Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.4 T Hararet Sorunu Sonuçları

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.4 T Hararet Sorunu Sonuçları

    Merhaba;

    Bu konuyu tamamen başımdan geçen ihmal ettiğim bir sorunun nasıl sonuçlar doğurduğunu ve bilgilendirme amaçlı açtım. Aracım 2012 model 1.4 T Opel İnsignia. Forumda aslında baş gösteren bu olayı çok araştırdım ancak herkes farklı sebepler veya çözüm sonuca ulaşmayınca bende çok üzerine düşmedim. Aracımı yaklaşık 1 ay önce satın aldım bundan 2 hafta önceye kadar araçta anlık hararet yükselmesi gibi sorunlar baş göstermişti. 2 ayrı servise götürmeme ve yuvarlak cevaplar aldığımdan dolayı çok üzerine düşmedim. Lakin 2 gün önce düz rampa olmayan bir yolda aracın hararet göstergesi kademeli olarak yaklaşık 130 C kısımlarına kadar çıktı bir anda o sıcaklıkta motoru stop etmek yerine devir daim yaparak hararet düşmesini bekledim lakin çözüm olmadı aracı çekici ile özel bir Opel servisine bıraktırdım. Sabah korkunç manzarayla karşılaştık ihmal ettiğim bu sorun aracın yağ soğutucusunun patlamasından dolayı yağ suya karışmış ve buna bağlı olarak Yağ soğutucu, devir daim pompası, su bidon ve kapağı, termostat, yağ ve antifriz değişimine kadar gitti. Tüm parçalar orijinal GM olacak şekilde yaklaşık 3200 TL tuttu tabii sorun bununla kalmadı ekipmanların değişimi için o anda öğrendiğim yine bir kronik sorun olan turbo manifoldu da çatlak çıktı ve bunun da değişimine karar verdim bu işlem ise başlı başına bir bela sadece manifold orijinal satışı olmadığı için İstanbul İkitelli de bulunan Turbo-cu firmasına gönderdim ve parçanın değişimini bekliyorum. Konu baya bir uzadı bilgilendirme amacım bu tarz bir sorununuz var ise asla göz ardı etmemeniz içindir.

  • #2
    Çok geçmiş olsun. Tecrübe en iyi öğretmendir derler.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Zor konu. Allah kolaylık versin.

      Yorum


      • #4
        Tekrardan merhaba. Araçta bahsettiğim tüm parçalar değişmesine rağmen halen aynı sorun var tüm parçalar orjinal GM ile değişti ama halen hararet yükselmesi ve Fan çalışma durumu devam ediyor. Başına gelen varsa aydınlatabilir mi acaba?

        Yorum


        • #5
          Aracı yaptırdığınız servise götürün bir an önce ve sorun çözülmeden de ordan almayın. Nasıl çözmüşler ki aynen devam ediyor?? Geçmiş olsun.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Bunlar zaten fan açar hararet yükselir iner cevabından bıktım artık...

            Yorum


            • #7
              gecmis olsun. kesinlikle bu araç tamiri servis ile ilgili kanun çıkmalı. Mevcut durumun ucu açık maalesef. Suistimale açık. Asıl hedef olan problemin çözümünden uzak, tamamen müşterinin parasını almaya odaklı bi sistem. Oto tamircilerinin ve yetkili servisleri duzenleyen, aracının bakımını yaptırıp tamir ettirmek için buralara gelen müşterinin hakkını, hizmetini garanti altına alan tek bir şey yok. Her sektörde her yerde olduğu gibi tek amaç insanların parasını kısa yoldan cebe indirmek. Eskiden birazda olsa hizmet vardı ama artık hizmette yok.

              Kesinlikle servise daha fazla para ödemeyin, aracınızın tamirini talep edin derim. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyoruz.

              Yorum


              • #8
                Çok çok geçmiş olsun. Aracinizda lpg varmi?. Buna istinaden basima gelen olayi sizinle paylasmak isterim.

