öneriniz var mı

    iyi günler


  • #2
    Sizin de belirttiğiniz gibi start-stop işinin pek çok bileşeni var. Tüm şartlar sağlanmışsa (sağlam akü dahil)
    sistem çalışır, çalışmıyorsa iki şey olabilir, birincisi gizli DPF temizliğidir , bu esnada sistem devre dışıdır.
    Nasıl anlarız? En bariz belirtisi rolanti devrinin 1000 rpm değerlere kadar çıkmasıdır , temizlik bitince normal
    değerlere (600-700 rpm) iner. İkinci ihtimal sistemdeki bir olumsuzluktur ki yetkili servisler bile işin içinden
    çıkamayabilirler, beyinde bir arıza kodu yoksa hiç uğraşmazlar zaten.

    Yorum


    • #3
      teşekkür ederim uzun yol gidip gelince 1 hafta sağlam çalışıyor sonra gene aynı

      Yorum


      • #4
        Kisa mesafelerde start stop u saglayan jel kisim cabuk bosaldigi icin (devredeyken yani stop edince klimanin, muzik sisteminin, arac isiklarinin calismasi jel kisimdaki enerjiyi bitirir) devreye girmez uzun yolda sarz olur ve calismaya baslar.

        Yorum


        • #5
          Ben aküyü degistirdim söyle bi 7 8 ay süper calisti daha sonra yine gitti. Akü doluluk orani cok yüksek olmali eger akü 12.6 nin altina düserse calismiyor . Akü haliyle 6 7 ay sonra seviyesini kaybetmeye basliyor ilk günki gibi olmuyor. Suclusu akü degil araci bu sekilde yapanlar . Opel insigniada start stop sistemi olmamis net . Ya aküyü sürekli sarj edeceksin yada bu durumu kabul edeceksin . O parcayi degistirme isi isi cözermi denemek lazim .

          Yorum

          İşleniyor...
          X