Arkadaşlar merhaba, geçen günlerde radyatör soğutma hava kanallarını nasıl temizleyebilirim diye bir başlık açmıştım.
Aracımın klima soğutması sanki yetersizmiş gibi geliyordu.Klima gazında kaçak veya gazda bir azalma olmamasına karşın,soğutma performansı eski araçlarıma göre yeterli değildi sanki.
Bende klima evaparatör kanalları zamanla sinek, böcek, toz, toprak ile tıkanmış olabileceği ve gazın soğutamadığını düşünerek temizleme işine girişeyim dedim.Bu esnada da hazır tamponu sökmüşken hem soğutma suyu radyatörü hemde ıntercoolerın kanallarını temizlerim dedim. Bu işlem için düşük basınçlı su ve firmadaki chillerin evaparatörünün temizliğinde kullanılan aliminyum petek temizleme kimyasalını hazırladım. Tamponu söktüğümde klima evaparatörünün yada kondanser diyeyim, üst kısımlarının tertemiz ve düzgün alt kısımlarının kirlenmiş ve kanatçıklarının çok az yamulmuş olduğunu gördüm.Yıkama esnasında tutulan basınçlı su yamultmuş olabilir dye düşünürken neden üst taraflarının fabrikadan çıkmış gibi düzgün olduğunu merak ederek incelemeye koyuldum. Sonuç olarak, dışarıdan bakıldığında ön krom ızgarada bu kısımda hava akışını sağlayan 4 adet kanal mevcut,lakin bu kanalların 3 tanesi krom ızgaraya içeriden bir aparat takılarak körlenmiş!.. Bu durumda sadece en alt kısımda ve komple ön krom ızgarada sadece incecik bir hava kanalı ile sirkülasyon sağlanıyor.Bu durumda radyatör grubunun sadece alt kısmı önden hava görüyor.Fan çalıştıgında ise yine akış alt kısımda güçlü iken üst taraflarda zayıflıyor.Geçme olan bu aparatı sökerek ön krom ızgaradaki tüm kanalların faal olmasını sağladım. Acaba alman neden böyle birşeye gerek duymuş diye düşünürken irmscher ön ızgaranın komple boş olduğu aklıma geldi. İnsigniaowners.uk de opellerin sıcak ve soğuk ülkelere gönderilirken termostatında değişiklik yaptığını okumuştum ve ülkemize kuzey ülkelerine gönderilen araçlar geldiğini yine biryerde okumuştum.Bunun radyatördeki suyu aniden soğutup sıcak motor bloğunu şoklamasın diye yapıldığına kanaat getirdim.
Tamponu yerine takıp herzaman kullandığım yolda aracımı kullandığımda klimanın daha iyi soğuttuğunu şahit oldum. Aracımda obd2 den herdaim verileri izlerim.Önceden soğutma suyu sıcaklığı 93-98 ve hatta uzun rampada 103-104 derece geldiğini bilirim. Obd2 den takip ettiğimde motor soğutma suyu sıcaklığı 96 derecenin üstüne çıkmadığı gibi birde hiç fan açmadı.
Özellikle Antalya,Adana,İzmir,Aydın vs gibi iklim olarak İstanbul'a göre daha sıcak yerde yaşayan arkadaşlar.Bu uygulamayı yapmanızı özellikle 1,4T kullanıp motor sıcaklığından şikayetçi olan arkadaşlara bu aparatı çıkarıp gözlemlemelerini tavsiye ederim.
P.S= Foto çekmek hiç aklıma gelmedi.Keşke foto çekip konuyu daha da anlaşılabilir hale getirseydim.
Aracımın klima soğutması sanki yetersizmiş gibi geliyordu.Klima gazında kaçak veya gazda bir azalma olmamasına karşın,soğutma performansı eski araçlarıma göre yeterli değildi sanki.
Bende klima evaparatör kanalları zamanla sinek, böcek, toz, toprak ile tıkanmış olabileceği ve gazın soğutamadığını düşünerek temizleme işine girişeyim dedim.Bu esnada da hazır tamponu sökmüşken hem soğutma suyu radyatörü hemde ıntercoolerın kanallarını temizlerim dedim. Bu işlem için düşük basınçlı su ve firmadaki chillerin evaparatörünün temizliğinde kullanılan aliminyum petek temizleme kimyasalını hazırladım. Tamponu söktüğümde klima evaparatörünün yada kondanser diyeyim, üst kısımlarının tertemiz ve düzgün alt kısımlarının kirlenmiş ve kanatçıklarının çok az yamulmuş olduğunu gördüm.Yıkama esnasında tutulan basınçlı su yamultmuş olabilir dye düşünürken neden üst taraflarının fabrikadan çıkmış gibi düzgün olduğunu merak ederek incelemeye koyuldum. Sonuç olarak, dışarıdan bakıldığında ön krom ızgarada bu kısımda hava akışını sağlayan 4 adet kanal mevcut,lakin bu kanalların 3 tanesi krom ızgaraya içeriden bir aparat takılarak körlenmiş!.. Bu durumda sadece en alt kısımda ve komple ön krom ızgarada sadece incecik bir hava kanalı ile sirkülasyon sağlanıyor.Bu durumda radyatör grubunun sadece alt kısmı önden hava görüyor.Fan çalıştıgında ise yine akış alt kısımda güçlü iken üst taraflarda zayıflıyor.Geçme olan bu aparatı sökerek ön krom ızgaradaki tüm kanalların faal olmasını sağladım. Acaba alman neden böyle birşeye gerek duymuş diye düşünürken irmscher ön ızgaranın komple boş olduğu aklıma geldi. İnsigniaowners.uk de opellerin sıcak ve soğuk ülkelere gönderilirken termostatında değişiklik yaptığını okumuştum ve ülkemize kuzey ülkelerine gönderilen araçlar geldiğini yine biryerde okumuştum.Bunun radyatördeki suyu aniden soğutup sıcak motor bloğunu şoklamasın diye yapıldığına kanaat getirdim.
Tamponu yerine takıp herzaman kullandığım yolda aracımı kullandığımda klimanın daha iyi soğuttuğunu şahit oldum. Aracımda obd2 den herdaim verileri izlerim.Önceden soğutma suyu sıcaklığı 93-98 ve hatta uzun rampada 103-104 derece geldiğini bilirim. Obd2 den takip ettiğimde motor soğutma suyu sıcaklığı 96 derecenin üstüne çıkmadığı gibi birde hiç fan açmadı.
Özellikle Antalya,Adana,İzmir,Aydın vs gibi iklim olarak İstanbul'a göre daha sıcak yerde yaşayan arkadaşlar.Bu uygulamayı yapmanızı özellikle 1,4T kullanıp motor sıcaklığından şikayetçi olan arkadaşlara bu aparatı çıkarıp gözlemlemelerini tavsiye ederim.
P.S= Foto çekmek hiç aklıma gelmedi.Keşke foto çekip konuyu daha da anlaşılabilir hale getirseydim.
Yorum