Herkese merhaba. 2010 model 1.6T 135.000'de prins Silverline yağlamalı sisteme sahip insignia aracımı 2 ay önce satın aldım. Aracı aldığımda performans problemi ve yağ kaçakları vardı. 1 haftalık özel servis süresince yağ soğutucusu devirdaim pompası bazı contalar değişti. aracımın performansı bi nebze düzeldi. Aracı aldıkdan 2 gün sonra bir anda titreme ve gaz yememe problemi oldu aracı servise götürün yazısı çıktı. O şekilde eve kadar yavaş yavaş gittim. Ertesi gün sabah çalıştırdığımda hiç bir problem yokmuş gibi özel servise gittim ve pc ye bağladık aracı. 2 ve 3. silindir tekleme arızası çıktı. Önce bobin ve buji değişimi yapmamız gerektiğini söylediler ve öylede yaptık hella marka bobin takıldı. Fakat sorunum aynı gün icersinde tekrarladı. bujiler bosch kaldı hella marka bobin yerine delphi taktık ve sorunum düzeldi tekleme yapmadı aracım. Fakat üzerinden 1 hafta geçtikden sonra aracım lpg de hiç gitmiyor gibiydi sanki 1.6 düz motordu. bu şekilde 1 ay kadar kullandım ve soluğu lpg ci de aldım. diyaframın bozulduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Değiştirdik. Aracım hiç olmadığı kadar iyiydi. benzin de de lpg dede çok iyi gidiyordu ve herşey normaldi. Taki 2 gün sonrasına kadar. Aracımı sabah çalıştırdım ve titreşimli ve gürültülü çalışmaya başladı aracı acil servise götürün yazısı çıktı. Stop edip bıraktım ve akşamına tekrar çalıştırdım servise götürdüm hiç birşey yokmuş gibi. Normal kullanımda iken bazen yüklendiğimde benzin dede lpg dede anlık kesintiler yaşıyordum . Servis kompresyon testi yapmak yerine üst kapağı söküp sentille subapları ölçtü ve aracın subaplarının değişmesi gerektiğini söyledi. Eve geldim ve normal kullanmaya devam ediyorum. LPG yerine 100km dir benzinde biniyorum. Şuanlık sadece arada bir gaza yüklenince anlık bir gaz kesme yapıyor. Fakat eminim ki benzindede aynı arızayı tekrarlıcak. Sorum ise sorun kesinlikle subap mıdır ? subap olsa sürekli yapmaz mı ? acaba bobin mi çabuk bozuluyor ? çünkü arıza tipi aynı bobin arızası. İşin içinden nasıl çıkacağımı bilmiyorum. Ankara'dayım. Şimdiden teşekkür ediyorum cevaplara. İyi forumlar.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
2010 model 1.6t lpg li aracım ile yaşadığım ve çözemediğim sorunlar.
Collapse
X
-
Öncelikle bir kompresyon testi yaptırmalısınız.Bir tane ELM 27 ve torque programı edinin,Aracınız hata verdiğinde arıza kodunu görmelisinizki ona göre çözüm yoluna gidersiniz. Bahsettiğiniz hatanın birçok sebebi olabilir( sensör vs.).
ELM27 cihasınızı online mağazalarda 35-45 tl civarında alabilirsiniz.Torque programını android marketten ücretsiz indirebilirsiniz,Ben 12tl ye torque pro aldım ve yükledim.Yoksa sanayide bu durumda helak olursunuz.Artı olarak bobinde ffarklı marka sakın kullanmayın delphiden şaşmayın.Sunu unutmayın piyasada delphininde sahteleri var.Orjinal bobin 120-150euro civarında,Daha uygun fiyatlı bobinler var internette parçacılarda 330-450tl bandında.bu ürünlerde kesinlikle uzak durun.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostForumdaki arkadaşlar yine mi sen diycekler ama makyajlı kasa 1.6t aracımda 1 yıl süren lpg sorunlarım bitmek bilmedi. Uzatmayayım, lpg yi aracımdan söktürdüm, tüm dertlerim bitti. Varsın biraz daha pahalı gezeyim, kafam rahat.
Allah kolaylık versin..
Yorum
-
Ndiali, forumda biraz araştırma yapmışsanız 2009-2012 model tüm 1.6t insignia araçlarda lpg nin adeta kumar oynamak gibi tamamen şans işi olduğunu, aracın kendi bakımlarının ve lpg bakımlarının yapılmamış olması durumlarında kullanıcıya zor zamanlar yaşattığını görmüşsünüzdür. Bahsettiğiniz sorunların yarıya yakınıyla ben 1 yıla yakın mücadele verdim. Üstelik bakımlarını aksatmadığım halde ve aracım 2014 makyajlı kasa olmasına rağmen. Üstteki yorumu da tecrübeye dayalı olarak yazdım. Siz aracı zaten sorunları varken satın almışsınız. İnşallah servis servis gezmeden, parça parça deneme yanılma yapmadan minimum tutarlarla sorunlarınızı halledersiniz.
