Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia Adaptif Cruise Control Sorunu(?)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Bence de hiçbir sorun olmaz. Hatta bu sistemi ben uzun yolda ilk tecrübe ettiğimde yan koltukta eşim de ben de epey tedirgin olmuştuk. Şöyle ki, acc 130 a ayarlı ve önünüze çıkan araçlar sebebiyle hızınız 70 lere kadar düştü diyelim. Önünüz açıldığında araç 2 vites birden küçültüp adeta dip gaz yapmış gibi hızlanıp bir an önce 130 a çıkmaya niyetlendiğinde koltuğa yapıştırıyor bunu yaparken de haber vermiyor tabii ki. Siz acc nin 130 a ayarlı olduğunu unutursanız benimki gibi bir deneyime hazır olun
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #47
      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post

      hiç bir sorun olmaz kullanımı bu şekilde zaten. hemen elaltında. zaman zaman hızı arttırmak düşürmek için.120-140 arası uzun yolda iyi. ki 170-180 ile de kullandım ama virajlarda dikkatli olmak gerek.
      Teşekkürler selcuktuncer Kara Murat hocam. Dediğim gibi fırsat bulduğumda her defasında kullandığım bir özellik.
      Sadece tuşla hız düşürüp, yükseltme konusunda emin değildim ki yapılabiliyorsa demek ki amacı da oymuş zaten.
      Kullanmaya devam

      Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

      Yorum


      • #48
        Arkadaşlar bu sorun bende de var. Ki sorun mu bu ondan da emin olamadım tüm mesajları okuyunca.
        Arkadaşların da yazdığı gibi şehirlerası ve şehiriçi farkermeksizin diyelim ki 100 km hızla seyir halindeyken acc açık orta mesafe ayarlı, öndeki araç yavaşladığında veya başka şeritten bir araç göründüğünde çok ani fren yapıyor. Öyle ki arkadaki arabaların vurmaması imkansız neredeyse.
        Hatta bir keresinde dümdüz yolda önümde hiçbir araç yokken yaptı. Sebebini bilmiyorum tabi ama hız sabitleyici kullanamıyorum bu da çok sinir bozucu.
        Bu durumu serviste halledebilen var mı acaba?
        Çözüm üretebilen varsa bekliyorum güzel cevaplar
        Teşekkürler

        Yorum


        • #49
          Mesafeyi yakına ayarlayıp tekrar deneyin. Bu kadar sık devreye girmez. Ancak önünüzde hiçbir şey yokken yapması hayra alamet değil. Aracınızın önden ufak da olsa bir yere veya bir araca dokunmuş olma durumu var mı? İşlem görmüş olabilir mi acc radar kısmının olduğu yer?
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #50
            Orjinal yazı sahibi: serkanbb06 View Post
            Arkadaşlar bu sorun bende de var. Ki sorun mu bu ondan da emin olamadım tüm mesajları okuyunca.
            Arkadaşların da yazdığı gibi şehirlerası ve şehiriçi farkermeksizin diyelim ki 100 km hızla seyir halindeyken acc açık orta mesafe ayarlı, öndeki araç yavaşladığında veya başka şeritten bir araç göründüğünde çok ani fren yapıyor. Öyle ki arkadaki arabaların vurmaması imkansız neredeyse.
            Hatta bir keresinde dümdüz yolda önümde hiçbir araç yokken yaptı. Sebebini bilmiyorum tabi ama hız sabitleyici kullanamıyorum bu da çok sinir bozucu.
            Bu durumu serviste halledebilen var mı acaba?
            Çözüm üretebilen varsa bekliyorum güzel cevaplar
            Teşekkürler
            plakalık kullanıyor musunuz? ACC ile bağlantılı değil ama park sensörleri de engel algılamasın
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #51
              Orjinal yazı sahibi: BirFani View Post

              Teşekkürler selcuktuncer Kara Murat hocam. Dediğim gibi fırsat bulduğumda her defasında kullandığım bir özellik.
              Sadece tuşla hız düşürüp, yükseltme konusunda emin değildim ki yapılabiliyorsa demek ki amacı da oymuş zaten.
              Kullanmaya devam
              ACC açıkken hız arttırmak için tuşlarla uğraşmayın, bunu gaz pedalına basarak rahatça yapabilirsiniz.
              Ekranda 'gaz pedalına basıldı seyir freni yok' ikazı çıkar. Tekrar ayarlı hıza dönmek için gaz pedalına
              basmayı bırakın yeter, tuşlarla işiniz yok, araç ayarlı hıza geri dönecektir.

