Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2011 2.0 CDTI - Geçici Güçten Düşme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2011 2.0 CDTI - Geçici Güçten Düşme

    Merhabalar,

    Haftasonu Antalya'ya gidip geldim; giderken araçta hiç bir sıkıntı yoktu. (Bakımı da yeni yapıldı) Dönüşte Antalya çıkışındaki Çubuk Beli'ni tırmanırken, önümdeki otobüsün keskin virajlarda zorlanmaması için hızlıca sollamak için gaza yüklendim araç vites düşürüp hızlanacakken birden güç düştü ve araç hız kaybetmeye başladı ve "Aracı servise götürün" uyarısı verdi. Sağa çekip aracı kapatıp tekrar çalıştırdım ve yolumuza sorunsuzca devam ettik. Aynı problemi yolda 1 kez daha yaşadım; yine kapatıp açınca yine düzeldi.

    Motorun sesinde, titreşiminde vs hiç bir sorun yok. Motoru durdurup yeniden çalıştırdıktan sonra çekişte de bir sorun kalmıyor. Tüketim de her zamanki gibi.

    Benzer bir sorun yaşayan var mıdır? Bu sorunun kaynağı ne olabilir (OBD'den arıza kodları elbette okutulacak ama öncesinde benzer sorunlar yaşayanlar ne yapmış öğrenmek istedim. Zira bu tür sorun yaşayıp çözüm üretemeyenler de oldukça fazla.)

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
    Merhabalar,

    Haftasonu Antalya'ya gidip geldim; giderken araçta hiç bir sıkıntı yoktu. (Bakımı da yeni yapıldı) Dönüşte Antalya çıkışındaki Çubuk Beli'ni tırmanırken, önümdeki otobüsün keskin virajlarda zorlanmaması için hızlıca sollamak için gaza yüklendim araç vites düşürüp hızlanacakken birden güç düştü ve araç hız kaybetmeye başladı ve "Aracı servise götürün" uyarısı verdi. Sağa çekip aracı kapatıp tekrar çalıştırdım ve yolumuza sorunsuzca devam ettik. Aynı problemi yolda 1 kez daha yaşadım; yine kapatıp açınca yine düzeldi.

    Motorun sesinde, titreşiminde vs hiç bir sorun yok. Motoru durdurup yeniden çalıştırdıktan sonra çekişte de bir sorun kalmıyor. Tüketim de her zamanki gibi.

    Benzer bir sorun yaşayan var mıdır? Bu sorunun kaynağı ne olabilir (OBD'den arıza kodları elbette okutulacak ama öncesinde benzer sorunlar yaşayanlar ne yapmış öğrenmek istedim. Zira bu tür sorun yaşayıp çözüm üretemeyenler de oldukça fazla.)
    Yazın Malatya Kayseri arasında uzun süreli tırmanış olan dağlarda benimde başıma geldi. Tıpkısının aynısı..
    Ancak bende LPG takılı ve bagaj köy dönüşü çakılı, arkada 4 kişi toplamda 6 yolcu.
    Muhtemelen LPG yeterli olmamıştır kanısıyla devam ettim. Hatta yokuşlarda benzine geçerek devam ettim.
    Bir kaç kez durum tekrar etse de LPG ye yordum ve çözümüne bakmadım.

    Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

    Yorum


    • #3
      Turbo hortumu patlamıştır. Elle kontrol edin.
      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
        Turbo hortumu patlamıştır. Elle kontrol edin.
        Araçta sürekli sorun yok, olay anlık. Kapatıp açınca normale dönüyor. Turbo hortumu daha önce yarıldı ve değişti.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: BirFani View Post

          Yazın Malatya Kayseri arasında uzun süreli tırmanış olan dağlarda benimde başıma geldi. Tıpkısının aynısı..
          Ancak bende LPG takılı ve bagaj köy dönüşü çakılı, arkada 4 kişi toplamda 6 yolcu.
          Muhtemelen LPG yeterli olmamıştır kanısıyla devam ettim. Hatta yokuşlarda benzine geçerek devam ettim.
          Bir kaç kez durum tekrar etse de LPG ye yordum ve çözümüne bakmadım.
          Bende uzun zamandır ilk kez v-power dışında bir mazot aldım, ondan kaynaklanabilir diye umuyorum ama depo boş değildi..

          Yorum


          • #6
            İntercooler çıkış hortumunu bir kontrol edin. Sol sis farının oradan ve ecu nun olduğu yerden giden kalın hortum. Daha önce değiştirmiş olduğunuzda bu hortum sanırım ama kontrol etmekte fayda var. Yüksek basınç istendiği an kaçak olduğu için arıza veriyordur.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
              İntercooler çıkış hortumunu bir kontrol edin. Sol sis farının oradan ve ecu nun olduğu yerden giden kalın hortum. Daha önce değiştirmiş olduğunuzda bu hortum sanırım ama kontrol etmekte fayda var. Yüksek basınç istendiği an kaçak olduğu için arıza veriyordur.
              Kaçak olma ihtimali mantıklı, baktıracağım...

              Yorum

              İşleniyor...
              X