Duyuru

Collapse
No announcement yet.

P0420 Hatası ve Yaşadıklarım

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • P0420 Hatası ve Yaşadıklarım

    Merhabalar,

    Aracım İnsignia Sports Tourer Serisi. Katalitik konvektör P0420 hatası aldım. Son 2 aydır bu sorun üzerinde çalışıyordum aslında, başkalarına da yol göstermek amacı ile, yapılanları anlatacağım.

    Sizler de farklı sorunlar teşkil edebilir, belki bir yol gösterirse diye yazıma başlıyorum.

    Öncelikle Boluya giderken yüksek rakımlı bir konumda bu hatayı aldım, bolu da servise gittim. Katalitik konvektör, rakım farklılığı yada kötü yakıttan olabilir dediler.

    Ankaraya döndüm, birkaç depo benzin tüketmem ile sorun tekrar etmedi.

    İzmire giderken hiç durmadan gittim, izmirin girişin de yine aynı sorunu yaşadım. Motor sarı uyarı ışığı yandı. Yine izmir de yetkili servise uğradım, arızayı sildiler.

    Ankara da aracımı deneyimli kişilerle test ettik.

    Öncelikli olarak map ve maf sensörleri temizlendi. Map sensörü orjinali ile değiştirildi. Yolda arada sırada tekleme sorunu yaşamıştım.

    Oksijen sensöründen şüphelendiler, temizliğini yaptılar ancak voltaj değerlerinde anormallik olduğunu gördüler.

    1 ay boyunca aracı kullandım;

    Çok nadir teklemeler devam etti. Aracı ilk aldığım zamanki 3000 devirden sonra, koltuğa yaslanarak gücü hissettiğim performansta düşüklük vardı. Soğukken ilk kalkışlarda bazen titreme ve tekleme oluyordu.

    3 Hafta önce sokağa çıkma yasağı bittiğinde, tekrardan aracı götürdüm. Orjinal Gm onaylı 1. konum oksijen sensörü takıldı.

    Aracın yakıt tüketimi 9 Litre den 7.9 litrelere düştü. Teklemeler ve 110 - 130 km hız arası giderken bir boşluk oluşuyordu, düzeldi. Performasım eski haline geldi.

    Katalitik konvektör testlerim de ve egsoz ölçümlerim de çok iyi çıktı.

    Aracıma olan sevgim bir kat daha arttı.

    Umarım bu tür sorunlarla karşılaşanlar olur ise, yardımım dokunursa ne mutlu.

    Hayırlı Ramazanlar.

  • #2
    Hatalı ölçüm nedeniyle farklı bir yerden arıza göstermesi çözüm yolunu uzatmaya neden olmuş, geçmiş olsun.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
      Hatalı ölçüm nedeniyle farklı bir yerden arıza göstermesi çözüm yolunu uzatmaya neden olmuş, geçmiş olsun.
      Teşekkür Ederim. Ancak bu arıza kodunda o kadar çok sebep varmış ki, ben bile şaşırdım ustaların yorumlarına.

      Selamlar.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
        Merhabalar,

        Aracım İnsignia Sports Tourer Serisi. Katalitik konvektör P0420 hatası aldım. Son 2 aydır bu sorun üzerinde çalışıyordum aslında, başkalarına da yol göstermek amacı ile, yapılanları anlatacağım.

        Sizler de farklı sorunlar teşkil edebilir, belki bir yol gösterirse diye yazıma başlıyorum.

        Öncelikle Boluya giderken yüksek rakımlı bir konumda bu hatayı aldım, bolu da servise gittim. Katalitik konvektör, rakım farklılığı yada kötü yakıttan olabilir dediler.

        Ankaraya döndüm, birkaç depo benzin tüketmem ile sorun tekrar etmedi.

        İzmire giderken hiç durmadan gittim, izmirin girişin de yine aynı sorunu yaşadım. Motor sarı uyarı ışığı yandı. Yine izmir de yetkili servise uğradım, arızayı sildiler.

        Ankara da aracımı deneyimli kişilerle test ettik.

        Öncelikli olarak map ve maf sensörleri temizlendi. Map sensörü orjinali ile değiştirildi. Yolda arada sırada tekleme sorunu yaşamıştım.

        Oksijen sensöründen şüphelendiler, temizliğini yaptılar ancak voltaj değerlerinde anormallik olduğunu gördüler.

        1 ay boyunca aracı kullandım;

        Çok nadir teklemeler devam etti. Aracı ilk aldığım zamanki 3000 devirden sonra, koltuğa yaslanarak gücü hissettiğim performansta düşüklük vardı. Soğukken ilk kalkışlarda bazen titreme ve tekleme oluyordu.

        3 Hafta önce sokağa çıkma yasağı bittiğinde, tekrardan aracı götürdüm. Orjinal Gm onaylı 1. konum oksijen sensörü takıldı.

        Aracın yakıt tüketimi 9 Litre den 7.9 litrelere düştü. Teklemeler ve 110 - 130 km hız arası giderken bir boşluk oluşuyordu, düzeldi. Performasım eski haline geldi.

        Katalitik konvektör testlerim de ve egsoz ölçümlerim de çok iyi çıktı.

        Aracıma olan sevgim bir kat daha arttı.

        Umarım bu tür sorunlarla karşılaşanlar olur ise, yardımım dokunursa ne mutlu.

        Hayırlı Ramazanlar.
        Yaşadığınız sorunları, çözümleri, izlenecek yolu detaylı anlatmanızı takdir ediyorum.
        Bilgilendirmeler için teşekkür ederiz.

        Şükür ben aracı aldığım günden beri eşimin, çocuğumun küçük toslamaları park halindeki araçlarla sosyal mesafeyi korumayıp samimi yakınlaşmaları dışında en ufak bir sorun yaşamadım.
        Yine de performans içerikli bu açıklamanızı görünce ilk bakımda biraz detaya ineceğim.

        Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: BirFani View Post

          Yaşadığınız sorunları, çözümleri, izlenecek yolu detaylı anlatmanızı takdir ediyorum.
          Bilgilendirmeler için teşekkür ederiz.

          Şükür ben aracı aldığım günden beri eşimin, çocuğumun küçük toslamaları park halindeki araçlarla sosyal mesafeyi korumayıp samimi yakınlaşmaları dışında en ufak bir sorun yaşamadım.
          Yine de performans içerikli bu açıklamanızı görünce ilk bakımda biraz detaya ineceğim.
          Güzel düşünceler ve yorumlarınız için ben teşekkür ederim.
          Aracımın boya korumasından tutun, motor temizliğine, trim sesinden tutun da anormal bir durumuna kadar hemen farkeden bir insanım. Bir sorun yaşadığımda ilgili kişileri araştırıp yerine götürüyorum aracı.

          Çevrenizde bu araçları olanlar varsa, bilgilendirmek amaçlı olarak ben katalitik konvektörden şüphelendim. Aracım benzinli. 100,000 kmye yeni yaklaşıyor. Egsoz ustalarına götürdüm, durumu anlattım bana tebessüm ederek katalitik bu kmler de sorun yapmaması lazım 250,000 den sonra gelseydin şüphelenirdik dediler.

          Sonra sensörler, ateşleme ve motor değerlerine odaklandım. Özellikle sensörler konusunda çok bilgi sahibi oldum. Motorun ilk çıkışındaki 1. konum oksijen sensörü, egsoz gazını ölçüyor. Bunuda ECU ya ileterek arabanın optimum hız ve yakıtını ayarlıyor. Her 30,000 km de bir kontrol edilmesi gerektiği ve eğer şartlarınız uygunsa 100,000 de bir de değiştirilmesi öngörülüyor.

          Oksijen sensörü 300 derecede kendini ısıtıyor ve bu derece de çalışıyor. Yüksek performanslar da egsoz sıcaklığımızı siz düşünün.

          Eğer oksijen sensöründe ufakta olsa bir sorun varsa, egsoz değerini yanıltıcı ileterek yüksek sıcaklık egsoz gazını katalitiğe gönderiyor.

          Katalitik konvektörün ömründen yiyoruz. Herşey birbiriyle çok alakalı.

          Nacizane fikirlerimi iletmek istedim. Umarım az da olsa yardımım dokunduysa ne mutlu bana.

          Hayırlı Ramazanlar.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post

            Güzel düşünceler ve yorumlarınız için ben teşekkür ederim.
            Aracımın boya korumasından tutun, motor temizliğine, trim sesinden tutun da anormal bir durumuna kadar hemen farkeden bir insanım. Bir sorun yaşadığımda ilgili kişileri araştırıp yerine götürüyorum aracı.

            Çevrenizde bu araçları olanlar varsa, bilgilendirmek amaçlı olarak ben katalitik konvektörden şüphelendim. Aracım benzinli. 100,000 kmye yeni yaklaşıyor. Egsoz ustalarına götürdüm, durumu anlattım bana tebessüm ederek katalitik bu kmler de sorun yapmaması lazım 250,000 den sonra gelseydin şüphelenirdik dediler.

            Sonra sensörler, ateşleme ve motor değerlerine odaklandım. Özellikle sensörler konusunda çok bilgi sahibi oldum. Motorun ilk çıkışındaki 1. konum oksijen sensörü, egsoz gazını ölçüyor. Bunuda ECU ya ileterek arabanın optimum hız ve yakıtını ayarlıyor. Her 30,000 km de bir kontrol edilmesi gerektiği ve eğer şartlarınız uygunsa 100,000 de bir de değiştirilmesi öngörülüyor.

            Oksijen sensörü 300 derecede kendini ısıtıyor ve bu derece de çalışıyor. Yüksek performanslar da egsoz sıcaklığımızı siz düşünün.

            Eğer oksijen sensöründe ufakta olsa bir sorun varsa, egsoz değerini yanıltıcı ileterek yüksek sıcaklık egsoz gazını katalitiğe gönderiyor.

            Katalitik konvektörün ömründen yiyoruz. Herşey birbiriyle çok alakalı.

            Nacizane fikirlerimi iletmek istedim. Umarım az da olsa yardımım dokunduysa ne mutlu bana.

            Hayırlı Ramazanlar.
            Hemde ne yardım olacak.
            Servisin yolunu tutmadan önce bu başlıkları okuyup bilgiyi güncellemem gerekecek.
            Bu konularda yeterince bilgili değilim. Ama anlattıklarınız çok mantıklı.

            Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

            Yorum

            İşleniyor...
            X