              Hız düşürmek için de tuşlarla uğraşmaya gerek yok, frene bastığınızda zaten ACC ayarı bozulur, devre
              dışı kalır, seçmek istediğiniz hıza ulaşınca tek dokunuşla ACC yeniden devreye alınabilir. Ben, tuşları ilk
              ayar dışında hemen hiç kullanmıyorum Seyfettin Bey kardeşim.

              Bu arada unutmadan yeni makine hayırlı olsun diyeyim, işiniz zor ama , deniz aşkı (ki bende de var)
              o mesleği çekilmez olmaktan kurtarıyor, bir de hasretlik olmasa

              Yorum


              • #52
                Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

                ACC açıkken hız arttırmak için tuşlarla uğraşmayın, bunu gaz pedalına basarak rahatça yapabilirsiniz.
                Ekranda 'gaz pedalına basıldı seyir freni yok' ikazı çıkar. Tekrar ayarlı hıza dönmek için gaz pedalına
                basmayı bırakın yeter, tuşlarla işiniz yok, araç ayarlı hıza geri dönecektir.

                Hız düşürmek için de tuşlarla uğraşmaya gerek yok, frene bastığınızda zaten ACC ayarı bozulur, devre
                dışı kalır, seçmek istediğiniz hıza ulaşınca tek dokunuşla ACC yeniden devreye alınabilir. Ben, tuşları ilk
                ayar dışında hemen hiç kullanmıyorum Seyfettin Bey kardeşim.

                Bu arada unutmadan yeni makine hayırlı olsun diyeyim, işiniz zor ama , deniz aşkı (ki bende de var)
                o mesleği çekilmez olmaktan kurtarıyor, bir de hasretlik olmasa
                işte ilk kez sana katılmıyorum abi
                o dediğin şekilde daha zor oluyor ve araç anlık olarak sürati kesiyor,seyir konforuda bozuluyor, tuşlarla bildiğin gaz pedalı gibi aksaklık olmadan kullanıyoruz devre dışı bırakmadan. zaten frene dokundukmu iptal ki bu çok faydalı devreye almasıda tek tuşa bakıyor evet.
                1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                Yorum


                • #53
                  Biraz uzun yazacağım.

                  Yorum


                  • #54
                    Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post

                    işte ilk kez sana katılmıyorum abi
                    o dediğin şekilde daha zor oluyor ve araç anlık olarak sürati kesiyor,seyir konforuda bozuluyor, tuşlarla bildiğin gaz pedalı gibi aksaklık olmadan kullanıyoruz devre dışı bırakmadan. zaten frene dokundukmu iptal ki bu çok faydalı devreye almasıda tek tuşa bakıyor evet.
                    Selçuk Bey kardeşim, gs exclusive kullandığımı biliyorsunuz, sanırım anlık sürat kesilmesi yazılım kaynaklı, B kasanın tüm
                    sistemleri bir tık iyileştirilmiş. Bu hal çok açık ve net biçimde görülüyor. Bir arkadaş acc km ayarının yokuşta veya rampada
                    ayarlı süratin 3-5 km altına indiğinden veya üstüne çıktığından şikayet ediyordu. GS de bu yok, 132 km ise rampada da
                    yokuşta da sürat 1 km oynamaz. Örneğin 'panik fren ' diye bir husustan şikayet edildiğini de hatırlıyorum.
                    Benim arabam değişiklikleri anında fark edip yumuşakça frenliyor, önü boşaldığı zaman ise sizi koltuğa yapıştıracak
                    kadar agresif bir biçimde hızlanıyor, bu iyi değil ama, çocuklar korkuyorlar 'ne oldu baba' diye soruyorlar. Ben de çok
                    sakin bir biçimde 'bir şey yok, depara kalktı' diyorum

                    Yorum


                    • #55
                      O depara kalkmayı ben makyajlı kasa ile ilk uzun yola çıktığımda çok yaşadım. İyi bilirim
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #56
                        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post

                        plakalık kullanıyor musunuz? ACC ile bağlantılı değil ama park sensörleri de engel algılamasın

                        Fotoğrafta da göründüğü üzere kullanıyorum. Engel oluşturur mu emin değilim. Engel olarak görse park sensörü hata görür ya da gösterge ekranında sürekli yeşil araç ya da kırmızı sarı araç logosu görünürde önünde yakın mesafe araç var diye.
                        Servis i aradım ustaya bağladılar. Konuştuğumuz da ilk defa böyle bir şey duyduğunu söyledi gelin bakalım dedi. Bilgisayara bağlayalım kontrol edelim dedi.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Yorum


