Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk araç için lütfen yardım Insignia 1.6 T

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk araç için lütfen yardım Insignia 1.6 T

    Merhaba arkadaşlar Allah izin verirse ilk aracımı alacağım. Araç Insignia 1.6 T Cosmo 2014 model. Kafamı karıştıran sadece bir olay var. Alacağım kişi LPG taktırmış fakat daha sonra bunu söktürmüş. Ben araca bakmaya gittiğimde nelere dikkat etmem gerekir. Burada ki arkadaşların tecrübesinden yararlanmak isterim. Şimdiden çok teşekkürler.

  • #2
    Hoşgeldiniz keyifli paylaşımlar
    Aracta ​​​LPG kaç km kullanılmış
    motorda subap değişimi olmusmu

    Neden LPG yi sökmûş




    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Merhaba , LPG söktürme sebebi araç şehir içindeyken örneğin kırmızı ışıkta stop edip 15-20 marş yaptıktan sonra çalışıyormuş bu problem yaşanmış toplamda bir buçuk yıl takılı kalmış LPG fakat çoğu zaman benzinde kullanılmış. Uzun yolda herhangi bir problem yaşanmamış. Araç 120.000 km de manuel 2014 model Cosmo 1.6 T

      Yorum


      • #4
        Hoş geldiniz. 2014 model 1.6 turbolar direkt enjeksiyondur. Uyumlu sıvı LPG sisteminin takılması gereklidir, rastgele takılamaz. Bu yüzden de sistemler pahalıdır. Yazdığınıza göre takılan sistemden pek verim alınamamış gibi duruyor. Forumda da önce taktırıp sonra söktürüp benzinle kullanmaya devam eden üyeler mevcut. Bu durumda artık aracın benzinle olan performansına bakmak gerekir. İyi bir ustayla aracı incelemenizi öneririm.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          SiDi Motorlu 170hp'lik direkt Enjeksiyonlu ünitelerde ülkede uygulanan Lovato exr ve Prins vsi2 di kitleri var. Büyük ihtimal prins harici takılmıştır. Prinsin ecu'sunda gaz ayarı yok. Düzgün montaj ile her usta yürütür. Fakat lovato'da işin içine gaz ayarı giriyor. Bu konuda da afr ayarı yapılması mecbur kalıyor ki çoğu lpgci hala bu ayarı bilmiyor. Bu 2 ürün harici hele ki Atikfast di kit ile yürütmeyi denedilerse bu sıkıntıların yaşanması olağan. Kısacası aracınız LPG Ustası kurbanlığı yaşamış bir İnsignia. Ümraniye Candan veya Üçel Otogaz sıkıntınızı çözecektir. Üçel tavsiyemdir.

          Yorum


          • #6
            Birde alırken kompresyon ölçtürmenizi tavsiye ederim. Azda olsa piston kırabiliyor direk enjeksiyonlu araçlar. Zira benim aracım daha önce benzinli haliyle kırıp tamir görmüş serviste. Piston krıkkende dediğiniz şekilde sorunlar baş gösterebiliyor. Rölentide stop etme, sarsıntılı çalışma, ani devir düşmeleri belirtileri. Ancak kompresyon ölçümüyle garanti sonuca varılır. Zira piston kırık şekilde satmaya çalışıyorsa kompresyon düşük çıkarsa almayın aracı. En az 3-4 bin gibi bir masrafı olur diye tahmin ediyorum piston kırık ise. Ekspertizler ölçmez genelde sanayide motorcularda ölçtürebilirsiniz.

            Yorum


            • #7
              Bir de direkt enjeksiyon motorların kronik hastalığı olan sübaplarda kurumlaşma başlamış mı anlamak gerekir. 120 bin kmde çıkması muhtemeldir artık. Söküp temizleme yapılabiliyor ancak. Maliyetini bilmiyorum. Benim aracım 86 bin kmde ve ustam uyarı verdiğini söyledi.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Dün candan muhendislikde aracimin lpg bakimini yaptirdim. O esnada montaja gelen bir 170 lik insignia gordum en mantikli ve tam uyumlu olan prins vsi2 taktiriyormus lpg fiyatini sordugumda 9.000 tl oldugunu soyledi şok oldum. Bir kere daha 1.4 turboma aşık oldum????

                Yorum


                • #9
                  Merhaba tekrardan aracı satın almış bulunmaktayım. Eksper ve motor ustasına gösterdim testler yapıldı düz yola çıktık rampa yukarı çekişine falan baktım aracın gayet tatmin ediciydi araç. Bu şekilde satın aldım ilk defa bir opel kullandığım için 3 şey sormak istiyorum. 1. Soru ışıkta beklerken titreme varla yok arası bir şey sanki yani arabanın sürücü koltuğunda oturan kişi haricinde anlaması imkansız bir çok hafif bir titreme var bu normal mi ? 2.soru ise hızlanmada sanki böyle çok az bir aralık oluyor gibi tam rijit değil ama devirde dalgalanma oluyor gibi hissediyorum bunu da okudum ama yine normal bir şey mi bu ? 3.Soru ise aracın yağını değiştireceğim bir çok yerde araştırdım Liqui Moly Special Tec Dx1 5W30 Dexos1 Gen2 Opel Motor Yağı almayı düşünüyorum tavsiye eder misiniz ?

