Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 Turbo 180hp Performans Kaybı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 Turbo 180hp Performans Kaybı

    Merhabalar, öncelikle herkese selam.
    Aranıza katılmaktan mutluluk duyuyorum. Aracım 1.6 Turbo 180hp Flexi-Ride İnsignia. 82.000km.
    Aracımı 3 ay önce aldım ve aldığımdan beri hissettiğim performans ile ilgili problemlerim var. 100-160km arası 15 saniyede tamamlıyorum. 160 sonrası da isteksiz bir hızlanma mevcut. Sanki araç 1.6 110hp volkswagen dizelleri gibi gidiyor.
    Birçok insignia hızlanma videosu izledim ve genelde hepsi 10 saniye gibi bir sürede 100-160km arasını tamamlıyor. Hatta FacomX adlı (ismini bilmiyorum) değerli abimiz paylaştığı bir video var.
    https://www.youtube.com/watch?v=cFZ6xz1Z6Bw Videodaki araç da 100-160km arasını 10 saniyede tamamlıyor. Benim değerlerimi tekrardan yazayım. "0-100" 9.5sn, "100-160" 15sn. Bunun için çok defa servise gittim ama sebebini bulamıyorlar. Problem yok diyorlar. Test sürüşüne çıkıp 2. viteste bile araç pati çeke çeke gidiyor diyorlar fakat 100'den sonra araçta performans kaybı var. Araç devirlenirken dolu dolu hızlanmıyor, devir aralarında çok çok az hissedilecek düzeyde güç kesintisi var gibi hissediyorum. Dolu dolu performans alamıyorum.(Standart bir kullanıcı farkedemez). Araç gaza bassam da tam gaz yemiyor hissi var. Sizlerin bana yardımcı olabileceğinizi düşünüyorum. Yardımcı olmanızı çok çok rica ediyorum.

  • #2
    Map maf sensörlerini kontrol ettirin Boğaz kelebeği kirlenmişse Balat'a spreyi ile temizletin.Bir turbocuya gidip turbo selenoid valfini kontrol ettirin gerekirse değiştirin.

    Yorum


    • #3
      Acaba aracınızda orjinalinde olmayan ve rüzgar direncini etkileyen bir aksesuar var mı?


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Saddettin 50, cevap için teşekkür ederim. Bu dediklerinizi ilk servise gittiğimde dile getireceğim.
        HaniBanaDemiş, aracımda ekstra olarak herhangi bir ekleme çıkarma aksesuar yok. Araç orijinal şekilde, ne eksik ne fazla.

        Yorum


        • #5
          Belki biraz daha açıklayıcı olabilir diye aktarmakta fayda var.
          Mesela 100km ile gidiyorum, 3. vitesteyim devir saati 4500rpm civarlarında. Flexi-Ride sport moda geçtim. Gaza birden yüklendim. Araç sanki fazla zorlanıyor gibi geliyor, motor bir tık fazla bağırıyor sanki. Ayrıca problemsiz bir arabada pürüzsüz bir devirlenme olur ya, bendeki ise pürüzsüz değil, sanki pütürlü gibi, yakıtı Shell'den alıyorum ama, yakıt kalitesi 50 oktan gibi bir his yani. Akıcı devirlenme yok.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: AhmetGz View Post
            Merhabalar, öncelikle herkese selam.
            Aranıza katılmaktan mutluluk duyuyorum. Aracım 1.6 Turbo 180hp Flexi-Ride İnsignia. 82.000km.
            Aracımı 3 ay önce aldım ve aldığımdan beri hissettiğim performans ile ilgili problemlerim var. 100-160km arası 15 saniyede tamamlıyorum. 160 sonrası da isteksiz bir hızlanma mevcut. Sanki araç 1.6 110hp volkswagen dizelleri gibi gidiyor.
            Birçok insignia hızlanma videosu izledim ve genelde hepsi 10 saniye gibi bir sürede 100-160km arasını tamamlıyor. Hatta FacomX adlı (ismini bilmiyorum) değerli abimiz paylaştığı bir video var.
            https://www.youtube.com/watch?v=cFZ6xz1Z6Bw Videodaki araç da 100-160km arasını 10 saniyede tamamlıyor. Benim değerlerimi tekrardan yazayım. "0-100" 9.5sn, "100-160" 15sn. Bunun için çok defa servise gittim ama sebebini bulamıyorlar. Problem yok diyorlar. Test sürüşüne çıkıp 2. viteste bile araç pati çeke çeke gidiyor diyorlar fakat 100'den sonra araçta performans kaybı var. Araç devirlenirken dolu dolu hızlanmıyor, devir aralarında çok çok az hissedilecek düzeyde güç kesintisi var gibi hissediyorum. Dolu dolu performans alamıyorum.(Standart bir kullanıcı farkedemez). Araç gaza bassam da tam gaz yemiyor hissi var. Sizlerin bana yardımcı olabileceğinizi düşünüyorum. Yardımcı olmanızı çok çok rica ediyorum.
            Merhaba

