Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Flexride şasi, direksiyon sertleşme sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Flexride şasi, direksiyon sertleşme sorunu

    Arkadaşlar herkese merhabalar

    2011 model insignia 1.6t flexi araca sahibim.. Aracın direksiyon kutusundan ses gelmekteydi.. Direksiyon kutusu sökülüp, fiberleri, tamir conta takımı vs değişti.. Komple revize edildi. Ancak bu işlem sonrası aracın direksiyonu çok yumuşak oldu ve sport modda yada yüksek hızlarda sertleşmediğini farkettim. Yine spor moda aldğımız ilk anda sanki direksiyon sertleşme eğilimine giriyor ve sonrasında tekrar yumuşuyor.. Basıncı tutmuyor sanki..

    Bu konu hakkında bilgisi olan, yada daha önce başına gelen arkadaşlarımız varsa deneyimlerinden faydalanmak isterim.. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum..

  • #2
    Hoşgeldiniz keyifli paylaşımlar

    Yetkili servistemi revize yaptırdınız



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Hoş bulduk ????

      Yok sanayi işi oldu, direksiyon işiyle ilgilenen bir ustaya yaptırdık..

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: D.m. View Post
        Hoş bulduk ????

        Yok sanayi işi oldu, direksiyon işiyle ilgilenen bir ustaya yaptırdık..
        FlexRide bir sorun olsa arıza ışığı yakar , kutu yenilendiği için çalışması eskiye
        göre daha rahattır, o yüzden size öyle gelmiştir, bir süre sonra alışırsınız.

        Yorum


        • #5
          İlk başta bende öyle düşünmüştüm ama bariz bi şekilde ilk sport tuşuna bastıktan sonraki 5saniye fln sertleşip sonra bırakması yada hızlanınca sertleşmemesi fln sorun olduğunu gösteriyor bence..

          Yorum


          • #6
            yetkili servisten yazılımları kontrol ettirin hatta imkan varsa güncelletin
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #7
              Yazılımla mı alakalı diyorsunuz? ????

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: D.m. View Post
                Arkadaşlar herkese merhabalar

                2011 model insignia 1.6t flexi araca sahibim.. Aracın direksiyon kutusundan ses gelmekteydi.. Direksiyon kutusu sökülüp, fiberleri, tamir conta takımı vs değişti.. Komple revize edildi. Ancak bu işlem sonrası aracın direksiyonu çok yumuşak oldu ve sport modda yada yüksek hızlarda sertleşmediğini farkettim. Yine spor moda aldğımız ilk anda sanki direksiyon sertleşme eğilimine giriyor ve sonrasında tekrar yumuşuyor.. Basıncı tutmuyor sanki..

                Bu konu hakkında bilgisi olan, yada daha önce başına gelen arkadaşlarımız varsa deneyimlerinden faydalanmak isterim.. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum..
                Hocam merhaba kutu ile ilgili çözüme ulastiniz mi? 2011 flexride'li aracimda benzer hikaye ile daha farkli bir sorun yaşıyorum su an..

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: safaozkan View Post

                  Hocam merhaba kutu ile ilgili çözüme ulastiniz mi? 2011 flexride'li aracimda benzer hikaye ile daha farkli bir sorun yaşıyorum su an..
                  Merhaba bende de benzer durum var. Benim araçta direksiyon sert tourer moda alınca da yumaşamıyor.

                  Yorum


                  • #10
                    arkadaşlar tekrar merhaba
                    aracımdaki direksiyon sorununu halen net olarak çözüme kavuşturmuş değilim, öncelikle yetkili servise başvurdum, direksiyon kutusunun tamamen değişmesi gerektiğini belirttiler. 14.000tl gibi bir rakam verdiler artı işçilik.. daha sonra ankara, istanbul vs. birçok direksiyoncu ile görüştüm. ancak net bir sonuca ulaşamadık. insignia kullanıcısı bir arkadaşla görüştüm. ondada aynı sorun var imiş kayseride farklı bir usta çözmüş, o direksiyoncu ile görüştüm. oda direksiyon kutusunu daha önce tamir ettirdiğim yerin direksiyon kutusundaki sertliği ayarlayan bir malzemenin yanlış takıldığını, basınç müşürünün bastığını ancak direksiyon kutusunun basıncı tutmadığını belirtti. düz direksiyon kutusu gibi işlem yapıldığını ve kutu tamamen bozulmadıysa garantili olarak yapabileceğini belirtti, fiyat olarakta 2.000tl istedi. şuan malum korona fln yaptırmadım. yaptırdıktan sonra buraya yine bilgi veririm.

                    Yorum


                    • #11
                      Direksiyon sertliği yaşayan arkadaşlara tavsiyem, lastik havalarını bi kontrol edin, önler 39,arkalar 38 yapıp tekrar deneyin. Bir de lastiklerinizin durumu nasıl? Ayrıca araçlarda yaz lastiği varsa bu soğuk havalarda gayet normal sertlik.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                        Direksiyon sertliği yaşayan arkadaşlara tavsiyem, lastik havalarını bi kontrol edin, önler 39,arkalar 38 yapıp tekrar deneyin. Bir de lastiklerinizin durumu nasıl? Ayrıca araçlarda yaz lastiği varsa bu soğuk havalarda gayet normal sertlik.
                        39la böbrek taşı dökülür. Kutuda var olan sorunu lastik havalarını arttırarak çözmüş olmayız. 38-39 PSI'da binmek demek direksiyona yapılacak masrafı yapmadan alt takımlara masraf yapmak demektir.
                        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                        Yorum


                        • #13
                          Lastigin yanak yuksekligine gore durum degisir 245 55 18 de 38 psi, 34 psi ye gore biraz sert olabilir ama takimlari bozacak kadar etki etmez. Yalniz 38 psi de direksiyon dusuk hizlarda cok k9nforlu oluyor yuksek hizlarda sertligi 34 psi ile ayni diyebilirim.

                          Yorum


                          • #14
                            Benim yaz lastikleri 34 psi ile direksiyon sert idi. Önler 39 arkalar 38 psi yapınca çok fark ediyordu, yumuşama oluyordu. Goodyear f1 asymmetric. Şu an nokian 4 mevsim 245/40/19 kullanıyorum farklı jantlarla. Lastiklerin kendileri yumuşak hemen fark etti direksiyon rahatladı. Bir de yüksek hava vurunca daha da yumuşadı. Ben 35-40 psi arası lastik havasının şehir içinde konforu bozmadığı düşüncesindeyim. Tabi bu lastiğe ve konfor anlayışına göre değişiyor.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Arkadaşımızın Insignia OPC’si ile şehirdışına çıkacaktım, İstanbul’dan çıkmadan lastik havalarını kontrol edeyim dedim havaya yanaştım, her zamanki gibi 32-34 bastım araba uyarı verdi. Yük ayarına vs baktım normal, kapı etiketine bir baktım fabrika verisi 38psi ilk defa bu kadar yüksek gördüm.
                              InsigniaTEAM

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X