Öncelikle selamun aleyküm arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. 2-3 hafta önce 2011 1.6 turbo İnsignia sahibi oldum. Araca ben almadan 2-3 ay önce çelik subap takılmış, buji, buji kabloları, trigeri değişmiş, turbo bakımları yapılmış. Bugün aracı bi denemek için ana yolda biraz sıkıştırdım, 5000-6000 arası devire gelmeden vites değiştirmedim. 1.vitesten 5.vitese kadar bu şekilde kullandım, her vites değiştirmem de ayağımı debriyajdan çektikten sonra böyle 1-2 saniye gibi kısa bir süre araçta sanki böyle titreme gibi yekinme gibi birşey oldu. Bu anlattıklarımı aynen benzinde denedim aynı şeyi hissetmedim. Daha fazla da zorlamadım. Sizce bu normal birşey mi yoksa göstermekte fayda var mıdır?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Yüksek devirde hafif titreme
Collapse
X
-
Öncelikle aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
Araçta lpg var sanırım. Normalde bu devirlerde zaten lpg de kullanmamanız gerekiyor. Benzinin yakıt olarak soğutma durumu ile lpg bir değil. Zamanla aşırı sıcak olması sebebiyle subaplar gidiyor, çelik subap ile değişim yapılıyor. Subaplarin tamamı çelik değildir, uç kısımları çeliktir. Onların da ömrü sürekli lpg de araç sıkıştırılarak kullanılırsa kısa olacaktır. Yani size tavsiyem, aracı sıkıştıraksanız benzine alın. Subaplar uzun ömürlü olsun.
Vites geçişlerinde titreme sorununu gidermek için aracınız hareket halindeyken lpg de kullanırken afr ayarı yaptırmalısınız.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostÖncelikle aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
Araçta lpg var sanırım. Normalde bu devirlerde zaten lpg de kullanmamanız gerekiyor. Benzinin yakıt olarak soğutma durumu ile lpg bir değil. Zamanla aşırı sıcak olması sebebiyle subaplar gidiyor, çelik subap ile değişim yapılıyor. Subaplarin tamamı çelik değildir, uç kısımları çeliktir. Onların da ömrü sürekli lpg de araç sıkıştırılarak kullanılırsa kısa olacaktır. Yani size tavsiyem, aracı sıkıştıraksanız benzine alın. Subaplar uzun ömürlü olsun.
Vites geçişlerinde titreme sorununu gidermek için aracınız hareket halindeyken lpg de kullanırken afr ayarı yaptırmalısınız.
Yorum
-
Aslında o devirlerde kullanacak olduğunuzda benzine alacaksanız zaten sorun yok diyorsunuz. Lpgde de aracı zorlamamış olursunuz. Öte yandan araç lpgde iken ani gaz vermeniz gereken bir an olduğunda benzine almayla vakit geçirmek o anda sorun teşkil edebilir. Lpgde bu sorunu baktırmak lazım. Fakat öyle ustalar da var ki mevcut ayarı da bozabiliyor. Daha kötüsünü de yapabilirler. Bu ihtimali göz önünde bulundurmak lazım. Lpg 1.6t lerde tamamen şans işi. Usta çok önemli. Başka bir sorununuz yoksa ve bu bahsettiğiniz titreme aracın hızlanmasına etki etmiyorsa ben olsam çok kurcalatmazdım. Zavoliye ait iyi bir servis biliyorsanız afr ayarı ile sorununuz çözülecektir. Tercih sizin.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostAslında o devirlerde kullanacak olduğunuzda benzine alacaksanız zaten sorun yok diyorsunuz. Lpgde de aracı zorlamamış olursunuz. Öte yandan araç lpgde iken ani gaz vermeniz gereken bir an olduğunda benzine almayla vakit geçirmek o anda sorun teşkil edebilir. Lpgde bu sorunu baktırmak lazım. Fakat öyle ustalar da var ki mevcut ayarı da bozabiliyor. Daha kötüsünü de yapabilirler. Bu ihtimali göz önünde bulundurmak lazım. Lpg 1.6t lerde tamamen şans işi. Usta çok önemli. Başka bir sorununuz yoksa ve bu bahsettiğiniz titreme aracın hızlanmasına etki etmiyorsa ben olsam çok kurcalatmazdım. Zavoliye ait iyi bir servis biliyorsanız afr ayarı ile sorununuz çözülecektir. Tercih sizin.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostAracı sabah soğuk motor ilk çalıştırmadan yaklaşık 5-10 dk. içinde hatta daha erken de olabilir, hararet göstergesi 90ı göstermeli. 90 dereceye gelmeden stop mu ediyorsunuz acaba? Yani çok kısa mesafede mi kullanıyorsunuz aracı?
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Aragorn58 View Post
Yok kısa mesafe ile alakalı olduğunu düşünmüyorum çünkü Konya’dan aracı Sivas’a getirdim sadece bir mola harici hiç durmadım ama yine de 90’ı görmedim
Yorum
-
Benim aracin sicakligi da 90 a cok zor cikiyor ama gidis performansina gore 50 ye kadar dusebiliyordu. Termostati soktuk contasi yirtilmisti. Yenisi ile degisti sorun halloldu. Ancak ilginc olan degisen bu 2. termostat. Daha once degisen de GM idi. Ve termostata da garanti vermiyorlar.2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Yorum
Yorum