            Videoyu ben paylaşmış olabilirim ama o araç ktn plakalı yani yazilimli araç onunla kıyaslamayın Viteslerdeki Max aldığınız hızı yazarmisiniz



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Yarın bir video çekip YouTube aracılığı ile paylaşırım. Hem hızlanmayı, hem de Max alınan hızları görmüş oluruz.

              Yorum


              • #8
                Merhaba,

                Tecrübeli arkadaşlar daha iyi değinecektir konuya ancak, sanki baskı balata gibi bir düşünce geldi aklıma. Eski sahibi baskı balatayı değiştirmiş mi? Sorma şansınız var ise, bu konuyu da atlamayın derim.

                Hayırlı Ramazanlar.

                Yorum


                • #9
                  bana da baskı balata sıkıntınız var gibime geldi. " araç fazla zorlanıyor gibi geliyor, motor bir tık fazla bağırıyor" cümlesinden ve aracın pürüzsüz devirlenmemesi dediğinizde ilk aklıma gelen baskı-balata oldu. bunu atlamayın
                  Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                  Yorum


                  • #10
                    FacomX abi arkadaşa videoyu çektirdim ama nasıl bir görüntü almış anlamadım. Biraz zor görünüyor ama linki paylaşayım.
                    1. vites:50km gibi
                    2. vites:91km
                    sonrası videoda var.
                    https://youtu.be/Jdi-gB2vQDE linkten ulaşabilirsiniz.

                    Kumtanesi ve egeyildirim; benim de ilk şüphelendiğim durum baskı balata olmuştu fakat baskı balata 25bin km önce değiştirilmiş ve kontrol ettirdiğimde baskı balata daha baya gider, en az 1-2 yıl arası dediler.
                    Ya aslında hissettiğim nasıl birşey biliyor musunuz? Tam olarak turbolu bir araç ile gazlarken, ara ara turbosuz bir araç varmış gibi devirlenirken böyle bir his geliyor. Turbo hava filtresi ITG Performance daha yeni takılmış. Turbo hortumları kontrol ettirili, herhangi bir kaçırma yok, turbo sesi dinlendi, herhangi bir üfleme yok. Kaputu açtığımızda sol tarafta kalan map veya maf hangisi ise, o temizletildi, diğer tarafta bosch var, ona dokunmadım.
                    FacomX abimiz daha farklı konularda, devir aralıklarında performans kaybı gibi bir problemi olan arkadaşa güncelleme yaptır, yeni güncelleme ile düzelir demiş, Opel'i arayarak şasi no vererek güncelleme kontrol ettirdim, herhangi bir güncelleme yok aracınız için dediler. Durumlar bu şekilde. Bu arada 2 yıl boyunca çalıştığım şirkette yaklaşık 70 bin km Astra J 1.6 136hp dizel aracı kullandım, o araç ile aynı anda 160km hıza çıkıyor bendeki 180hp insignia. Bence bu durum normal değil. Çünkü astra j 1500kg, o da hafif bir araç değil.

                    Yorum


                    • #11
                      Geçmiş olsun öncelikle, MAF(hava filtresinden hemen sonraki sensör), MAP(Boğaz kelebeğinden hemen önce) ve boğaz kelebeğinin temiz ve sağlam olduğundan emin olalım. Ateşlemede bir sorun olmaması lazım bujiler yeni ve NGK ZFR6BP-G kodlu olmalı. Ateşleme bobini sağlam ve GM logolu DELPHİ olmalı. Buraya kadar herşey tamamsa, turbonun basıncını kontrol eden 2 tane selenoid var. Birisi turbonun hemen üstünde, diğeri ise emme manifoldunun altında kalıyor lifte almadan görmek mümkün değil. Bunlarda en ufak bir arıza aracın basıncı ayarlamasına engel oluyor. Hiç değişmediyse ikisinide değiştirmek yerinde olacaktır.


