Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Direksiyon problemi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Direksiyon problemi

    Merhaba, 2017 model OPC line dizel insignia sahibiyim,Aracımda orjinal 19 inç jant var,
    Takıldığım konu arabanın direksiyonunun çok hareketli olması mesela ellerimi bıraktım an direk sağa hafifçe yatıyor diğer arabalarda bu durum daha kararlı şekilde devam ediyor,
    Aracıma serviste Rot balans yapıldı amortisör yamuk dendi değiştirildi tekrar rot balans yapılarak teslim aldım ama hala bir gariplik var gibi hissediyorum,
    Bazı yerlerde 19 inç 245 40 19 lastiklerden dolayı yolu çok hissettiğini söylüyor ve direksiyon bu yüzden böyle davranıyor diye söyleniyor sizlerde de öylemi?
    bu sebepden dolayı arabadan soğudum yorumlarınızı bekliyorum

  • #2
    Büyük jant lastik yoldaki ağır araçların bıraktığı izlerden etkilenir kafaniniza takmayın aracın rot balansi iyi olsun sıkıntı olmaz



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      büyük Lastiklerin kaderi bu , yoldaki izlere yada eğimlere hemen kapılıyor .. amortisör yamulması nedir ?

      Yorum


      • #4
        Aracı 2 el aldım hafif çekme var diye şüphelendim istanbulde yetkili serviste rot balans soktular,
        Amortisörün az bir derece yamuk olduğunu ve rot tutmadığını söylediler ön iki amartisör değişti kafa takozları da daha sonra tekrar rot balans yapıp teslim ettiler,
        Anladığım kadarıyla kafaya takmadan devam etmem en doğrusu olacak..

        Yorum


        • #5
          Aracın daha önce herhangi bir kazası oldu mu, bu tarz bir bilgiye hakimmisiniz? (Çukura, kasise, tümseğe, kaldırıma vurmak/düşmek bile bu sorunlara neden olabilir) Eğer öyle bir durum varsa, ya şaside mm'lik bir yön kaybı vardır ya da traversde bu tarz bir sıkıntı vardır. Salıncaklar ve takozlar bunlara ait bilyalar ve amartisöründe sağlam olduğunu varsayarak söylüyorum.

          Yorum


          • #6
            Merhaba ,
            Yaşadığım olay tam olarak bu,
            Sevdiğiniz videoların ve müziklerin keyfini çıkarın, orijinal içerik yükleyin ve tümünü YouTube'da arkadaşlarınızla, ailenizle ve dünyayla paylaşın.


            Bu arada kaza boya değişen yok 2017 model 70 binde
            Son düzenleme: ctn1905; 27.06.2020, 09:55.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ctn1905 View Post
              Merhaba ,
              Yaşadığım olay tam olarak bu,
              Sevdiğiniz videoların ve müziklerin keyfini çıkarın, orijinal içerik yükleyin ve tümünü YouTube'da arkadaşlarınızla, ailenizle ve dünyayla paylaşın.


              Bu arada kaza boya değişen yok 2017 model 70 binde
              Cok ilginc bir ariza ve kaza riski yasatabilir. Aracin salincagini kontrol ettirdinizmi.

              Yorum


              • #8
                Servis her şeyi kontol ettiğini söyledi ama sanırım en mantıklısı kendi üstamıza gitmemiz,
                Ayrıca araç olduğu yerde direksiyonu sağa sola çeviridğimizde gıcırtı sesi geliyor,
                Araştırmılarıma göre rot kol başları ve z rotlar sorun olabilir gibi,
                Hafta içi kendi ustama göstereceğim,

                Yorum


                • #9
                  Araç dururken direksiyonu tam tur sağa yada sola çevirdiğinizde gıcırıtı tıkırtı geliyorsa amortisör takozlarından yapabilir. Daha önce aveo aracımda aynı sorunu amortisör takozlarını değiştirmekle çözmüştüm.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ctn1905 View Post
                    Merhaba ,
                    Yaşadığım olay tam olarak bu,
                    Sevdiğiniz videoların ve müziklerin keyfini çıkarın, orijinal içerik yükleyin ve tümünü YouTube'da arkadaşlarınızla, ailenizle ve dünyayla paylaşın.


                    Bu arada kaza boya değişen yok 2017 model 70 binde
                    Bu yukarıda anlattıklarımın hiçbiri yoksa aklıma gelen tek şey direksiyon. İlk defa böyle bir şey gördüm. Olayı çözersiniz lütfen buraya da çözümü yazın olaki başına gelenler de bu yazıyı okuyunca bir çözüm bulurlar sayenizde. Bu çok ciddi bir problem, sizi sürüş esnasında çok yorar. Anlık dalgınlıkta Allah göstermesin kaza yaptırır. Yay sesi gibi bir ses varsa amartisör üst takozlarından yapar. Anlamak için bir kişi direksiyonu sağa tam çevirsin sizde sağ ön amartisör yayına elinizi koyarsanız diş atlaması gibi ses gelir ve o titreşim elinize vurur aynısını sola da deneyerek yapabilirsiniz. Bu aşağıdaki linkte de alt takımdan gelen bütün seslerin videosu var, oradan da az çok bilgi sahibi olabilirsiniz.

