Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kompresyon Testi Zayıf Çıktı. - Performans Bitik

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Kompresyon Testi Zayıf Çıktı. - Performans Bitik

    Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katılmaktan mutluluk duyuyorum. Çok uzun süredir forumu takip ediyorum fakat kayıt olmak bu güne kısmetmiş.
    Dün 2010 model 1.6t 180hp aracımın çekişinde kaçırma gibi bir his hissettiğim için, baskı balata kontrolü için servise gittim. Baskıda problem olmadığı belirtilince, kompresyon testi yaptırmak istedim ve sonuç hüsran.
    Buji değerleri:
    1. Buji: 9.8
    2. Buji 10.0
    3. Buji 9.7
    4. Buji 10.1

    Değerler oldukça düşük geldi bana. Açıkçası çok şaşırdım. araç daha 90 bin kilometrede. Bu değerlerin kesinlikle farklı problemlerden kaynaklı böyle düşük çıktığını düşünüyorum.

    Acaba diyorum, silindir kapağından bir hava kaçağı falan olabilir mi? Veya sübap ile ilgili problem olabilir mi? Sübap daha 18 bin km önce çelik sübap ile değiştirildi.

    Böyle bir problem yaşayan var mıdır ve çözüm olarak ne yaptı acaba? Çözümü var ise, maliyeti de bir okadar önemli tabi

    Sağlıcakla kalın...

  • #2
    Arkadaşlar, yok mu yardımcı olabilecek tecrübeli arkadaşlar? Bilgilerinize ihtiyacım var.

    Yorum


    • #3
      Merhaba, hoşgeldiniz öncelikle.
      Kompresyon kaybı iki sebeple olur genellikle;
      1- Sibopların sıkıştırma sırasında tam kapatamamasından dolayı
      2- Segmanlarda sorun olmasından dolayı(kırık vs)

      Subaplar değişti demişsiniz, eğer subap yuvaları vs düzgün yapılmadıysa basınç kaybı olacaktır. Yağlı ve Yağsız kompresyon testi yaptırın bence tekrar ve işin ehli bir subapcı bulmanız sizin yararınıza olacaktır.
      Geçmiş olsun, kolay gelsin...
      Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
      +DVD 800 Navi
      +19" Jant
      +Prins Vsı 1.0

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
        Merhaba, hoşgeldiniz öncelikle.
        Kompresyon kaybı iki sebeple olur genellikle;
        1- Sibopların sıkıştırma sırasında tam kapatamamasından dolayı
        2- Segmanlarda sorun olmasından dolayı(kırık vs)

        Subaplar değişti demişsiniz, eğer subap yuvaları vs düzgün yapılmadıysa basınç kaybı olacaktır. Yağlı ve Yağsız kompresyon testi yaptırın bence tekrar ve işin ehli bir subapcı bulmanız sizin yararınıza olacaktır.
        Geçmiş olsun, kolay gelsin...
        Hocam çok teşekkür ederim. Bence de sübap değişimi sağlıksız yapıldı gibime geliyor. 90 binde bir aracın motorunun 14.5 bar basınç basması gerekirken 10 ve 9 gibi rakamlara düşmesi normal gelmiyor bana. Tekrardan kontrol ettireceğim fakat bu bana yine 2-3 kağıta patlar gibime geliyor sanki çünkü sübap değişimi 3bin tl yi bulmuştu.

        Yorum


        • #5
          Takip...

          Yorum


          • #6
            Araçta yazılım varmi



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
              Araçta yazılım varmi
              Yazılım yok. LPG takılı ve yaklaşık 40 bin km yol yapıldı.

              Yorum


              • #8
                Aracımda yazılım yok. Daha önce hiç yapılmadı. Araca sadece değişiklik olarak çelik subap takıldı. 15 bin km önce.

                Yorum


                • #9
                  Selman (geronimo) kardeşim, sen subap değiştirmiştin 8 ay önce. Bence subap değişimi sırasında düzgün montaj yapılmadı, subaptan veya silindir kapak contasinda kaçak var gibime geliyor. Korona muhabbeti bitsin, servise beraber gidelim. Benim de selenoid valfler ile ilgili problemim var biliyorsun. İnşallah problemleri beraber çözeriz. Yine birlikte yollara düşeriz. Tabi buradaki arkadaşların da bildikleri varsa desteklerini bekleriz.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X