Merhabalar,
Buradan başıma gelenleri ve en sonunda servislerin bana yaptırdığı şeyleri anlatacağım. Belki bu sorunları olanlara bir yol göstermiş olurum.
İnsignia sports tourer aracımı alalı 1 yılı geçti. Aldım alalı trim sesleri ile mücadelem devam etti. Kapıların açma kapama düğmelerinin olduğu plastikten çukurlara girdikçe ses geliyordu. Servise ilettim aracım 1 gün serviste kaldı, kapılar söküldü ve izolasyon çalışmasını ücretsiz yaptılar. Servisteki personel zamanla olması normal dedi. Müdaheleyi ücretsiz yaptıklarını ilettiler.
Bir zaman sonra dikiz aynanın arkasındaki kameranın siyah kutusundan ses gelmeye başladı. Söktüm içerisine çift taraflı bantla çözümü sağladım.
Sonra bu sefer aydınlatma plastiklerinden ses geldi. Onuda ince tornavida ile tüm çerçevelerini çıkarttım. Çift taraflı bant ile çözümü sağladım.
Tırtıklı yollardayken, bagajdan gelen tıkırtılar arttı. Bunuda sport tourerin bagajı açılınca bagaj camının bitiminde birleşim yerini açarak çözdüm. İçerisindeki boşluğa köpük koyarak çözümü sağladım.
Sport tourer araçlarda ileride olacak tıkırtılardan biride soldan gelecek olan sestir. Onuda bagajda sol muhafaza kapağını açıyorsunuz. Hemen metalde duran bir elektronik modül var. Bu modülün demiri gevşiyor ve tıkırtı yapıyor. Onuda izolasyon parçasıyla çözdüm.
Emniyet kemerlerindeki direklerden gelen sesleri de serviste 2 saat dil dökerek çözdürdüm.
Aracı aldığımdan beri ve mutlu sonla kendimi bile aşarak yaptığım çalışmayı anlatacağım. Orta ve ön konsoldan gelen rahatsız edici gıcırtı ve tıkırtı sesleri arabadan soğumama sebep olmuştu. Gitmediğim servis kalmadı, herkes insignia da normal dediler. Herkes ya kabullenmiş yada dokunmak istemiyorlardı.
Arkadaki hava üfleme ızgarasını sökünce sağda ve soldaki boşluklara bakınca, oynama olduğunu fark ettim. Bu boşluklara köpük koyarak ortaya kol dayayınca gelen ses gitmişti.
Bu sefer ön konsola sıra geldi, önce tesa bez bant ve çift taraflı bant aldım. Torpidonun ordaki kahverengi çıtaları sökerek sırayla teybin etrafındakileri sökerek, çakmaklığa kadar çıkarttım. Vitesi çerçeveleyen kahverengi parçayıda söktüm ve parçaların altında gıcırtı yapan yerlere bez bant uyguladım. Çakmaklığın etrafına çift taraflı bant uyguladım. Bez bantla parçaların kesişme yerlerini özenle bantladım. Zaten fabrikasyon ses yapmasın diye ince bir parça koymuşlar ama deforme olmuş.
En sonunda parçaları söküm sırasına göre taktım. Ve gerekli testleri yaptığımda artık sessiz bir araca sahip oldum. Müziksiz ilk defa gezmenin ve konforun tadını yaşadım.
Konuyu okuyanlar belki ne olacak, müzik açıyorum dinlemiyorum veya abartmışsın diyebilirsiniz. Ancak D Sınıfı bir araç söz konusu olunca, olmaması gerektiğini düşündüğüm bir konuydu.
Çalışmalardan bazı resimleri ekledim.
Sabrınız için Teşekkürler
Buradan başıma gelenleri ve en sonunda servislerin bana yaptırdığı şeyleri anlatacağım. Belki bu sorunları olanlara bir yol göstermiş olurum.
İnsignia sports tourer aracımı alalı 1 yılı geçti. Aldım alalı trim sesleri ile mücadelem devam etti. Kapıların açma kapama düğmelerinin olduğu plastikten çukurlara girdikçe ses geliyordu. Servise ilettim aracım 1 gün serviste kaldı, kapılar söküldü ve izolasyon çalışmasını ücretsiz yaptılar. Servisteki personel zamanla olması normal dedi. Müdaheleyi ücretsiz yaptıklarını ilettiler.
Bir zaman sonra dikiz aynanın arkasındaki kameranın siyah kutusundan ses gelmeye başladı. Söktüm içerisine çift taraflı bantla çözümü sağladım.
Sonra bu sefer aydınlatma plastiklerinden ses geldi. Onuda ince tornavida ile tüm çerçevelerini çıkarttım. Çift taraflı bant ile çözümü sağladım.
Tırtıklı yollardayken, bagajdan gelen tıkırtılar arttı. Bunuda sport tourerin bagajı açılınca bagaj camının bitiminde birleşim yerini açarak çözdüm. İçerisindeki boşluğa köpük koyarak çözümü sağladım.
Sport tourer araçlarda ileride olacak tıkırtılardan biride soldan gelecek olan sestir. Onuda bagajda sol muhafaza kapağını açıyorsunuz. Hemen metalde duran bir elektronik modül var. Bu modülün demiri gevşiyor ve tıkırtı yapıyor. Onuda izolasyon parçasıyla çözdüm.
Emniyet kemerlerindeki direklerden gelen sesleri de serviste 2 saat dil dökerek çözdürdüm.
Aracı aldığımdan beri ve mutlu sonla kendimi bile aşarak yaptığım çalışmayı anlatacağım. Orta ve ön konsoldan gelen rahatsız edici gıcırtı ve tıkırtı sesleri arabadan soğumama sebep olmuştu. Gitmediğim servis kalmadı, herkes insignia da normal dediler. Herkes ya kabullenmiş yada dokunmak istemiyorlardı.
Arkadaki hava üfleme ızgarasını sökünce sağda ve soldaki boşluklara bakınca, oynama olduğunu fark ettim. Bu boşluklara köpük koyarak ortaya kol dayayınca gelen ses gitmişti.
Bu sefer ön konsola sıra geldi, önce tesa bez bant ve çift taraflı bant aldım. Torpidonun ordaki kahverengi çıtaları sökerek sırayla teybin etrafındakileri sökerek, çakmaklığa kadar çıkarttım. Vitesi çerçeveleyen kahverengi parçayıda söktüm ve parçaların altında gıcırtı yapan yerlere bez bant uyguladım. Çakmaklığın etrafına çift taraflı bant uyguladım. Bez bantla parçaların kesişme yerlerini özenle bantladım. Zaten fabrikasyon ses yapmasın diye ince bir parça koymuşlar ama deforme olmuş.
En sonunda parçaları söküm sırasına göre taktım. Ve gerekli testleri yaptığımda artık sessiz bir araca sahip oldum. Müziksiz ilk defa gezmenin ve konforun tadını yaşadım.
Konuyu okuyanlar belki ne olacak, müzik açıyorum dinlemiyorum veya abartmışsın diyebilirsiniz. Ancak D Sınıfı bir araç söz konusu olunca, olmaması gerektiğini düşündüğüm bir konuydu.
Çalışmalardan bazı resimleri ekledim.
Sabrınız için Teşekkürler
Yorum