Oncelikle herkese merhaba. Bu ilk konum. Araci dun itibariyle istanbuldan aldim 2010 1.6t prins vialle lpg 136binde. Aracimda soyle bi problem var sanki 1.6 duz motor gibi gidiyor yani cok kotu performansi lpg ve benzinde de ayni. Pazar gunu oldugundan kimseye gosteremiyorum. Turbo hortumlarina goz ucuyla baktim birsey goremedim. Neyden kaynaklanma ihtimali var bu sorunun. Basina daha once gelen oldu mu?. Tesekkurler iyi forumlar
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Herkese merhaba 1.6t 2010 insignia performans sorunu...
Collapse
X
-
Performans komple dusuk yani 3 veya 4 devirde 2 binden 3 bine cok nazli cikiyor yuksek devire 1. Ve 2. Vites cikiyor ama atmosferik araba gibi cikiyor 3 4 5 cok agir ivmelenme oluyor turbo torkunu hissedemiyorum. 1.4 tsi golfum vardi fazlasiyla hissediyordum bunda bir problem var ama o kesin
Yorum
-
Turbo beslemeli motorlarda turbo her daim devrededir turbo devreye girmesi diye birşey yok devre de olmasa motora hava akışı sağlamayacağından o2 düşüklüğünden yakıt yanmaz olduğunuz yerde sayarsınız araç zorlanır gitmekte.Eğer turbo hortumlarında sorun olsa basınç düşer size arıza ışığı yakar.Lpg nin verdiği zararlarla ilgili bir durum iyi bir yetkili servise gösterip gerekli kontrollerin yapılması gerekir ki birçok sebebi var;
-ateşleme bobini
-bujiler
-kompresyon testi(subap erimeleri,segman kırılma vss)Herhangi bir yanma odasında işlevsizlik.
-o2 sensörleri
-Turbo basınç kontrolü,selenoid valfleri
-Emme manifold sıkıntıları
birçok sebebi var ciddi tespit gerekiyor çok basit olabileceği gibi çok ciddi de olabilir.Küçük hacimli aşırı beslemeli turbo charge motorlar malesef lpg ile dost değil.
Yorum
-
Şunuda göz önünde bulundurmalısınız golf 1.4 tsi motorlarda //motor tork aralığı 1500-4000 rpm // 200 nm Tork dur dolasıyla motor torkunu daha düşük devirde size verdiği için daha çabuk hissedersiniz.İnsignia da ise 230 nm torku 2200-5500 devir arası alırsınız güç geç gelir hafif de turbo lag sorunu var ki normaldir bu gecikme ondan kıyaslamada yanılıyor olabilirsiniz.Bir diğeri golf hatcback c sınıfı bir araç lastik ebadı,rüzgar proseksiyon alanı(kat sayıları,dirençleri)vss küçük.İnsignia d segmenti 5 m ye yakın bir araba oldukça geniş gövdesi var buda hızlanmaları etkiler artı ağırlığı ve lastik ebatları 18-19 inch jant ve 225-245 taban kesitinden söz edersek eğer araçta teknik bir sorun olmadığını farz edersek normal olabilir.Birde insignia tork/hp eğrisi bakımından 180 hp versiyonları yüksek devir sever son hızıda bundan fazladır Tork eğrisi düşer hp i yüksektir.Golfle karşılaştırmak pek doğru olmaz ani hızlanma vss beklentiniz düz yolda olmalı o zaman son hızda fark edersiniz.
Yorum
Yorum