Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk Çalıştırmada Devir Saati Problemi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk Çalıştırmada Devir Saati Problemi

    Merhaba arkadaşlar. Bir ay önce 140000 km de 2010 model 1.6 turbo İnsignia otomobil aldım. İlk defa turbolu bir araç kullanıyorum. Aracımı ilk çalıştırdığımda devir göstergesi yaklaşık 45 sn kadar 1'in üzerinde sesli çalışıyor. Daha sonra aracın sesi değişip olması gerektiği gibi 1'in hemen altına geliyor. Bu normal midir? Ben bu durumun turbodan kaynaklandığını düşünüyorum. Değerli görüşleriniz için hepinize teşekkür ederim.

  • #2
    Merhaba,

    Araç motoru belirli bir sıcaklığın altında ise cold start dedigimiz hadiseyi yapıyor. Ses degisiyor dediginiz soguk calistirmada katalitik konvertorun cabuk ısınması icin normalden fazla yakıt gonderilir, egr pozisyonu degisir, elektrikle calisan ve sadece soguk calıstırmada devreye giren pompayla basıncı hava verilir. Yaklasık 30-40 sn kadar bu islem devam eder ve sonra elektrik pompası devreden cıkar arac sesi azalır devir duser.

    Ozellikle oksijen sensoru, bogaz kelebegi ve map sensorunun kirlenmesi, hatalı veri okuması, ömrünü tamamlaması gibi durumlarda olmadık zamanlarda bu yuksek devir olayı devreye girer yada girmez. Butun turbolu araclarda boyledir. İlk calıstırmada ilave olarak arac sarsıntılı calısabilir. 100 bin kilometre altı araclarda genelde titreme pek olmaz. zamanla yuksek kilometreli araclarda bogaz kelebegi kirlenmesi - yaglanması, buji enjektor ve sensorlerin kirlenmesi, omrunu tamamlaması, yakıt kalitesi, pompa durumu v.s. gibi etkenler hafif sarsıntı dalgalanma yaratabilir. Bu bileşenleri temiz ve bakımlı tutmak gerekir. Yakıta, hızlanmada pürüzsüzlüğe, performansa direkt etki eder.

    Yorum


    • #3
      Aracınızın durumu normal. Endişe etmeyin

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: escape View Post
        Merhaba,

        Araç motoru belirli bir sıcaklığın altında ise cold start dedigimiz hadiseyi yapıyor. Ses degisiyor dediginiz soguk calistirmada katalitik konvertorun cabuk ısınması icin normalden fazla yakıt gonderilir, egr pozisyonu degisir, elektrikle calisan ve sadece soguk calıstırmada devreye giren pompayla basıncı hava verilir. Yaklasık 30-40 sn kadar bu islem devam eder ve sonra elektrik pompası devreden cıkar arac sesi azalır devir duser.

        Ozellikle oksijen sensoru, bogaz kelebegi ve map sensorunun kirlenmesi, hatalı veri okuması, ömrünü tamamlaması gibi durumlarda olmadık zamanlarda bu yuksek devir olayı devreye girer yada girmez. Butun turbolu araclarda boyledir. İlk calıstırmada ilave olarak arac sarsıntılı calısabilir. 100 bin kilometre altı araclarda genelde titreme pek olmaz. zamanla yuksek kilometreli araclarda bogaz kelebegi kirlenmesi - yaglanması, buji enjektor ve sensorlerin kirlenmesi, omrunu tamamlaması, yakıt kalitesi, pompa durumu v.s. gibi etkenler hafif sarsıntı dalgalanma yaratabilir. Bu bileşenleri temiz ve bakımlı tutmak gerekir. Yakıta, hızlanmada pürüzsüzlüğe, performansa direkt etki eder.
        clapclapclapclapclapclapurock

        Yorum

        İşleniyor...
        X