Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Trim Sesi için Küçük Bir Öneri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Trim Sesi için Küçük Bir Öneri

    Arkadaşlar işlemi sadece şans eseri yaptığım denediğim için resim çekemedim, çünkü sonuç alacağımı bilmiyordum, ama tarif etmeye çalışacağım. Oldukça azalma hissedeceksiniz.

    Tanı: Vites Bölgesi Trim sesi, esneme ile çıkan çıt çıt sesi
    Uygulama için: anahtar takımı, çift taraflı ya da bez bant.

    Şimdi aşağıda resim üzerinde oklar ile gösterdiğim kesimlerin plastiklerini çok kaba olmayacak şekilde söküyoruz. Trim sökme takımı temin edin, ellede sökersiniz ama konsol üzeri için trim remover daha mantıklı.


    vitesin yanlarındaki plastikleri sökünce malumunuz plastikten karmaşık bir iskelet görüyoruz. Bu iskeleti şaseye bağlayan ve yine sert plastiğe monteli anahtar baş vidalar göreceksiniz.

    Numaralarını bilmemekle birlikte 5,5 6 7 no olabilir. Bu vidalardan 6 adet falan var. Bunları plastiği ezmeyecek şekilde güzelce sıkalım. sağlam sıkalım. ama plastiği çatlatmadan.

    Sonra kenarlardan söktüğümüz kapakların tırnaklarını ve görünmeyen temas yerlerini bez bantlarla kaplayalım. Takarken zorlamadan önce tırnakların yuvalarına girdiğinden emin olun.

    Aynı sökme işlemini küllük piano black kaplaması, ön yolcu önü kaplamaya da yapın. ben uzun ince lokmam yanımda olmadığı için hayalet ekranı sökme işlemini yarım bıraktım geri topladım. müsait bir zamanda onuda sökeceğim. Bu işlemleri yapınca şaşırtıcı derece o kadar sessizleştiki. ben çok memnun oldum. Bu kadar etki edeceğini asla beklemezdim. O vidalar gerçekten çok önemli. Resmen boşluk var hepsinde. aynı zamanda arka koltuk havalandırma kasası, kolçak arkasınıda komple söküp izole ettim. işlemler kolay. deneyin. memnun kalacaksınız.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

  • #2
    Trimlerin sökülme ve izalasyon işlemlerine ait detay videosu çekebilseniz çok dua alırsınız çok????

