Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
View Post
Mesut Bey kardeş common rail sistemli dizel motorlarda bu
olayın asla yaşanmayacağını söylemişti, bu sistem hakkında
biraz bilgi edindikten sonra fikri benim aklıma da yattı doğrusu,
Common rail çalışma prensibi:
"...Klasik dizel enjeksiyon sistemlerinde yakıt basıncının her
enjeksiyon için ayrı ayrı olarak üretilmesi gerekmektedir.
Ancak, common rail sisteminde basınç üretimi ve enjek-
zaman istenen basınçta bulunmaktadır. Basınç üretimi
yüksek basınç pompasında gerçekleştirilir. Pompa yakıtı
sıkıştırır ve bir yüksek basınç borusuyla hattın içine gönderir,
bu hat ise tüm enjektörler için bir ortak yüksek basınç
haznesi olarak görev yapar, böylece "common rail" (ortak hat) adını alır.
Yakıt buradan bağımsız enjektörlere dağıtılır, bunlar da
yakıtı silindirin yanma odacığına enjekte eder..."
*kaynak:https://tr.bosch-automotive.com/tr/p...motorsys_parts
Yorum