                  Yorum


                  • #10
                    1. sorudaki titreşimi görmeden bir şey söylemek zor.
                    2. sorudaki durum araç otomatikse normal. Performans istediğimde ben genelde manuel moda alıyorum. Manuel mod'da daha lineer bir hızlanma elde edilebiliyor.
                    3. Liqui Moly iyi bir yağ, ben de Motul ile Liqui Moly arasında kalmış, bulunabilirliği nedeniyle Motul seçmiştim.

                    Yorum


                    • #11
                      Bekleme halindeki titreme ara ara gelen kalp ritmi gibiyse şimdilik zararsız olduğunu söyleyebilirim. SIDI motor kullanıcıları genelde bunu hissederler. İleride zararı olacak mı henüz keşfedemedik.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Programmer View Post
                        Merhaba , LPG söktürme sebebi araç şehir içindeyken örneğin kırmızı ışıkta stop edip 15-20 marş yaptıktan sonra çalışıyormuş bu problem yaşanmış toplamda bir buçuk yıl takılı kalmış LPG fakat çoğu zaman benzinde kullanılmış. Uzun yolda herhangi bir problem yaşanmamış. Araç 120.000 km de manuel 2014 model Cosmo 1.6 T
                        Hocam opel ustam ile aynı konuyu daha önce konuşmuştum, aracın sabahları geç çalışması, şehir içinde dur-kalk olduğu zamanlar da stop etmesi gürültülü çalışması gibi sorunlar bu motorlarda genelde subap problemlerinin olduğuna işaret. Aracı kaç km lpg'de kullandığı önemli bir konu ancak 10.000 km agrasif kullanım bile subapların erimesine yada deforme olup tam çalışmamasına sebep olabiliyor hatta ve hatta benzinde dahi agrasif kalkışlar uzun süre yüksek devirde araç kullanımı bile Magnezyum alaşım subaplarda bu motorlarda problem malesef. Bende aracımı alır almaz Candan mühendislikte Lovato marka LPG taktırdım 1.6 T için, kayın pederim 1.4 T astra J kullanıcısı ve 80.000 km'yi lpg de geçti Atiker kullanıyor kendisi ve hala motor saat gibi. Siz aracı iç aksam alt takım vs için araç sahibinin tanımadığı bir ekspertize sokun ( Bakın özellikle tanımadığı olsun ) buna ekstra Özellikle Opel motorlarıyla uğraşan bir ustaya motorun stop etme sorununu söyleyin. Kanala çekip karterin altından motoru dinleyecektir. Bu tarz ustalar size nokta atışı cevabını verir merak etmeyin. Al veya Alma diyecektir.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                          Bekleme halindeki titreme ara ara gelen kalp ritmi gibiyse şimdilik zararsız olduğunu söyleyebilirim. SIDI motor kullanıcıları genelde bunu hissederler. İleride zararı olacak mı henüz keşfedemedik.
                          İçime su serpildi bende de bu düzensiz ufak sarsıntılardan var. Bazen hiç yok bazen daha hissedilir şekilde. Bujilerden olabileceğini düşünüyordum.10bin önce değiştirilmiş bujiler ama. İleri kilometrelerde bu vuruntularda artış vs oluyor mu acaba? 88 binde aracım.

                          Yorum


                          • #14
                            Dediğiniz gibi bazen artıyor bazen hissedilmiyor. Belki de ben yıllardır alıştığım için bana öyle geliyor. En çok başka bir araçtan inip kendi aracıma binince hissediyorum.


                            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post

                              İçime su serpildi bende de bu düzensiz ufak sarsıntılardan var. Bazen hiç yok bazen daha hissedilir şekilde. Bujilerden olabileceğini düşünüyordum.10bin önce değiştirilmiş bujiler ama. İleri kilometrelerde bu vuruntularda artış vs oluyor mu acaba? 88 binde aracım.
                              Sidi motorda o titreşimler olur çalışma prensibi gereği bu şekilde çalışıyor.Spark ignition sistem bu tip ufak vuruntular olur ama rölanti devrinde özellikle hissedersiniz çok hassassanız eğer normal yüksek süratlerde sabit devirde de fark edersiniz sanki arabayı birşey çekip bırakır ve sürekli tekrarlanır ama o küçük küçük birşeydir ki çok hassas olmanız lazım.Rölantide o titreşim var hepsinde 3-4 tane farklı sidide denedim bir ara çok takılmıştım kabullendim.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X