Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.4 turbo motor termostatları bir tümörden farksız..!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.4 turbo motor termostatları bir tümörden farksız..!

    Opelin 1.4 Turbo motorlu araçlarında çok ve sık su kaçırma sorunu yaşanmasının nedeninin hatalı termostat seçimi olduğunu düşünüyorum.. Bu araçların termostatları 105~107 derecelerde açılıyor ama gösterge 90 derecede sabit duruyor (obd cihazıyla takibe aldım ve birçok kanaldan teyit ettim), araç sürekli bu sıcaklıklarda çalışınca ne conta dayanıyor ne hortum ne de plastik kap.. Opel güvenilir bir marka olsaydı bu araçların termostatlarını tek tek 92~95 derecelerde açılanıyla değiştirirdi.. Bırakın değiştirmeyi ülkemize bu seçeneği bile sunmamış (forumlardan okuduğum kadarıyla aynı aracın ispanya ve italya için üretilenlerinde 95 derecede açılan termostat takılıymış), türkiyede tüm orijinal termostatlar 105'lik.. Bu hatanın eşşek gibi farkındalardır ama görmezden gelmek işlerine geliyor, servise gitme sebeplerimize bir bakın: Devirdaim ölmüş, termostat kabı çatlamış, yedek su kabı çatlamış, deve boynu çatlamış, hortum şişmiş, yağ soğutucunun contası erimiş suya yağ karışmış bu yağ radyatörü tıkamış araç hararet yapmış, motor inecek, hepsini sabırla ve inançla yaptırırsın bu sefer de yıllardır sıcak çalışan subapları eline verirler... Lanet olası bir girdap gibi.. Kim bilir benim duymadığım bilmediğim ne sorunlar vardır ısınmaya dayalı.. Neymiş efendim bu araçlarda kronik bunlar. Hiçbiri tesadüf değil, tamamı ısınma kaynaklı sorunlar ve çok sık yaşanmış, yaşanmakta.. Ben aracı alalı bir yıl olmadan 1 kez termostat, 1 kez garantiden devirdaim(değiştirildiğinde 1 yıl önce bir daha değiştiği için garantiden değişti), 1 kez yağ keçesi, 1 kez de deveboynu değiştirdim(deveboynunun contası erimiş mahvolmuştu, deveden çıkıp yedek depoya giden hortum da aynı şekilde ucu erimişti o da değişti) Hiç durmadan yedek parça satıyorlar ne güzel.. Dolandırılıyoruz vesselam.. Opelin yapmak istemediğini yapmışlar, buyurun, ben satın aldım değiştiriyorum en kısa zamanda.. Umarım parçanın kalitesiyle ilgili sorun yaşamam..
    https://umutotoyedekparcaaksesuar.du...ostat-55593034

  • #2
    Opel Türkiyenin zamanında yapmış olduğu pazarlama hatası bence bu. Tr iklim koşullarına uygun olmayan bir termostatla araçlar ülkemize pazarlanıp satılmış. Sizde bu konuya oldukça vakıf olmuşsunuz. Bu araca sahip olanlar bu küçük değişiklikle bir çok sorunun önüne geçecektir.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Geçmiş olsun.
      2012 senesinde bende su problemi yaşamıştım.
      Termostad değişimi şart!!!!!!!

      Yorum


      • #4
        2 kere termostat değiştirdim. Benim termostat ile ilgili sıkıntım allahtan termostatın kapalı kalmasından ziyade açık kalmasıydı. Termostatı söktüğümde contanın parçalanmış olduğunu gördük. Termostat orjinal GM. bakalım bu sefer ne kadar dayanacak.
        2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

        Yorum

        İşleniyor...
        X