Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia otomatik sanzıman sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia otomatik sanzıman sorunu

    Arkadaşlar merhaba. Aracım 2016 model dizel otomatik viteslidir. Son 20 gündür aracımda şöyle bir problem var. Motor normal sıcaklığına geldiğinde araç tarfikte durup tekrar kalkış esnasında araç böyle 1-2 sn gaz yemiyor aonra böyle ani bir.şekilde tekleyerek hareket ediyor. Bununla birlikte hafif eğimli bir yerde vites D poziyonundayken normalde aracım hiç geri kaçmazdı. 3 saniye kadar mevcut konumunu korurdu. Yokuş kalkış desteği sayesinde. Ancsk dikkat ettim bazen bu sistem çalışmıyor araç D pozisyonda dahi olsa araç resmen boştaymış gibi geri kaçıyor. Bugun özel bir şanzımancıya götürdüm. Oda baktı ve aynı sorunları gördü. Ve direk şanzıman inecek ve bakacaz dedi. Daha sonra opel yetkili servisine götürdüm. Gerçi orada servis elemanların bu coronoadan dolayı ustaşarı izne çıkarmışlar. Ancak oradaki arkadaş yazılım güncelleme ile bu problem ortadan kalkabilirde kalkamaybilirde dedi. 450 tl yazılım ücreti var. Egerki kalkmazsa direk şanzıman değişimi gerektiği kendilerinde zaten tamir ve onarım olmadıgını ifade etti. Benzer bir problem yaşayan varmı deneyimleriniz nedir? Ankarada insignia şanzımanı konusunda deneyimli yer tavsiyesi alabilirim

  • #2
    Öncelikle hoşgeldiniz keyifli paylaşımlar



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Teşekkür ediyorum. Forum gerçekten faydalı ve bilgi deneyim tecrübe noktalarında ise yardımcı oluyor. Benim karşılaştıgın bu problemle demekki kimse karşılaşmamış. Bakalım yarın iyi oldugunu düşündüğümüz bir ustaya vereceğiz arabayı. Artık bundan sonrası ustanın ustalığına kaldı. Netice hakkında sizlerle paylaşımda bulunurum.

      Yorum


      • #4
        Geçmiş olsun. Durum hakkında bilgi verirseniz iyi olur . Takipteyim

        Yorum


        • #5
          Gaz yememe değil ama aracın geri kaçması tümünde var. Araç yokuşta durmuşken hafif gaz verir gibi yapıp tekrar durursanız grenı bırakıyor ve araç geri kaçıyor. Sizinki de böyle bir durum olabilir ya da yokuş çok dikse o zaman da geri kaçabiliyor.

          Yorum


          • #6
            Evet bugun şanzıman indirildi ve açıldı. Şanzım kapağı içerisin içindeki ekipmanı tutan sabit bir kanat ufak bir şekilde kırılmış. Bu içinde diğer dönen ekipmanın bir kısmına zarar vermiş şeklind görülüyor..

            Yorum


            • #7
              Geçmiş olsun. İnşallah büyük masraf açmadan çözersiniz.

              Acaba o parça durup dururken nasıl kırılıyor alala


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: harunharun View Post
                Evet bugun şanzıman indirildi ve açıldı. Şanzım kapağı içerisin içindeki ekipmanı tutan sabit bir kanat ufak bir şekilde kırılmış. Bu içinde diğer dönen ekipmanın bir kısmına zarar vermiş şeklind görülüyor..
                Geçmiş olsun umarım masraflı bişey çıkmaz

                Yorum


                • #9
                  Evet bende aslında o parçanın nasıl kırılabileceği ile ilgili kafamda soru işaretleri var.. Yani sabit ve şanzımanı içten tutan bir kısımdı. Bir keresinde araçlla 40 -50 km giderken benim küçük oğlan vitesi tutup oynamıştı. O an araç oldugu yerde çakılıp kaldı stop etti. Acaba o an birşeymi oldu diye aklıma geldi. 11-12 bin civarı bir masrafla şanzımanın içindeki dönen akamlar yenileri ile değişecek. Pazartesi başlıyor. Artık nasip diyelim

                  Yorum


                  • #10
                    Yani geri kaçırma filan hepsi bundan. Aracın motor sesi filan çok iyi dinlerim. Son 2 haftadır vites geçiş devirlerindede düzensizlik başlamıştı..bakalım artık şanzıman değiştikten sonra eski haline gelirmi göreceğiz..

                    Yorum


                    • #11
                      merhaba,

                      muhtemelen vitesi park konumuna gecirmeye calıstı. park konumunda fren gorevi goren disli var. bunun kanatları kırılmıs muhtemelen. cok masraflı bisey degil. sanzımanın kavrama vs diger kısımlardan ayrı bi parca. otomatik sanzıman kullananların bir cogunun basına gelen bi hadise. masraf biraz cok geldi acıkcası. bir internet sitesinde orjinal opel sanzımanlarının sıfırını hersey dahil 12 bin tl civarı satıyorlar. o kadar masraf olacagını sanmıyorum acıkcası. ama maalesef tamiratın adı sanzıman indirmek olunca masraflı bisey olmasada hic affetmiyorlar. ornek olarak bi arkadasımın aracacında sadece 25 tlik bir conta icin 4000 tl para almıslardı. tesadufen yetkili serviste bahsi gecince aynı islemin 800 tl yaptırıldıgını duyduk. umarım en az masrafla atlatırsınız.