Ancak bu lpg sorunları araçlarımızda başladığı anda nokta atışı ile çözülemiyor bazen. Çünkü fabrika çıkışı lpg olmadığı için verdiği hata direkt lpg li bir parçada sorun olsa dahi o parca yüzünden etkilenen aracın parçasında sorun varmış gibi görünüyor. Servis de siz de arıza kodundan o parçayı sorumlu tutup masraf yapıp değiştiriyorsunuz sonra da bakıyorsunuz ki sorun devam ediyor. Yaşadım çünkü bunu. Neyse, daha uzatmaya gerek yok. Şu zor günlerde inşallah işinin ehli iyi ustalara denk gelirsiniz. Kolay gelsin.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostNdiali, forumda biraz araştırma yapmışsanız 2009-2012 model tüm 1.6t insignia araçlarda lpg nin adeta kumar oynamak gibi tamamen şans işi olduğunu, aracın kendi bakımlarının ve lpg bakımlarının yapılmamış olması durumlarında kullanıcıya zor zamanlar yaşattığını görmüşsünüzdür. Bahsettiğiniz sorunların yarıya yakınıyla ben 1 yıla yakın mücadele verdim. Üstelik bakımlarını aksatmadığım halde ve aracım 2014 makyajlı kasa olmasına rağmen. Üstteki yorumu da tecrübeye dayalı olarak yazdım. Siz aracı zaten sorunları varken satın almışsınız. İnşallah servis servis gezmeden, parça parça deneme yanılma yapmadan minimum tutarlarla sorunlarınızı halledersiniz.
Ancak bu lpg sorunları araçlarımızda başladığı anda nokta atışı ile çözülemiyor bazen. Çünkü fabrika çıkışı lpg olmadığı için verdiği hata direkt lpg li bir parçada sorun olsa dahi o parca yüzünden etkilenen aracın parçasında sorun varmış gibi görünüyor. Servis de siz de arıza kodundan o parçayı sorumlu tutup masraf yapıp değiştiriyorsunuz sonra da bakıyorsunuz ki sorun devam ediyor. Yaşadım çünkü bunu. Neyse, daha uzatmaya gerek yok. Şu zor günlerde inşallah işinin ehli iyi ustalara denk gelirsiniz. Kolay gelsin.
Yorum
-
Aracıma 109k km LPG montajı yaptırdım.Şuan 136k km deyim. Benim LPG dönüşüm sürecimde Ahmet Nalbantoğlu danışmanlığında Candan Müh.likte yapıldı.AFR ayarını bizzat Ahmet yaptı.En küçük bir sorunum bulunmamakda. Ama hiç akla gelmez antifriz kaynaklı bir sorun yaşadım,tecrubesi acı oldu. .Bu forumda da LPG ile sorunsuz binlerce km devirmiş arkadaşlar var.Sayın Wolverine sizdeki gibi sidi motorda uyum sorunu yaşayan çok duydum. Ama bahsi geçen araç A16LET.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Ndiali View Post
eğer bende sizin gibi uğraşlar sonucunda sorunu çözemez isem lpg sistemini söktürürüm. Peki LPG sistemini söktürdüten sonra çöpe mi attınız yoksa meblağ karşılığında sattınız mı ?@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: hayabusa View PostAracıma 109k km LPG montajı yaptırdım.Şuan 136k km deyim. Benim LPG dönüşüm sürecimde Ahmet Nalbantoğlu danışmanlığında Candan Müh.likte yapıldı.AFR ayarını bizzat Ahmet yaptı.En küçük bir sorunum bulunmamakda. Ama hiç akla gelmez antifriz kaynaklı bir sorun yaşadım,tecrubesi acı oldu. .Bu forumda da LPG ile sorunsuz binlerce km devirmiş arkadaşlar var.Sayın Wolverine sizdeki gibi sidi motorda uyum sorunu yaşayan çok duydum. Ama bahsi geçen araç A16LET.
@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Merhaba 2010 1.6t zavolli lpg araç aldım 15 gün oldu lpgde aşırı tekleme yapıyor arıza lambası yaktı hemen benzine aldım servise gittim benzinde hiç sorun yok bobin değişti buji değişti 2 gün benzinde bindim hiç sorun yok ancak sorun lpg de dediler lpg sutası baktı enjektör değişti baktı falan halen sorun devam ediyor. yarıdmlarınızı bekliyorum arkadaşlar
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: hicoo View PostMerhaba 2010 1.6t zavolli lpg araç aldım 15 gün oldu lpgde aşırı tekleme yapıyor arıza lambası yaktı hemen benzine aldım servise gittim benzinde hiç sorun yok bobin değişti buji değişti 2 gün benzinde bindim hiç sorun yok ancak sorun lpg de dediler lpg sutası baktı enjektör değişti baktı falan halen sorun devam ediyor. yarıdmlarınızı bekliyorum arkadaşlar
Yorum
Yorum