                      Bu paylaştığım konuyu detaylı olarak okursanız size faydalı olacaktır.
                      Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.
                      Kolay gelsin...
                      Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                      +DVD 800 Navi
                      +19" Jant
                      +Prins Vsı 1.0

                      Yorum


                      • #12
                        Yiğit üstadım, çok teşekkür ederim. Benim en çok şüphe ettiğim kısım kesinlikle turboydu. Bende de 1. Viteste az gaz vermeme rağmen araba anlamsız hızlanma yapıyor. Ve devir aralarında pürüzlü bir hızlanma var demiştim. Ki bu dediğiniz valflerle alakalı gibi görünüyor. Çünkü hissettiğim de tam bu. Turbo görevini tam yapamıyor, bazen araba iyi hızlanırken, bazen aynı yolda aynı gazlama ile aynı performansi vermiyor. Araç bakımına 2bin km kaldı. 1 ay içerisinde bakıma gittiğimde lifte kaldırıp oradaki ustalara bu bilgileri paylaşacağım. Tekrardan teşekkür ederim. Eğer bir düzelme olursa buradan bilgi vereceğim. Tabi ki bilgisi olan yine yazsın belki farklı yerlerden de birşeyler yakalayabiliriz. Hızlanma videosunu izlediyseniz, bu hızlanmada sizce de bir problem var mı? Dip gaz ile kullandığımı ayrıca bildirmek isterim.

                        Yorum


                        • #13
                          Rica ederim ne demek. Ustanın bunu anlaması çok muhtemel değil. Kontrol etse de bişey yok bunda ağabey ya diyecek. Parça linklerini paylaşıyorum.
                          Bu Turbonun üstünde görünen selenoid;
                          Opel İnsignia 1.4/1.6 Turbo Motor Selenoid Valfi Gm Marka | Orijinal Yedek Parça Güvencesi | 1890 tl Ve Üzeri Ücretsiz Kargo Fırsatı !


                          Bu arkada görünmeyen;
                          Opel İnsignia A16LET 1.6 Turbo Selenoid Valfi Gm Marka yedek parça ihtiyacınızda en doğru adres Opellcenter! Opel İnsignia A16LET 1.6 Turbo Selenoid Valfi Gm Marka fiyatları için sitemizi ziyaret edin, uygun fiyat ve kalite farkıyla hemen satın alın.


                          -Ben senin yerinde olsam ikisini de alır giderim ustaya değiştiririm. Çok pahallı parçalar değiller...
                          Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                          +DVD 800 Navi
                          +19" Jant
                          +Prins Vsı 1.0

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
                            Rica ederim ne demek. Ustanın bunu anlaması çok muhtemel değil. Kontrol etse de bişey yok bunda ağabey ya diyecek. Parça linklerini paylaşıyorum.
                            Bu Turbonun üstünde görünen selenoid;
                            Opel İnsignia 1.4/1.6 Turbo Motor Selenoid Valfi Gm Marka | Orijinal Yedek Parça Güvencesi | 1890 tl Ve Üzeri Ücretsiz Kargo Fırsatı !


                            Bu arkada görünmeyen;
                            Opel İnsignia A16LET 1.6 Turbo Selenoid Valfi Gm Marka yedek parça ihtiyacınızda en doğru adres Opellcenter! Opel İnsignia A16LET 1.6 Turbo Selenoid Valfi Gm Marka fiyatları için sitemizi ziyaret edin, uygun fiyat ve kalite farkıyla hemen satın alın.


                            -Ben senin yerinde olsam ikisini de alır giderim ustaya değiştiririm. Çok pahallı parçalar değiller...
                            Yiğit Bey Merhaba,

                            Ürünü incelemek adına kontrol sağlamak istedim. Ancak 1. turbonun üstündeki link açılmadı. Başka bir yerden bulma şansımız var mı?

                            Teşekkürler.

                            Yorum


                            • #15
                              Merhabalar,
                              İlginçtir ki ben başka bir bilgisayardan daha denedim linkler çalışıyor.
                              Arama motoruna "insignia A16LET turbo selenoid valfi" yazarak arama yaptığınızda çıkıyor.
                              Yine bulamazsanız yardımcı olurum.
                              Kolay gelsin...
                              Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                              +DVD 800 Navi
                              +19" Jant
                              +Prins Vsı 1.0

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X