                      Yorum


                      • #12
                        Öncelikle çok geçmiş olsun.

                        Ben bu otomatik şansızman tasarımcılarını anlamıyorum. Yahu madem araç giderken vitesin değiştirilmesi şanzımana zarar veriyor o zaman değiştirtme... bir mandal koy, bir engel koy birşey olsun ama değiştirme. Geçen gün yolsa giderken benim arakdaş da camı açayım derken elektrikli el frenini çekti, hemen düzelttim de sorun yaşamadım. Ama bu kadar kritik olan durumlar için bu tasarımcılar neden bir engel koymaz anlamıyorum.

                        Benzerini elektronikçiler bin kat daha iyi yapıyor. Cihazı alıyorsunuz dünyanın neresine giderseniz gidin aynı şarj aletini kullanabiliyorsunuz mesela. 110 voltluk amerikan cihazını 220'ye takıp da cihazı yakmıyorsunuz ya da voltaj yüksek geliyorsa sigarto atıyor cihazı yakmıyor mesela hepsinin tedbirini aldılar. Ama otomatil tasarımcıları hala taş devrinde...

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                          Öncelikle çok geçmiş olsun.

                          Ben bu otomatik şansızman tasarımcılarını anlamıyorum. Yahu madem araç giderken vitesin değiştirilmesi şanzımana zarar veriyor o zaman değiştirtme... bir mandal koy, bir engel koy birşey olsun ama değiştirme. Geçen gün yolsa giderken benim arakdaş da camı açayım derken elektrikli el frenini çekti, hemen düzelttim de sorun yaşamadım. Ama bu kadar kritik olan durumlar için bu tasarımcılar neden bir engel koymaz anlamıyorum.

                          Benzerini elektronikçiler bin kat daha iyi yapıyor. Cihazı alıyorsunuz dünyanın neresine giderseniz gidin aynı şarj aletini kullanabiliyorsunuz mesela. 110 voltluk amerikan cihazını 220'ye takıp da cihazı yakmıyorsunuz ya da voltaj yüksek geliyorsa sigarto atıyor cihazı yakmıyor mesela hepsinin tedbirini aldılar. Ama otomatil tasarımcıları hala taş devrinde...
                          Maalesef hala arabalarda bir cok guvenlik acigi diyebilecegimiz seyler var. Ama araba ureticilerinin asil amaci para kazanmak oldukca boyle problemler cok oluyor. dediginiz gibi vites p konumu icin bir kilitleme mandalı donen disliye gecer p de iken. yurur vaziyette p ye gecirilmeye calisilirsa yuksek devirde donen disliye mandal gecmez ama iyi bi ses yapacaktir. bir cok sanzimanlarda belli kilometre ustune cikinca asla p ye geciremezsiniz. ama buda tamamen tesaduf. kim denemek isterki bunu. aynisi kiralik bi sirket aracinda basima gelmisti. chevrolet cruze da park tam durmadan sinirden p ye almistim ve aractan takirti gelerek durdu ve 1-2 saat boyunca tuhaf takılmalar yapıyodu. sonra vites kolu hicc haraket etmedi ve serviste park konum mandalini degistirmislerdi. hatta erisimi kolay oldugu icin sanzıman bile inmedi diye hatirliyorum. arkadasin problemide buna benzer, eminim. ama dedigim gibi ozel yada yetkili serviste motor acilmasi, sanziman tamiri denilince icinde degisecek 15-20 dolarlik bi parcayla beraber maliyeti 5-6 binleri rahat buluyor.

                          Yorum


                          • #14
                            Evet bizde maalesef böyle bir durum oldu..Açıkçası 0 şanzıman aradık. İki tane firma ile gçrüştük ama ellerindekinin uyumşu olmadıgı söylendi. Yetkili servisler ilede görüştük montaj dagil 35000 40000 civarlarında rakamlarsa bahsettiler. İkinci el çıkma şanzıman bulduk 17000 tl fiyat söylediler artık onunda nasıl çıkacagı mechul. Hayırlısı olsun ne diyelim. Bu kadar para verip inşallah agız tadıyla bineriz. Valla bu otomaik vites işi masraflı işmiş onu anladım

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: harunharun View Post
                              Evet bizde maalesef böyle bir durum oldu..Açıkçası 0 şanzıman aradık. İki tane firma ile gçrüştük ama ellerindekinin uyumşu olmadıgı söylendi. Yetkili servisler ilede görüştük montaj dagil 35000 40000 civarlarında rakamlarsa bahsettiler. İkinci el çıkma şanzıman bulduk 17000 tl fiyat söylediler artık onunda nasıl çıkacagı mechul. Hayırlısı olsun ne diyelim. Bu kadar para verip inşallah agız tadıyla bineriz. Valla bu otomaik vites işi masraflı işmiş onu anladım
                              Esas sorun ülkemizdeki "usta" denen adamların çoğunun eğitimsiz ve aslında bilgisiz olması. Bu yüzden "kara düzen" diyebileceğimiz mekanik aksamlar dışındaki arızalarda maalesef tamir edebilecek adam bulmak çok zor. Otomatik şanzıman da yapısı gereği karmaşık ve bilgi gerektiren bir sistem. Eminim Avrupa'da, Japonya'da, Amerika'da otomatik şanzımanları orijinali ayarında tamir edebilen servisler vardır, bizde maalesef yok ya da yok denebilecek kadar az. Umarım probleminiz çözülür, bahsi geçen rakamlar çok ciddi rakamlar.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X