Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 turbo performans zayifliği

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2.0 turbo performans zayifliği

    Abilerim kardeşlerim aranızda yeniyim. Öncelikle herkese selamlar. 2009 model 2.0Turbo 4x4 aracım var. Aracı yeni aldığımda turbo hiç gelmiyordu. Turbo tamir ve bakımı, intercooler ve sistem temizliği, map sensörü değişimi yaptım biraz kendine geldi ama beni hala tatmin etmiyor. Kaçak testi yapıldı herhangi bi kaçağım yok, bujiler orjinali ile değişti bobin değişmedi. Selenoid valfinden şüphelendik ama birebir aynı seri numaralı türkiyede hiç bi yerde bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim...

  • #2
    Arabanızın kaç km de olduğunu belirtmemişsiniz.Performans için bobin ve Boğaz kelebeğini değiştirin

    Yorum


    • #3
      Hoşgeldiniz

      Performans eksikliğini neye göre belirliyorsunuz

      250 km hızmı yapmıyor
      0-100 50 Sn mi ?
      vs...



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Merhabalar hoşbulduk. Evet kusura bakmayın forum konusunda biraz cahilim affedin ???? aracım 150.000 km de. 0-100 çok zayıf araçta. Zaten 150den sonrasını çok nadir denedim kısa mesafede hızı seviyorum oda şu anda yok malesef... ????

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
          Merhabalar hoşbulduk. Evet kusura bakmayın forum konusunda biraz cahilim affedin ???? aracım 150.000 km de. 0-100 çok zayıf araçta. Zaten 150den sonrasını çok nadir denedim kısa mesafede hızı seviyorum oda şu anda yok malesef... ????
          Kısa mesafede hız ve 0-100 merakınız varsa çok da doğru bir aracınız yok bunlar için. 1800 kg, büyük turbolu ve hacimli, tork konvertörlü ve ayrıca 4x4 bir araçta bu aradığınız performansı almanız biraz zor. Aracınız üst hızlarda kendine gelen bir araç. Aradığınız kriterleri ya küçük, hafif, aktarma kaybı olmayan, tercihen arkadan itişli bir araçta ya da biturbo tarzında çift turbolu devir bandı geniş bir araçta alabilirsiniz.
          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
            Merhabalar hoş bulduk. Evet kusura bakmayın forum konusunda biraz cahilim affedin ???? aracım 150.000 km de. 0-100 çok zayıf araçta. Zaten 150den sonrasını çok nadir denedim kısa mesafede hızı seviyorum oda şu anda yok malesef... ????
            Öncelikle hoş geldiniz diyeyim, sonrasında da arabanızın çok özel bir makine olduğunu belirteyim.
            2.0 T 220 hp her tip kullanıcıyı ziyadesi ile tatmin edecek araçtır. Ben iki yıldan fazla kullandım,
            hiçbir sıkıntısını da görmedim. Şayet peryodik bakımları düzenli olarak yapıldı ve hor kullanılmadıysa
            bu araba süper performansı olan kaya gibi bir makinedir.

            Sizin sorununuz büyük ihtimalle turbo kaynaklı, çünkü bilinçsiz kullanım, örneğin turbo henüz
            durmamışken stop etmek gibi zaman içinde turbo şarja zarar veriyor, mil yağsız çalıştığı için
            yıpranıyor, nihayetinde turbo kanatcıkları balanslı çalışıyor, turbo verimi düşüyor. Bir yetkili serviste
            turbonuzu kontrol ettirmeniz lazım, bu arabanın yağ filtresi bile özeldir, sağda solda ,sanayide
            filan arabanızı kurcalatmayın derim.

            Yorum


            • #7
              Hocam teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. Benim asıl problemim şu, sabahları ilk 15dk aracım müthiş gidiyor gayet tatmin edici ve keyifli oluyor ama sonrasında çok güç kaybı yaşanıyor. Aracımın turbo bakımı, intercol ve sistem temizliği, bujiler, map sensörü, boğaz kelebeği ve emme manifold temizliği hepsi de yapıldı. Başka sorun ne olabilir? Şimdiden teşekkür ederim ????????????????

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
                Hocam teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. Benim asıl problemim şu, sabahları ilk 15dk aracım müthiş gidiyor gayet tatmin edici ve keyifli oluyor ama sonrasında çok güç kaybı yaşanıyor. Aracımın turbo bakımı, intercol ve sistem temizliği, bujiler, map sensörü, boğaz kelebeği ve emme manifold temizliği hepsi de yapıldı. Başka sorun ne olabilir? Şimdiden teşekkür ederim ????????????????
                Dediğiniz durum farklı bir durum. Araç arıza kaydında herhangi bir şey veriyor mu? Isınan motor sebebi ile içeri sıcak hava mı çekiliyor(örneğin açık hava filtresi mi var?) Ayrıca turbo hortumlarında yırtık veya bağlantı yerlerinde gevşeme olabilir mi? Isınınca performansın düşmesini ilk olarak buralarda aramak lazım.
                34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                Yorum


                • #9
                  Şimdi mesele anlaşıldı gibi, araçın (yaptığı km de dikkate alınınca akla gelen ilk şey) katalitik konvertörü dolmuş,
                  temizliği ve gerekirse (gerekiyor olması %90) değişmesi lazım. Yalnız bu kabil arızalar mutlaka arıza ışığı
                  yakar, en azından beyine arıza kodu bilgisi bırakır. Bu yüzden siz doğruca bir yetkili servisin yolunu tutun,
                  vakit geçirmeyin , eğer doğru teşhis ise yakın gelecekte rölanti devri dışında hiç gaz yemeyecek hale ge-
                  lecek, zira nefes alamayacak, yani eksoz gazları yüzünden bir çeşit boğulma yaşayacak, acilen bu konuyu
                  netleştirip hal etmelisiniz diyorum, geçmiş olsun.
                  Son düzenleme: Şaman TÜRKSOY; 24.09.2019, 17:43.

                  Yorum


                  • #10
                    Şimdi burda bana muhtemelen sen ne yaptın öyle birader diyeceksiniz ama ben artık bu arabayla uğraşmaktan beynimi yaktığım için, buda ihtimaller arasında olduğu için katalitik konvertörün içini boşalttırdım hocam yenilememiş yada temizletmemiş olmamın varmı bi sakıncası araç için?

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
                      Şimdi burda bana muhtemelen sen ne yaptın öyle birader diyeceksiniz ama ben artık bu arabayla uğraşmaktan beynimi yaktığım için, buda ihtimaller arasında olduğu için katalitik konvertörün içini boşalttırdım hocam yenilememiş yada temizletmemiş olmamın varmı bi sakıncası araç için?
                      Evet sorunun kaynağı anlaşıldı. Çok yakın bir zamanda bir arkadaşımızın daha başına geldi. Tek başına katalitiğin içini boşalttırdığınız zaman aracın beyni yeni çıkan eksoz değerlerini arıza olarak anlar ve kendini korumaya alır. Çevrecilik açısından zararlı bir uygulama dahi olsa; kat iptali modifiye ve performans artırmaya yönelik bir işlemdir ve mutlaka buna uygun yazılımla desteklenmesi gerekir. Modifiye işlemi yapan yerlerden bu işlemin yazılımı ile ilgili olarak destek almanız gerekmekte.
                      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
                        Şimdi burda bana muhtemelen sen ne yaptın öyle birader diyeceksiniz ama ben artık bu arabayla uğraşmaktan beynimi yaktığım için, buda ihtimaller arasında olduğu için katalitik konvertörün içini boşalttırdım hocam yenilememiş yada temizletmemiş olmamın varmı bi sakıncası araç için?
                        Şunu baştan söyleseydiniz boş yere kafa yormazdık

                        Yorum


                        • #13
                          Hocam benim aracım bu işlemden öncede gitmiyordu o yüzden ilk seferde söylemedim 2cr performansın ankarada şubesi varmış oraya gitmeyi düşünüyordum zaten ilk fırsatta da ordayım inşallah. Sonucu bildireceğim çok teşekkür ederim kazasız belasız günler dilerim

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: burakyasin View Post
                            Hocam benim aracım bu işlemden öncede gitmiyordu o yüzden ilk seferde söylemedim 2cr performansın ankarada şubesi varmış oraya gitmeyi düşünüyordum zaten ilk fırsatta da ordayım inşallah. Sonucu bildireceğim çok teşekkür ederim kazasız belasız günler dilerim
                            Gitmez tabii, katalitik konvertör dolmuş, tıkanmış nasıl gitsin. Temizleteceğiniz yerde söküp atmışsınız
                            Yazılımla bu iş geçici olarak çözülür ama muayeneden geçmez bu araba bilginiz olsun,çünkü eksoz
                            emisyon fazla çıkar.

                            Yorum


                            • #15
                              Abilerim sizinle konuştuğumuz günden beri ben arabayla uğraşmaya devam ettim sonuçlanana kadar da yazmak istemedim. Malesef yine bi sonuç alamadım... aracımda zaten hazırda yazılım varmış aracın dosyasını okuyan arkadaşım gayet sağlıklı stage 1 yazılım var üstünde dedi öyle kaldı. Abilerim şimdi bi sorum var size tekrar. Ben bu aracın selenoid valfini bulamıyorum ve normalde 1.6tlerde ve hemen hemen her marka model diğer araçlarda en fazla 300tl iken serviste 1.300 lira fiyat veriyor ve 15 gün sonra gelir diyor sorunumun bu olduğundan emin olsam kıyıp verecem ama emin olamadığım için kıyamıyorum. Ben bu araca başka bi aracın valfini taksam ne olur? Genelde fişleri ve şekilleri hep aynı ve piergburg üretimi bi çoğu.. bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim ..

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X