Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 Turbo 180hp Performans Kaybı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: AhmetGz View Post
    FacomX abi arkadaşa videoyu çektirdim ama nasıl bir görüntü almış anlamadım. Biraz zor görünüyor ama linki paylaşayım.
    1. vites:50km gibi
    2. vites:91km
    sonrası videoda var.
    https://youtu.be/Jdi-gB2vQDE linkten ulaşabilirsiniz.

    Kumtanesi ve egeyildirim; benim de ilk şüphelendiğim durum baskı balata olmuştu fakat baskı balata 25bin km önce değiştirilmiş ve kontrol ettirdiğimde baskı balata daha baya gider, en az 1-2 yıl arası dediler.
    Ya aslında hissettiğim nasıl birşey biliyor musunuz? Tam olarak turbolu bir araç ile gazlarken, ara ara turbosuz bir araç varmış gibi devirlenirken böyle bir his geliyor. Turbo hava filtresi ITG Performance daha yeni takılmış. Turbo hortumları kontrol ettirili, herhangi bir kaçırma yok, turbo sesi dinlendi, herhangi bir üfleme yok. Kaputu açtığımızda sol tarafta kalan map veya maf hangisi ise, o temizletildi, diğer tarafta bosch var, ona dokunmadım.
    FacomX abimiz daha farklı konularda, devir aralıklarında performans kaybı gibi bir problemi olan arkadaşa güncelleme yaptır, yeni güncelleme ile düzelir demiş, Opel'i arayarak şasi no vererek güncelleme kontrol ettirdim, herhangi bir güncelleme yok aracınız için dediler. Durumlar bu şekilde. Bu arada 2 yıl boyunca çalıştığım şirkette yaklaşık 70 bin km Astra J 1.6 136hp dizel aracı kullandım, o araç ile aynı anda 160km hıza çıkıyor bendeki 180hp insignia. Bence bu durum normal değil. Çünkü astra j 1500kg, o da hafif bir araç değil.
    viteslere göre hız düşük kalıyor, 3 hatırlamıyorum ama 4.viteste 210 görmesi lazım iyi bir baskı balatayla
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
      Merhabalar,
      İlginçtir ki ben başka bir bilgisayardan daha denedim linkler çalışıyor.
      Arama motoruna "insignia A16LET turbo selenoid valfi" yazarak arama yaptığınızda çıkıyor.
      Yine bulamazsanız yardımcı olurum.
      Kolay gelsin...
      Yiğit Bey Teşekkürler desteğiniz için,

      Ankara da opel yedek parçaları satan bir yer ile görüştüm. Dediğiniz gibi uygun fiyatlı.
      Ön ve Arka tarafı da değiştirtecem. Araçta 100,000 genel bakımında tek değiştirmediğim bu 2 parça kalmıştı. Onları da değiştirip, uzun süreli aracımı kullanmayı düşünüyorum.

      Baskı balata/Volant/Buji/MAP Sensörü/Oksijen Sensörü/Radyatör Su Haznesi/Filtreler en son bakımda yapıldı.

      Turboya önem verdiğimden, konunuza istinaden bunları değiştirmekte fayda olacaktır.

      Uzun sürecek bir değişim değildir sanırım?

      Teşekkürler

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
        Merhabalar,
        İlginçtir ki ben başka bir bilgisayardan daha denedim linkler çalışıyor.
        Arama motoruna "insignia A16LET turbo selenoid valfi" yazarak arama yaptığınızda çıkıyor.
        Yine bulamazsanız yardımcı olurum.
        Kolay gelsin...
        Yiğit üstadım, servis ile görüştüm. Bu parçaları almayın, şasi numaraniza göre değişiklik gösterebilir dediler. Siz bu duruma ne diyorsunuz?

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: AhmetGz View Post

          Yiğit üstadım, servis ile görüştüm. Bu parçaları almayın, şasi numaraniza göre değişiklik gösterebilir dediler. Siz bu duruma ne diyorsunuz?
          Şasi numarası ile oem parça numarasını versinler ozaman. Karşılaştıralım
          Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
          +DVD 800 Navi
          +19" Jant
          +Prins Vsı 1.0

          Yorum


          • #20
            Merhaba umarim sorununuz çozulmusdur. Ben 1.4 t Lpgli aracimda sizin sikayetlerinize benzer sorunlar yasiyordum ekstra olarak birde aracim rolantide yogun titreme ve devir saatinde oynama yapiyordu. Hizlanma konusunda ilk aklima baski balata geldi ama durumunun cok iyi oldugunu gordum. İkitelli sanayide Nisa oto Hüseyin abiye bugun ugrayip durumu anlattim ve maf sensörum ile boğaz kelebegini temizledi arkadaslar o bogaz kelebegi bildiginiz zift gibi bir hal almisdi. Temizleme sonrasi adaptasyon islemlerini yapti ve bir deneme yaptim. Ben 1 parcanin temizlenmesi ile aracimdaki tum sikayetlerin gidecegini tahmin etmezdim. Yogun yokuslu bolgede oturuyorum ve inanin 1. Vites ile zor ciktigim kalkislarda ter doktugum yerleri 3. Vites istegi ile cikiyorum. İnanin aracimi aldim alali ilk defa gaza basinca beni koltuga cektigini hissettim. İlk defa 1.4 kullandigimdan dolayi arac performansi budur heralde derken tum sorun kirli bir parcaymis. Umarim birni isine yarar.

            Yorum


            • #21
              Hocam bahsettiğiniz sorun bende de var. Hatta bazen 1. ve 2. vitesde yavasça hızlanırken araba kesilerek hızlanıyor. Yani bir ileri bir geri yapıyor anlık. Bazen yüksek hızlarda dip gaz yaptığımda da çok nadir benzer kesiklikler oluyor. Bujiler ve bobin orjinali ile değişti. Bahsettiğiniz sorun tam olarak bu şekilde mi?

              Yorum


              • #22
                Ahmet gz sorunu cozdunuz mu acaba baya bir zaman geçmiş konunun üzerinden lakin yardımcı olursanız çok sevinirim hocam ayni sıkıntı benim araçta da var

                Yorum

                İşleniyor...
                X