Merhaba arkadaşlar, aracı alalı 10gün oldu. Aracımda herhangi bir sıkıntı vs yok herşey çok güzel fakat geçen gün aracım otomatikte 3. Vitesten 4. Vitese geçerken bir anda vites boşa düştü, devir saati yükseliyor araç gitmiyor, devir tekrar 3. Vitese düştüğünde araç gidiyor ama şuanda 4-5-6 vites yok. Gelelim şimdi yapılan araştırmalara,
ilk olarak araç soğukken Manuel’den deneme yaptım, 1-2-3 sıkıntı yok 4. Vitese geçmiyor. Makinaya bağlattık çıkan hatalar alttaki gibidir;
1.) Şanzıman Kontrol sistemi (MIL isteği)
2. ) Basınç Kontrol solenoidi “C performans /Kapalı olarak takılı kalmış.
Bu hataları baz alarak ve şanzımancı ustaların yaptığı test sürüşlerinde farklı görüşler mevcut.
Birinci usta;
Solenoid takımı değişecek, şanzıman yağı değişecek şanzıman yağı değişirken kapakta herhangi bir Demir alaşımı parçası görürsem şanzımanı açmak gerekir dedi. Fiyat olarak solenoid valfı takma , şanzıman yağı işçilik 5.500tl para istedi, şanzıman açılırsa 8-10.000tl bir fiyat çıkar dedi.
ikinci usta;
Bunun solenoid takımında sıkıntı olmadığını, şanzıman içinde ki task mili kırılmış olabilir veya task dişlisi atlamış olabilir dedi. Şanzıman içindeki sadece task dişlisi ise 3-3.500tl fiyat çıkar, taskın kendisi ise 5000tl fiyat çıkar dedi.
üçüncü usta;
Solenoid takımını kontrol edeceğiz, tek tek hangi solenoid de arıza varsa bakacağız genelde biri bozulduğunda hepsi bozulur set halinde değişir 4.500 tl fakat arıza bu değilse şanzımana bakacağız 8-10.000tl arası ücret dediler.
Dördüncü usta;
Çıkma solenoid takımı değiştiririz düzelirse 2500-3000tl arası yaparım dedi, düzelmezse şanzıman içinde ki körük patlamış olabilir şanzıman açılırsa 8-10.000tl arası ücret isteniyor
Şimdi birisi bana yardımcı olabilir mi?
Aracı yeni aldım, aracın eski miladını bilmiyorum. Aldığım kişide yeni aldığı için o da bilmiyor. Ama arabayı aldığımda herşey sorumsuz çalışıyordu.
Aracın şanzımanını da açtırmak istemiyorum. Yağı bakımı şanzıman yağı yeni değişmiş durumda, bir anda araç bunu yaptı. Opellerin bu modellerinde şanzımanları sıkıntısız diye biliyorum. Elektriksel bir arıza yapar mı? Aracın çekişi bile bir anda düştü, 2 viteste ufak bir bayırı çıkamıyor 3. Vites istiyor. Vites değişimleri 2k devirdeyken şimdi 3-4K devirde değiştiriyor. Araç sanki kendini korumaya almış gibi performansını kısıtlamış durumda. Bana hiç mantıklı gelmiyor bu modeldeki bir aracın şanzımanı sorumlu olsun. Bakımları yapılmış olmasa yağı vs eski olsa yada azalmış olsa veya aracı sert kullanmış olsam düşünülebilirler ama 60km hız ile giderken bir anda bu şekilde yapmasına anlam veremiyorum. Sizin değerli yorumlarınızı bekliyorum.
ilk olarak araç soğukken Manuel’den deneme yaptım, 1-2-3 sıkıntı yok 4. Vitese geçmiyor. Makinaya bağlattık çıkan hatalar alttaki gibidir;
1.) Şanzıman Kontrol sistemi (MIL isteği)
2. ) Basınç Kontrol solenoidi “C performans /Kapalı olarak takılı kalmış.
Bu hataları baz alarak ve şanzımancı ustaların yaptığı test sürüşlerinde farklı görüşler mevcut.
Birinci usta;
Solenoid takımı değişecek, şanzıman yağı değişecek şanzıman yağı değişirken kapakta herhangi bir Demir alaşımı parçası görürsem şanzımanı açmak gerekir dedi. Fiyat olarak solenoid valfı takma , şanzıman yağı işçilik 5.500tl para istedi, şanzıman açılırsa 8-10.000tl bir fiyat çıkar dedi.
ikinci usta;
Bunun solenoid takımında sıkıntı olmadığını, şanzıman içinde ki task mili kırılmış olabilir veya task dişlisi atlamış olabilir dedi. Şanzıman içindeki sadece task dişlisi ise 3-3.500tl fiyat çıkar, taskın kendisi ise 5000tl fiyat çıkar dedi.
üçüncü usta;
Solenoid takımını kontrol edeceğiz, tek tek hangi solenoid de arıza varsa bakacağız genelde biri bozulduğunda hepsi bozulur set halinde değişir 4.500 tl fakat arıza bu değilse şanzımana bakacağız 8-10.000tl arası ücret dediler.
Dördüncü usta;
Çıkma solenoid takımı değiştiririz düzelirse 2500-3000tl arası yaparım dedi, düzelmezse şanzıman içinde ki körük patlamış olabilir şanzıman açılırsa 8-10.000tl arası ücret isteniyor
Şimdi birisi bana yardımcı olabilir mi?
Aracı yeni aldım, aracın eski miladını bilmiyorum. Aldığım kişide yeni aldığı için o da bilmiyor. Ama arabayı aldığımda herşey sorumsuz çalışıyordu.
Aracın şanzımanını da açtırmak istemiyorum. Yağı bakımı şanzıman yağı yeni değişmiş durumda, bir anda araç bunu yaptı. Opellerin bu modellerinde şanzımanları sıkıntısız diye biliyorum. Elektriksel bir arıza yapar mı? Aracın çekişi bile bir anda düştü, 2 viteste ufak bir bayırı çıkamıyor 3. Vites istiyor. Vites değişimleri 2k devirdeyken şimdi 3-4K devirde değiştiriyor. Araç sanki kendini korumaya almış gibi performansını kısıtlamış durumda. Bana hiç mantıklı gelmiyor bu modeldeki bir aracın şanzımanı sorumlu olsun. Bakımları yapılmış olmasa yağı vs eski olsa yada azalmış olsa veya aracı sert kullanmış olsam düşünülebilirler ama 60km hız ile giderken bir anda bu şekilde yapmasına anlam veremiyorum. Sizin değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Yorum