    Yorum


    • #3
      Önceki 1.4t insignia aracımda güzel bir güneşli günün öğleden sonrasını ayırarak aynı işlemleri yapmıştım. Araç işlem öncesi yıkılıyordu. İşlemden sonra sesin bu kadar azaldığına inanamamıştım. Aracı kullanmak daha keyifli bir hale gelmişti. Tam premium havası olmuştu.
      Şimdiki makyajlı kasa insignia aracımda o kadar ses gelmediği için aynı işlemleri yapma gereği görmüyorum. Biraz daha seslerin artması lazım
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: av_avi View Post
        Trimlerin sökülme ve izalasyon işlemlerine ait detay videosu çekebilseniz çok dua alırsınız çok????
        sormayın yaa ben başka elektriksel işlemler için söktüm oraları baktım vidalar var sökmüşken sıkayım tırnaklarıda bantlayayım dedim sonuç harika olunca üzüldüm resmetmediğime video almadığıma. Bu hayalet ekran için işlem yapacağım zaman elimden geleni yapacağım.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Önceki 1.4t insignia aracımda güzel bir güneşli günün öğleden sonrasını ayırarak aynı işlemleri yapmıştım. Araç işlem öncesi yıkılıyordu. İşlemden sonra sesin bu kadar azaldığına inanamamıştım. Aracı kullanmak daha keyifli bir hale gelmişti. Tam premium havası olmuştu.
          Şimdiki makyajlı kasa insignia aracımda o kadar ses gelmediği için aynı işlemleri yapma gereği görmüyorum. Biraz daha seslerin artması lazım
          ya aslında abartı ses yoktu sadece plastik çıt çıt diz değdikçe yada bozuk yolda esnemeden kaynaklı yine çıt sesleri vardı, dediğiniz gibi aynen premium araç sessizliği oluştu, 5-6 ayda bir kontrol edip sıkmak sonuç verecektir. üstelik 19" lik ayaklarda ben sonucu beğendim.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #6
            Valla tırnakları vb kırmadan sökebilecek olsam çoktan yapardım ama zor gibi görünüyor. Gerçekten öyle midir, araca zarar vermeden sorunsuz sökmek için önerileriniz (alet, edevat, özel parça vb.) nelerdir.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
              Valla tırnakları vb kırmadan sökebilecek olsam çoktan yapardım ama zor gibi görünüyor. Gerçekten öyle midir, araca zarar vermeden sorunsuz sökmek için önerileriniz (alet, edevat, özel parça vb.) nelerdir.
              yukarıda yazdım, gayet kolay. yanların sökümü için plastiğin halıfleks ile temas ettiği yerden içeri iki elinizin 4 er parmağını sokun ve yavaşça kastırarak kendinize çekin. korkmayın kırılmaz. her iki tarafı söküp içeride telefon ışığınızla montaj vidalarını arayıp bulun ve sıkın. parça tırnaklarınıda bantlayıp geri takın. kokpit trimlerini sökmek içinde trim remover seti alın. ben 17 tl ye n11 den almıştım. onlara nazik davranmak gerek.
              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

              Yorum


              • #8

                bugün açtığınız konuyu okuduktan sonra tesadüf bu video ile karşılaştım sanırım dediğiniz gibi belirli aralıklarla vidaları sıkmamız gerekecek

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ebc23 View Post
                  https://malzemebilimi.net/vida-somun...lismalari.html
                  bugün açtığınız konuyu okuduktan sonra tesadüf bu video ile karşılaştım sanırım dediğiniz gibi belirli aralıklarla vidaları sıkmamız gerekecek
                  evet ben aynı zaman da hobi olarak fiber iskeletten ve sert plastik malzemelerden drone üretip uçurduğum için vida somun rondele pul hususunda takıntılıyım. boşluk olmasını sevmiyorum. ve eğer uzun süre bir yerde hareketsiz kalmasını istediğim vida var ise de lock kimyasalını kullanıyorum.
                  drone kollarına montajladığım motorların sabitleme vidalarında birazcık gevşeme olur ise önce balans bozulur, sonra ses yapar bir süre sonra da fırçasız motorda olsa göbek dağılır. magneta hasar görür. en kötü ihtimal yalpalar. bizim araçlarda da ses gelen yerlerin bir çoğunun montaj sonrası belli bir km ardından ekipmanların rezonansla gevşeyip salmasından kaynaklanıyor. emin olun kaput altında o kadar çok sese sebep olan ve vidası somunu gevşek bölge varki. bunları tam kontrol etmek 1 günü rahat bitirir. ama sessiz bir aracımız olur. araçlarda en bela bir diğer konu ise, tıpa tarzı içeriye doğru girip ters kilitle tutma sağlayan küçük plastik malzemeler. vida olsa sıkarsın, bunları takıyorsun yerinden çıkmasa dahi boşalıyor langır langır oynuyor kaplama yada parçalar.dışarıdan sağlam görünsede zamanla ısı-titreşim ve diğer gibi değişken etkenlere maruz kalan herşey gibi o bölgelerde deforme oluyor, ilk günkü formu kalmıyor. en iyisi her zaman anahtar baş (alyan değil) montajıdır. ve bunların sağlam sıkılmaması, rondele pul kauçuk conta lı kullanılmayanı, hatta lock kimyasalı olması gereken yerlerde yoksa, boşalıp esnemeye mahkumdur.
                  1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                  Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X