Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6t 170 sidi motor rölantide titreme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6t 170 sidi motor rölantide titreme

    Öncelikle merhaba aranıza yeni katıldım. Aracı alalı 1 ay oldu aldığımızdan beri rölantide titreme var fakat devir göstergesi sabit her zaman yapıyor, araçta lpg yok.

  • #2
    Öncelikle hoş geldiniz. Kendinize ait bir tanışma konusu açarsanız sizi ve aracınızı daha iyi tanıyabiliriz.

    Sorunuza gelince, benim aracımda o titreme sıfır aldığımdan beri var. 80 bin kmyi geçti.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Tabii açarım.
      bir grupta 3 kişi bu titreme sonrası piston kırdığını yazmış o yüzden biraz endişelenmiştik saolun

      Yorum


      • #4
        Hoş geldiniz...

        5 yıldır sidi kullanıyorum dediğiniz titreme rölantide alttan çok hafif vurur gibi bir titremeyse normal düzenli yapmaz minik minik 1-2 sn de bir eğer bundan bahsediyorsanız.Sidi motorun çalışma prensibi o şekilde yakıt hava karışımını ayarlamasıyla ilgili bu motorun çalışma prensibini araştırırsanız bunu görürsünüz.Tabi herşeyi normal sayarsak eğer yağ eksiltme ve çekişte düşüklük özetle anormal bir durum yoksa minik titreme var hepsinde.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
          Hoş geldiniz...

          5 yıldır sidi kullanıyorum dediğiniz titreme rölantide alttan çok hafif vurur gibi bir titremeyse normal düzenli yapmaz minik minik 1-2 sn de bir eğer bundan bahsediyorsanız.Sidi motorun çalışma prensibi o şekilde yakıt hava karışımını ayarlamasıyla ilgili bu motorun çalışma prensibini araştırırsanız bunu görürsünüz.Tabi herşeyi normal sayarsak eğer yağ eksiltme ve çekişte düşüklük özetle anormal bir durum yoksa minik titreme var hepsinde.
          evet tamda aynı şekilde çok şükür yağ eksiltme veya performans'da sorun yok Teşekkür ederim.

          Yorum


          • #6
            Performans sorunu,Farklı devirlerde vuruntu,yağ eksiltme gözlemlemediyseniz normal.Sidi enteresan bir motor çalışması farklı çok kaliteli bir motor ama alışması tepkileri böyle yaramaz çocuk gibi tutarsız nerde ne yapacağı tepkileri kestiremiyorsunuz.Bazen korkunç ivmelenme olurken bazen sakinleşiyor.Yakıt kalitesi bulundğunuz yerde hava temizliği,soğukluğu,sıcaklığı çok etkilenen hassas değişik bir motor çok daha şaşırtır sizi.5 sene de hala ulan birşeymi oluyor demediğim an yok ama sorunsuz da gidiyor.Özetle güzel arabadır iyi tercih kazasız belasız sürüşler.

            Yorum


            • #7
              Teşekkürler, ön diskler ve balatalar değişecek öneriniz var mı?
              birde debriyaj yukardan kavrıyor geneli mi böyle bilginiz var mı? manuel sayılı olduğu için pek sorabilecek birisi yok.

              Yorum


              • #8
                Şuanki aracım otomatik ama 1995 den beri opel kullanıyorum manuel opel araçlarımın hepsi yukarda kavrıyordu yani
                aşağıda kavrayanını görmedim japonlar gibi değildir eğer önceki aracınız japonsa ondan farklı gelmiştir.En güzel cevabı size (hanibanademiş)İsimli üye arkadaşın aracı manuel ve sidi.Disk konusuna gelirsek her zaman orjinalciyim yetkili servisden yanayım fakat diskler yetkilide 2000-2200 arası toplam maliyet vardı(Balatalar hariç) benimde değiştirmem gerekiyordu malum coronadan yurt dışında kaldım dönemiyorum.Araştırmalarımda trw ve delphi eski kalitesinde olmadığı ve şikayet oranlarını çok yüksek gördüm (Eğri olması ses yapması titreme vss herkeste olmasada ara ara şikayet mevcut)fiyatları çifti 400-650 arasnda değişiyor.Brembo ve ebc iyi olduğunu bir çok yabancı siteden opel kullanıcı yorumlarından takip ediyorum bunların fiyatlarıda 650-1000 e yakın fakat stok sıkıntısı mevcut türkiyede.Kafam çok karışık inanın benimde insigniateam forumda da araştırmalarımda bazı kullanıcıların gm balata ve disklerle sorunlarını gördüm.Özetle ilk defa disk olayına takıldım kaldım kafam karıştı.Benim de değiştirmem gerekiyor.

                Yorum


                • #9
                  bizde vectra b 2.0 cd var ona göre çok yukardan kavriyor.
                  biz disk ve balata olarak bosch dusunuyorduk on diskler ve balatalar 750tl fiyat aldik, delphi bir cok kiside ses yapiyormus kimse onermiyor o da 600tl fiyati var . vectra'da trw kullandik onda da ses yapiyor.

                  Yorum


                  • #10
                    Doğrudur bende koleksiyon için sakladığım vectra b cdx im var satmaya kıyamadığım oda otomatik.Onada yorum yapamıyorum.Anlaşılan trw,delphi den uzak durmak gerekecek şans işi biraz kuzenim bosch car servisi var o bile garanti veremiyor bosch için diceksniz ne yapacağız bende bilmiyorum herhalde gene orjinal yada brembo,ebc denicem türkiyeye dönebilirsem bir.

                    Yorum


                    • #11
                      Evet arkadaşların dediği gibi kalp atması gibi titremeler bu motorda var. Hatta sonradan aklıma geldi, zamanında yarışlarda da bulunmuş ustama aracı denettirdiğimde bu titremenin giderken bile olduğunu söylemişti. Tabi biz onu pek hissedemiyoruz

                      Debriyaja gelirsem sanırım 60 bin kmdir aynı debriyajı kullanıyorum. Şu an zaten yukarda kavraması gerekiyor o yüzden buna yorum yapmayayım. Manuel vitesli Insignia'ların yokuşta geri geri çıkarken dur-kalk yapıldığında balata yakması kroniktir. Bunun sebebini araştırınca suçun Opel'in kendisinde olduğunu öğrendik. Ağır kasaya güçlendirilmiş motor koyup standart baskı balata kullanmışlar. Yani özetle bu araçla geri geri yokuş denemeyin.

                      Frenlerde ben de başka kullanıcılar gibi muadil bazı markalar denedim ama baktım orjinali gene en çok parasının hakkını veren ürünlermiş. Ama gene de orjinal takmadım, aynı paraya İtalya'dan ATE performans disk ve balatalarını getirttim. Evde olduğumuz bu günler yüzünden yeterince deneme fırsatım olmadı ama gözlemleyebildiğim kadarıyla gayet iyi tutuyorlar.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X