Arkadaslar asagida araclarin teknik ozelliklerini gosteren resimde kirmiziyla cizilmis yerlerin ne anlama geldigini aciklayabilecek konuya hakim bir arkadas yardimci olabilir mi lutfen??
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Araclarin max. tork deger araligi sorusu
Collapse
X
-
Selamlar,
2.0 Turbo Araç söyleyeyim
Güç yani 162 Kw ( 217.25 Beygir demektir ) ulaşması için motor devrin 5300 çevirmesi gerekiyor
Tork kısmında 350 Nm torku üretmek için 2000-4000 devire kadar tork üretiyor sonrasında tork üretimi durur ve beygir gücü olarak araç hızlanmaya devam eder
Aslında kullandığınız aracın güç beygir grafiğini bulursanız daha doğru sonuçlara ulaşırsınız
Aşağıdaki örnekte iki farklı motorun Güç ve beygir olarak analizi var
A16Let 1.6 180Hp insignianın motoru basit bir yorum yapmak gerekir ise Max torka çok hızlı ulaşıyor ve bu ona sportiflik kazandıran güç 2200 devirde ulaşıyor ve 5500 devire kadar torku kesintisiz veriyor
Diğer Motor XHT olan ise çok tork üretmeye başlıyor ve 1700 devirde max torka ulaşıyor fakat 4200 devirde tork üretimi bitiyor
Beygir olarak bakarsak 1000 devirden itibaren güç üretmeye başlıyor ve 5500 devirde max beygir gücüne ulaşıyor bu da ona ciddi bir performans kazandırıyor torkla beraber yanlış hatırlamıyorsam 4 viteste 225 km hıxa ulşıyordu
Diğer motor ise 1200 devirde başlayıp 4200 devire max güce ulaşıyor ve güç üretmesi bitiyor yüksek devirde gitmek sadece yakıt sarfiyatı oluyor sonrasında
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
- Beğenmeler 2
-
Orjinal yazı sahibi: FacomX View PostSelamlar,
Tork kısmında 350 Nm torku üretmek için 2000-4000 devire kadar tork üretiyor sonrasında tork üretimi durur ve beygir gücü olarak araç hızlanmaya devam eder
Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Cok tesekkurler beyler cevaplar icin.
pekii benim gonderdigim listede en sondaki opc aracin guc ve tork degeri ayni (5250 min-1)
ve tork bolumunde digerleri gibi 2 farkli bir devir arakigi yok, sadece 5250 min-1 yaziyor.
bu duruma da bir izah getirebilirmisiniz...
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
Tamemen katılmakla beraber küçük bir düzeltmem olacak. Tork üretimi hiçbir zaman durmaz. Rölantide bile motor tork üretir. Bu devir aralıkları motorun max. tork ve max. beygiri verdiği aralıklardır. Bu aralık dışında motor daha düşük değerler verir ama sonuçta verir.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
- Beğenmeler 1
Yorum
-
FacomX Fatih Abi'ye bir ekleme de ben yapayım, XHT motor daha alt devirde tork üretmek için yapıldığından LET motora göre bir üst viteste gitmek yakıt ekonomisi için daha faydalı oluyor. Gazlamada ise turboboosta rağmen 4200 devirde tork inişe geçmeye başlasa da 4500 devir civarında sübap zamanlaması sayesinde gelen yeni bir güç dalgasıyla motor ürettiği 170 beygiri 5500 devire kadar sürdürebiliyor. Sonrasi hakikaten boşa devir çevirmek
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostBen 16LET'yi kullanmadım ama bence XHT de efsane bir motor. Keşke daha iyi bir otomatik şanzımanla gelseydi.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
Bende Xht kullanmadım sonuçta güzel motorlar ama ufak tefek rutuşa ihtiyaç duyuyorlar
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
Yorum