Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ani dip gazda yaşanan sıkıntı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ani dip gazda yaşanan sıkıntı

    arkadaşlar merhaba. öncelikle araç 2009 1.6 T flexride .yaklaşık 4-5 aydır uzun yola çıkmıyordum dün gece cenaze sebebiyle acil izmire gitmem gerekiyordu. dolayısı ile biraz gazlayarak gittim fakat şu zamana kadar yaşamadığım garip bir durum oldu. sollama yapacakken sporta alıp 4. viteste ani gaz verince motor devri yükselirken aracın hızı sabit kaldı sanki boşa alınmış gibi. gazdan ayağımı çekip hafif gaz vererek aktarmayı sağlıklı gerçekleştirebildim. ve tüm yol boyunca bunu yaptı 4-5-6. viteslerde özellikle denedim. düşük viteslerde yapmıyor. öncelikle aklıma baskı-balata geldi aktarmadaki problemden ötürü. fakat debrirajda hissedilir bir sertlik göremedim, kalkışlarda stop etme yada titreme falan da yaşamadım. acaba başka bir problem mi vardır yoksa baskı-balata değişim gelmiş midir? sizlerden bir fikir alıp o şekilde servise gitmenin faydalı olacağını düşünüyorum. şimdiden teşekkürler, iyi forumlar
    Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

  • #2
    Merhaba , Turbo hortumunu kontrol ettinz mi? Yırtık kaçak vb durum olabilir gibi geliyor bana. OBD den araca hata sorgulama da yapabilrsiniz belki bir hata kodu oluşmuştur.

    Yorum


    • #3
      Baskı balata gibi duruyor.
      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

      Yorum


      • #4
        Devir yükselip araç hızlanmıyorsa baskı balata değişimi gözüküyor.

        Yorum


        • #5
          teşekkür ederim. ben de baskı-balata düşünmüştüm dediğim gibi ama başka hiçbir belirti olmayınca acaba başka bir şey de olabilir mi diye şüphelendim. turbo hortumunu açıkçası kontrol etmemiştim. ona da bir bakayım. böyle bir problem oluşturur mu herhangi bir yırtık, kaçırma vs.?
          Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

          Yorum


          • #6
            boost yapmayacağı için güç kaybı muhakkak olacaktır , kontrol etmekte fayda var. Aracın yaşı itibariyle de olması muhtemel hale geliyor.

            Yorum


            • #7
              güç kaybından ziyade aracı boşa alıp gaz veriyormuşsun gibi oluyor. motor devirleniyor fakat aracın hızı sabit. aktarmıyor motor devrini.
              Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post
                teşekkür ederim. ben de baskı-balata düşünmüştüm dediğim gibi ama başka hiçbir belirti olmayınca acaba başka bir şey de olabilir mi diye şüphelendim. turbo hortumunu açıkçası kontrol etmemiştim. ona da bir bakayım. böyle bir problem oluşturur mu herhangi bir yırtık, kaçırma vs.?
                Turbo hortumunda çatlak falan olsa sadece güç düşer.Sizinki devirlenip gitmiyor ve gazı yavaş verince hızlanabiliyor.İlk kalkışta normal kalkıyor olması yanıltmasın.Baskı balata sorunu gözüküyor.

                Yorum


                • #9
                  bence de debriyaj.

                  Yorum


                  • #10
                    teşekkür ederim cevaplar için, peki baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerekiyor mu?
                    Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                    Yorum


                    • #11
                      Onu usta sökünce elle ve gözle kontrol ediyor ve boşluk çoksa ve ses varsa değişim olup olmayacağını söylüyor.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post
                        teşekkür ederim cevaplar için, peki baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerekiyor mu?
                        Bir kaç araç sürücüsünün volanda bişey yok deyip değiştirmeyen ustalar yüzünden tekrar extra masraf karşılığı volan değiştirdiğini okumuştum.

                        Yorum


                        • #13
                          Yanlış bilmiyorsam ilerde sadece volan değişimi yapma kararı alsanız da araçta yine baskı balata sökülüyor. Arka kısmında diye biliyorum. Ve işlem uzun süren bu iş. O sebeple volanda sorun varsa ve usta idare eder dese de baskı balata bilya ve volan birlikte değişilmeli. Volan pahalı bi parça. Hiç sorun yoksa boşuna da değişmemek lazım. Debriyaja basınca kesen titreme, ilk kalkışta vuruntu sesi veya vites geçişlerinde vuruntu varsa volan olabilir deniyor. İyi bir usta şart..
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Oncelikle başınız sağ olsun

                            Baskı balata sorunu



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              teşekkür ederim tekrardan verilen cevaplar için. gönlüm volanın da değişmesinden yana, aracın ilk 120 bin km' sini bilmediğim için. büyük ihtimal hepsini değiştireceğim. volan sağlam denilip yeni takılan baskı-balatanın da çabuk bitmesi, yeni masraflar vs. pek gözüm kesmedi açıkçası
                              Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X