Merhabalar,
Aracım İnsignia Sports Tourer Serisi. Katalitik konvektör P0420 hatası aldım. Son 2 aydır bu sorun üzerinde çalışıyordum aslında, başkalarına da yol göstermek amacı ile, yapılanları anlatacağım.
Sizler de farklı sorunlar teşkil edebilir, belki bir yol gösterirse diye yazıma başlıyorum.
Öncelikle Boluya giderken yüksek rakımlı bir konumda bu hatayı aldım, bolu da servise gittim. Katalitik konvektör, rakım farklılığı yada kötü yakıttan olabilir dediler.
Ankaraya döndüm, birkaç depo benzin tüketmem ile sorun tekrar etmedi.
İzmire giderken hiç durmadan gittim, izmirin girişin de yine aynı sorunu yaşadım. Motor sarı uyarı ışığı yandı. Yine izmir de yetkili servise uğradım, arızayı sildiler.
Ankara da aracımı deneyimli kişilerle test ettik.
Öncelikli olarak map ve maf sensörleri temizlendi. Map sensörü orjinali ile değiştirildi. Yolda arada sırada tekleme sorunu yaşamıştım.
Oksijen sensöründen şüphelendiler, temizliğini yaptılar ancak voltaj değerlerinde anormallik olduğunu gördüler.
1 ay boyunca aracı kullandım;
Çok nadir teklemeler devam etti. Aracı ilk aldığım zamanki 3000 devirden sonra, koltuğa yaslanarak gücü hissettiğim performansta düşüklük vardı. Soğukken ilk kalkışlarda bazen titreme ve tekleme oluyordu.
3 Hafta önce sokağa çıkma yasağı bittiğinde, tekrardan aracı götürdüm. Orjinal Gm onaylı 1. konum oksijen sensörü takıldı.
Aracın yakıt tüketimi 9 Litre den 7.9 litrelere düştü. Teklemeler ve 110 - 130 km hız arası giderken bir boşluk oluşuyordu, düzeldi. Performasım eski haline geldi.
Katalitik konvektör testlerim de ve egsoz ölçümlerim de çok iyi çıktı.
Aracıma olan sevgim bir kat daha arttı.
Umarım bu tür sorunlarla karşılaşanlar olur ise, yardımım dokunursa ne mutlu.
Hayırlı Ramazanlar.
Aracım İnsignia Sports Tourer Serisi. Katalitik konvektör P0420 hatası aldım. Son 2 aydır bu sorun üzerinde çalışıyordum aslında, başkalarına da yol göstermek amacı ile, yapılanları anlatacağım.
Sizler de farklı sorunlar teşkil edebilir, belki bir yol gösterirse diye yazıma başlıyorum.
Öncelikle Boluya giderken yüksek rakımlı bir konumda bu hatayı aldım, bolu da servise gittim. Katalitik konvektör, rakım farklılığı yada kötü yakıttan olabilir dediler.
Ankaraya döndüm, birkaç depo benzin tüketmem ile sorun tekrar etmedi.
İzmire giderken hiç durmadan gittim, izmirin girişin de yine aynı sorunu yaşadım. Motor sarı uyarı ışığı yandı. Yine izmir de yetkili servise uğradım, arızayı sildiler.
Ankara da aracımı deneyimli kişilerle test ettik.
Öncelikli olarak map ve maf sensörleri temizlendi. Map sensörü orjinali ile değiştirildi. Yolda arada sırada tekleme sorunu yaşamıştım.
Oksijen sensöründen şüphelendiler, temizliğini yaptılar ancak voltaj değerlerinde anormallik olduğunu gördüler.
1 ay boyunca aracı kullandım;
Çok nadir teklemeler devam etti. Aracı ilk aldığım zamanki 3000 devirden sonra, koltuğa yaslanarak gücü hissettiğim performansta düşüklük vardı. Soğukken ilk kalkışlarda bazen titreme ve tekleme oluyordu.
3 Hafta önce sokağa çıkma yasağı bittiğinde, tekrardan aracı götürdüm. Orjinal Gm onaylı 1. konum oksijen sensörü takıldı.
Aracın yakıt tüketimi 9 Litre den 7.9 litrelere düştü. Teklemeler ve 110 - 130 km hız arası giderken bir boşluk oluşuyordu, düzeldi. Performasım eski haline geldi.
Katalitik konvektör testlerim de ve egsoz ölçümlerim de çok iyi çıktı.
Aracıma olan sevgim bir kat daha arttı.
Umarım bu tür sorunlarla karşılaşanlar olur ise, yardımım dokunursa ne mutlu.
Hayırlı Ramazanlar.
Yorum