                Aracimi 2019 kasim ayinda aldim. 2012 model 1.4 turbo 140 lik lovato marka lpg mevcut ancak aracimi aldiktan sonra fark ettigim sey araci ufak zorlamalarimda hararet gostergesinin 100 dereceye geldigi ve fanin devreye girerek motoru sogutup tekrar 90 dereceye indirmesiydi. Cok kisiye sordum kimi normal dedi kimi conta yanmis 3 bin 5 bin hatta 7 bin diyen oldu. Daha sonra kendi cabalarimla daha dogrusu şans eseri izledigim bir videoda lpg li aracta kalorifer bolumune giren 2 hortumdan T cikis alinarak gaz beynine goturuldugunu farkettim. O an cikip kendi aracima baktigimda o hortumlarin olmadigini gordum. Ertesi gun hemen bir lpg ciye gittim ve gaz tesisatini yaparken parcadan kar etmek icin 4 hortum degil 2 hortum kullandiklarini ögrendim. 2 hortumun çekilmesi ayari v.s 200 tl verdim ve sorunum tamamen çözüldü. İnanirmisiniz sanki arac 40 beygir artti motor sicakligi o gunden sonra hic yukseldigini gormedim.umarim icimizden birinin isine yarar yazdiklarim. Saglikli gunler hepimize.

                Yorum


                • #9
                  Geçmiş olsun



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Çok geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda çözülür.

                    Maalesef çok yetkin ve müşteri odaklı olması gereken yetkili servislere de hiç güven olmuyor. O kadar parça değiştirip sorunu çözememeleri büyük rezalet. Sabır ve kolaylıklar diliyorum.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: YalçınK View Post
                      Çok çok geçmiş olsun. Aracinizda lpg varmi?. Buna istinaden basima gelen olayi sizinle paylasmak isterim.

                      Aracimi 2019 kasim ayinda aldim. 2012 model 1.4 turbo 140 lik lovato marka lpg mevcut ancak aracimi aldiktan sonra fark ettigim sey araci ufak zorlamalarimda hararet gostergesinin 100 dereceye geldigi ve fanin devreye girerek motoru sogutup tekrar 90 dereceye indirmesiydi. Cok kisiye sordum kimi normal dedi kimi conta yanmis 3 bin 5 bin hatta 7 bin diyen oldu. Daha sonra kendi cabalarimla daha dogrusu şans eseri izledigim bir videoda lpg li aracta kalorifer bolumune giren 2 hortumdan T cikis alinarak gaz beynine goturuldugunu farkettim. O an cikip kendi aracima baktigimda o hortumlarin olmadigini gordum. Ertesi gun hemen bir lpg ciye gittim ve gaz tesisatini yaparken parcadan kar etmek icin 4 hortum degil 2 hortum kullandiklarini ögrendim. 2 hortumun çekilmesi ayari v.s 200 tl verdim ve sorunum tamamen çözüldü. İnanirmisiniz sanki arac 40 beygir artti motor sicakligi o gunden sonra hic yukseldigini gormedim.umarim icimizden birinin isine yarar yazdiklarim. Saglikli gunler hepimize.
                      Geçmiş olsun şans eseri de olsa çözüm bulmuşsunuz. İş bilmez "ustalar" sağolsun insanı araçtan soğutuyor.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post

                        Geçmiş olsun şans eseri de olsa çözüm bulmuşsunuz. İş bilmez "ustalar" sağolsun insanı araçtan soğutuyor.
                        Çok tesekkur ederim eksik olmayin. Deneme yanilmalara verecek para kendimi enayi gibi hissettirir oldu. Daha onceki pejo 308 aracimda 1 ustaya denk geldim aman allahim 12 binlira para harcatti bana ve bir turlu dikis tutmamisdi aracim sonrada satip insigniami aldimda rahat ettim cok sukur.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X