Merhaba arkadaşlar. Sizlere hem yaşadığım sıkıntıları anlatmak istiyorum hem de varsa çözüm önerisi olan yardım almak istiyorum. 2009 model 1.6T LPGli insignia aracım ile yolda kaldım. Motor yapıldı. Sonrasında ilk çalıştırmada 10sn beyaz duman atmaya başladı. Motor tekrar söküldü turbo revize oldu, sübap lastikleri yeniden değişti. İlk çalıştırmada duman atmaya devam ediyor. Çözüm önerisi olan var mı acaba? Teşekkürler.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İlk çalıştırmada beyaz duman
Collapse
X
-
Merhabalar. İlk çalıştırmada yoğun duman atma arızası deneyimini paylaşmak istemiştim. Kimseden çözüm önerisi gelmedi. Bu arada araştırmaya devam ettim. Turbodan emme manifolduna giden boruyu söktüm, içi yağlıydı, temizledim taktım. Ertesi gün duman atmadı. Sonrasında yine aynı. Bugün tekrar söktüm, turbo tarafı temiz, külbütör kapağından sonraki kısım yağlıydı. Araştırınca külbütör kapağının diyaframından olduğunu anladım. Diyaframı değiştirince sorun çözülecek gibi. Demem o ki İlk çalıştırmada araç duman atıyorsa; ilk iş turbodan emme manifolduna giden boruyu kontrol edin. Ustaların bulamadığı bu basit arıza için ben çok tırmaladım. Gereksiz yere motor söküldü, sübap lastikleri tekrar değişti, turbo revize edildi, bi dünya masraf. Böyle bir durumla karşılaşırsanız izlenecek yolu herkes bilsin. Boşa masraf yapmayın.
- Beğenmeler 4
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Ogrtmn View PostMerhabalar. İlk çalıştırmada yoğun duman atma arızası deneyimini paylaşmak istemiştim. Kimseden çözüm önerisi gelmedi. Bu arada araştırmaya devam ettim. Turbodan emme manifolduna giden boruyu söktüm, içi yağlıydı, temizledim taktım. Ertesi gün duman atmadı. Sonrasında yine aynı. Bugün tekrar söktüm, turbo tarafı temiz, külbütör kapağından sonraki kısım yağlıydı. Araştırınca külbütör kapağının diyaframından olduğunu anladım. Diyaframı değiştirince sorun çözülecek gibi. Demem o ki İlk çalıştırmada araç duman atıyorsa; ilk iş turbodan emme manifolduna giden boruyu kontrol edin. Ustaların bulamadığı bu basit arıza için ben çok tırmaladım. Gereksiz yere motor söküldü, sübap lastikleri tekrar değişti, turbo revize edildi, bi dünya masraf. Böyle bir durumla karşılaşırsanız izlenecek yolu herkes bilsin. Boşa masraf yapmayın.
Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Külbütör kapağını değiştirdim. Duman atma sorunu çözüldü. Ama yan sanayi kullandığım için gaza basınca diyaframdan korna sesine benzer ses geliyor. Parçacı farkını ödeyerek orjinalini vermeyi kabul etti. Külbütör kapağı değiştirirseniz orjinal alın.
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum