Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 turbo 2015 model bir sorunum var

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.4 turbo 2015 model bir sorunum var

    Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım herkese merhabalar ve iyi forumlar. Ben geçen hafta ikinci el 2015 model 1.4 turbo edition elegance 49000 km de araç aldım. Ama araçla ilgili birkaç sorum ve sorunum var yardımcı olursanız sevinirim.

    Öncelikle aracın normal yolda kalkışında bir sorun yok ama dik bir yokuşta kalkış yapamıyor 7 senedir Manuel şanzıman kullanıyorum ve bizim evin yokuşundan 1.5 Manuel clio 1.2 Manuel Polo yu bile hiç zorlanmadan kaldırmış adamım ama 1.4 turbo 140 beygir lik aracı 5 6 dk bağırttıktan ve baltayı yaktıktan sonra ancak güç bela kaldırabildim. Bu aracın böylesine güçsüz olmaması lazım acaba balata bitmiş olabilir mi diye düşünüyorum ne dersiniz dik yokuşlarda kalkış larda nasıl bu araba. Normal yolda giderken de aracın vites aralıkları çok düşük geliyo bana 80 le falan giderken 5.vitesi istiyo. Bu durumlar normal mi yoksa balata mı bitmiştir dersiniz.

    2015 Edition elegance modelinde start stop var diye biliyorum ama benim araçta yok mu anlayamadım. Eco tuşu var ve eco aktifken trafik ışığında duruyorum aracı boşa alıp debriyaj dan ayağı çekince motor durması lazım ama durmuyor. Araçta start stop olmayabilir mi.

    Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler

  • #2
    Hoşgeldiniz;
    2014 model 1.4 t sahibiyim. 60.000 km dir en dik yokuşlarda öne ve geriye kalkış yaptım. Baskı balatanıza baktırmakta fayda var. Start stop aracınızda var, ancak çalışması için belli koşulların oluşması lazım (akü şarj durumu, klima vb gibi). Bunun için de akünüzü kontrol ettirmenizde fayda var.


    2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
    2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

    Yorum


    • #3
      2012 1.4 t insignia 40bin km kullandım. Trabzonun yokuşu boldur. Sadece 1 kez klima açıkken çok dik bir yokuşta hemen gaz yemedi onun dışında kalkamadığım bir yokuş olmadı. Araçta 5 kişi varken de sorun yaşamadım. Geri geri dik yokuş ise sorun olabiliyor bazen, kalkamadığın zaman zorlamayacaksın.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Benim araçta mı bişey var acaba benimde çok garibime gitti kalkamaması 5 dk bağırdı kalkmadı. Acaba antipatinajı kapatsam işe yarar mı çünkü araç olduğu yerde sanki kilitli kalıyo 1 cm ileri oynamıyo sanki bir güç tutuyo gibi asr olabilir mi

        Yorum


        • #5
          Baskı balatanızı kontrol ettirin insignianın bir yerden kalkmadığına falan denk gelmedim.Start stop olayında da akünüzü kontrol ettirin şartlar uygun değilse start/stop çalışmaz bunu dışında mevcut durumlarında oluşması gerekir motor sıcaklığı,klima vss gibi.

          Yorum


          • #6
            Antipatinaj sistemini kapatıp kalkmayı denicem. Acaba lastikler patinaj çekmesin diye gazı kesiyo o yüzden mi kalkmıyo araba. Çünkü milim ileri gitmiyo

            Yorum


            • #7
              Arkadaşlar bişey daha sorucam

              Diğer araçlarımda çok dik yokuşlarda el freni yle kalkarım ama hep mekanik el freni vardı elektronik el freni yle denemedim.

              Bu araçta elektronik el freni var el freni çekiliyken kalksam elektronik el freni için sıkıntı olurmu çünkü gaz verince el freni otomatik çözülüyor ama bu sistem için zararlımıdır yoksa problem olmaz mı yani normal kalkış larda da el frenini kendimiz iptal etmemize sistemin gaz verdikten sonra iptal etmesi arasında fren sisteminin sağlığı açısından bir fark varmı sizce

              Yorum


              • #8
                Hoşgeldiniz, tanışma bölümünde kendinizi de tanıtırsanız memnun oluruz.

                Kalkışla ilgili herkesin dediğine katılıyorum, aracınıza bağlı birşey var bence, sonuçta 2.el araba almışsınız ve arabanın geçmişte yaşadıklarını bilmiyorsunuz, bağırıyor ve hareket etmiyorsa baskı balata sıkıntılıdır.

                Aracınızda hem yokuş kalkış desteği var (olması lazım) hem de el freni çekiliyken yarım debriyaj yapmaya başlarsanız araba el frenini kendi bırakır, geri kaçırmadan arabayı kaldırabilirsiniz.
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Emirr View Post
                  Arkadaşlar bişey daha sorucam

                  Diğer araçlarımda çok dik yokuşlarda el freni yle kalkarım ama hep mekanik el freni vardı elektronik el freni yle denemedim.

                  Bu araçta elektronik el freni var el freni çekiliyken kalksam elektronik el freni için sıkıntı olurmu çünkü gaz verince el freni otomatik çözülüyor ama bu sistem için zararlımıdır yoksa problem olmaz mı yani normal kalkış larda da el frenini kendimiz iptal etmemize sistemin gaz verdikten sonra iptal etmesi arasında fren sisteminin sağlığı açısından bir fark varmı sizce
                  Araçta yokuş kalkış desteği var, o zaten aracı 2-3 sn tututuyor. Üzerine bir de el freni çekerseniz aracı kaldırmanız iyice zorlaşacaktır, otomatik el freninin devreden çıkması için daha fazla gaz vermeniz gerekir.


                  2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                  2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                  Yorum


                  • #10
                    Evet hill holder var 3 saniye civarı tutuyo arabayı onda sıkıntı yok hocam

                    Esp konusunda bir fikriniz var mı kapatsam daha güçlü kalkarmı daha deneyemedim. Ama yokuş parke taşı yani kaygan bir taş acaba kalkmaya çalışırken tekerlek kayma eğilimine girdiği için esp gücü kesiyo da ondan mı istop ediyo araba olabilir mi sizce

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Emirr View Post
                      Evet hill holder var 3 saniye civarı tutuyo arabayı onda sıkıntı yok hocam

                      Esp konusunda bir fikriniz var mı kapatsam daha güçlü kalkarmı daha deneyemedim. Ama yokuş parke taşı yani kaygan bir taş acaba kalkmaya çalışırken tekerlek kayma eğilimine girdiği için esp gücü kesiyo da ondan mı istop ediyo araba olabilir mi sizce
                      Esp devreye girince motor devri düşüyor motor sesiniden anlamanız lazım. İzmirliler bilirler poligon semtinin ara sokaklarında milim kaymadan tozlu topraklı ıslak yolda defalarca aracı kaldırdım. Aracı kaldırırken göstergede esp ışığının yanıp yanmadığını kontrol edin.


                      2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                      2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                      Yorum


                      • #12
                        Esp yi devre dışı bırakıp bi de öyle kontrol edicem yarın bakalım ne olacak umarım baskı balata da sorun yoktur gerçi normal düz yolda el freni çekişi vaziyette ayağımı debriyadan kavramaya getirince araç öne atılmaya çalışıyo balata bitse o eğilimi yapmaz sanırım

                        Yorum


                        • #13
                          Arkadaşlar bir de arabanın vites aralıkları çok küçük geldi bana normalmidir acaba. Yani araba 70 te giderken 4.vitese 90 a gelince 5.vitese atmamı istiyo 3000 devir oluyo biraz küçük gibi geldi aralıkar normal mi bu aralıklar 1.4 t de

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Emirr View Post
                            Arkadaşlar bir de arabanın vites aralıkları çok küçük geldi bana normalmidir acaba. Yani araba 70 te giderken 4.vitese 90 a gelince 5.vitese atmamı istiyo 3000 devir oluyo biraz küçük gibi geldi aralıkar normal mi bu aralıklar 1.4 t de
                            Göstergedeki vites değişim aralıkları daha çok ekonomik sürüş için. Genelde 2000-2500 devir aralığında vites değiştiriyorum..


                            2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                            2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                            Yorum


                            • #15
                              Yok o göstergedeki vites değişim olayından bahsetmiyorum o zaten 2200 2300 devirdeyken değiştir diyo benim dediğim farklı araç 70 te giderken 3000 devir oluyor 90 da giderken de 3000 devir oluyor ve 90 da giderken 3000 devir olduğu için 5 e atıyorum o normal mi yani araç 90 la giderken 3000 devir e çıkıp 5.vitesi istemesi 90 biraz düşük bir hızdır çünkü 5.vitese göre

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X