                    Son düzenleme: Davudx; 30.06.2020, 03:01.

                    Yorum


                    • #11
                      Videoyu çok iyi hazırlamışlar. Paylaşım için teşekkürler.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Davudx View Post

                        Bu yukarıda anlattıklarımın hiçbiri yoksa aklıma gelen tek şey direksiyon. İlk defa böyle bir şey gördüm. Olayı çözersiniz lütfen buraya da çözümü yazın olaki başına gelenler de bu yazıyı okuyunca bir çözüm bulurlar sayenizde. Bu çok ciddi bir problem, sizi sürüş esnasında çok yorar. Anlık dalgınlıkta Allah göstermesin kaza yaptırır. Yay sesi gibi bir ses varsa amartisör üst takozlarından yapar. Anlamak için bir kişi direksiyonu sağa tam çevirsin sizde sağ ön amartisör yayına elinizi koyarsanız diş atlaması gibi ses gelir ve o titreşim elinize vurur aynısını sola da deneyerek yapabilirsiniz. Bu aşağıdaki linkte de alt takımdan gelen bütün seslerin videosu var, oradan da az çok bilgi sahibi olabilirsiniz.

                        https://youtu.be/fmxOnPMJJL8

                        Hocam işte bunu her yolda yapmıyor, bazen ip gibi gidiyor bazende böyle yapıyor acaba diyorum 19 inç 245 lastikden mi böyle bide atıyorum bazen 10 derece yatıyor bazen 5 derece bazen sağa bazen sola anlam veremedim ama yüksek oranda sağa,
                        Bu ses olayı amortisör değişiminde sonra oldu, Videoya göre Amortisör rulmanlarında sorun var gibi bakalım servise tekrar götüreceğim,

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ctn1905 View Post


                          Hocam işte bunu her yolda yapmıyor, bazen ip gibi gidiyor bazende böyle yapıyor acaba diyorum 19 inç 245 lastikden mi böyle bide atıyorum bazen 10 derece yatıyor bazen 5 derece bazen sağa bazen sola anlam veremedim ama yüksek oranda sağa,
                          Bu ses olayı amortisör değişiminde sonra oldu, Videoya göre Amortisör rulmanlarında sorun var gibi bakalım servise tekrar götüreceğim,
                          konunun tamamını detaylı okumadım ama yolda çekme varsa geniş taban lastiğin etkisi büyük oluyor. 245 taban lastik oldukça geniş bir ebat aslında. Insignia çıkmadan önce Vectra'da 205 yada 215 taban vardı ve sınıfındaki en geniş lastiklerden biriydi, vay be diyordum hemen bir nesil sonrasında 245 taban ekstra geniş oldu. artık yavaş yavaş standartlar bu ebatlara doğru geliyor bir süre sonra sıradan bir ölçü olacak ama eski alışkanlıklarımıza göre oldukça geniş bir lastik. ve bu genişlik yoldaki izleri çok takip ediyor ondan dolayı bazen yolun dalgalanmasına göre çekme yapabiliyor.
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #14
                            Ben yıllardır kullanıyorum aynı ebat lastiği, hiç böyle bir durumla karşılaşmadım. Lastiklerin tellerinde sıkıntı varsa belki o yapabilir, onun içinde bir lastikçiye sormak veya göstermek lazım.

                            Yorum


                            • #15
                              Benim aracımda da düz gidişte çekme değil ama direksiyonu çevirdiğiniz yöne çekme gibi garip bir davranış vardı; düz gidişte sorun yokken hafif sağ yaptığınızda araç sürekli sağa, sol yaptığınızda sürekli sola çekiyordu. Bana da amortisör kuleleri değişecek vs dediler ama aracın üzerindeki Bridgestone Potenza lastikleri değiştirince düzeldi.

                              O dönem yaptığım araştırmalarda özellikle premium araçlarda benzer problemlerin çok yaşandığını, hatta bazı BMW modellerinde adeta kronik sorun haline geldiğini, bazı kullanıcıların sorunu çözmek için pek çok işlem yaptırdığını ve hatta bazılarının ne yapılırsa yapılsın çözülmeyen çekme problemleri yüzünden araçlarını sattığını gördüm. Yani arkadaşların da söylediği gibi geniş taban lastikli araçlarda bu tür problemler olabiliyor.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X