                        • #57
                          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                          Mesafeyi yakına ayarlayıp tekrar deneyin. Bu kadar sık devreye girmez. Ancak önünüzde hiçbir şey yokken yapması hayra alamet değil. Aracınızın önden ufak da olsa bir yere veya bir araca dokunmuş olma durumu var mı? İşlem görmüş olabilir mi acc radar kısmının olduğu yer?
                          Aracı ikinci el aldım ön taraftan herhangi bir hasarı vs yok bildiğim ve ekspertizin söylediğin kadarıyla.
                          Ki bu sorunu bu konu başlığı altında birçok kişi yazmış. Kimse çözüm üretemedi mi acaba bilemiyorum.
                          Çözüm üreten varsa bilgilendirirse sevinirim. Ya da bu araçlar böyle diyelim ortak kanı öylr kabul edelim

                          Yorum


                          • #58
                            Serkan bey, ben acc nin uzun yolda faydalarını çok gördüm. Öte yandan bazen can sıkmadı da değil.
                            Şöyle ki, acc açık hız misal 90 a ayarlı. 3 şerit bir yolda sol şeritten gidiyoruz. İlerde sola tatlı bir viraj var. Orta şeritte bir otobüs gidiyor olsun. Otobüs viraja girdi ama siz daha gelmediniz, direksiyon düz. Acc o otobüsü farklı şeritte olsa da sizin önünüzde görüp hız kesebiliyor. Küçük araçlarda değil de genelde bende büyük araçlarda bunu yapıyor. Siz de viraja girip direksiyonu hafif sola kırdığınızda tekrar eski hızına gelmeye başlıyor araç. Bunu her zaman yapmasa da bazen yaptığı için ben şöyle bir çözüm buldum kendimce. Ya bu tarz durumlarda acc yi kapatıp kendim kullanıyorum ya da direksiyonu viraja girmeden hafif hafif kırarak araca "viraj dönüyorum, otobüsü engel olarak görme", demeye getiriyorum. Ben bunun bir arıza olduğunu sanmıyorum.
                            Bunun dışında acc gayet mantıklı ve yolunda çalışıyor. Bundan başka beklenmedik hadiseler varsa bi yerlerde sorun var demektir. Aracınızı servise bir gösterin derim.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #59
                              Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                              Serkan bey, ben acc nin uzun yolda faydalarını çok gördüm. Öte yandan bazen can sıkmadı da değil.
                              Şöyle ki, acc açık hız misal 90 a ayarlı. 3 şerit bir yolda sol şeritten gidiyoruz. İlerde sola tatlı bir viraj var. Orta şeritte bir otobüs gidiyor olsun. Otobüs viraja girdi ama siz daha gelmediniz, direksiyon düz. Acc o otobüsü farklı şeritte olsa da sizin önünüzde görüp hız kesebiliyor. Küçük araçlarda değil de genelde bende büyük araçlarda bunu yapıyor. Siz de viraja girip direksiyonu hafif sola kırdığınızda tekrar eski hızına gelmeye başlıyor araç. Bunu her zaman yapmasa da bazen yaptığı için ben şöyle bir çözüm buldum kendimce. Ya bu tarz durumlarda acc yi kapatıp kendim kullanıyorum ya da direksiyonu viraja girmeden hafif hafif kırarak araca "viraj dönüyorum, otobüsü engel olarak görme", demeye getiriyorum. Ben bunun bir arıza olduğunu sanmıyorum.
                              Bunun dışında acc gayet mantıklı ve yolunda çalışıyor. Bundan başka beklenmedik hadiseler varsa bi yerlerde sorun var demektir. Aracınızı servise bir gösterin derim.
                              Çok teşekkürler yorumunuz için.
                              Bende daha bugün başıma gelen durum şu ki
                              40 50 km hızlarda giderken açtım ACC ve ilerliyorum. Birden yine çok ani dip fren yaptı ve yanımdaki arkadaşım da ne oluyoruz dedi yani öyle dip fren. Sonra ben frene basınca devre dışı kaldı. Sonra tekrar yukarı çekince ACC tusunu aktif oldu eksi hızını yakalamak için gaza bastı baya hızlı ve 10 metre mesafe var yok öndeki aracı farketmeyip 30 40 cm kala durdum diyebilirim. 5 dk sonra ACC kapalı ilerlerken de önümde hiçbir engel araç vs yokken ekranda çarpışma uyarı sisteminin uyarısını gördüm çarpışma riski algıladı araç anlamsız yere..

                              Bu arada;
                              Sorun içinse servise gittim servis arıza tespit 200 TL dedi tamam dedim. Sonra aradılar tampon sökülüp radar kontrol edilecek araç bizde kalacak ve bu tampon sökme bedeli de 200 TL dedi toplam 400 oldu daha torna vida değmeden
                              Baya bi tartıştık aldım aracı ankarada bildiğim bi çok iyi opel elektronik ustasına götürdüm. O da tamponu sökmeden el marifetiyle radara ulaşıp sıktı vidaları vs sonra da teste cıktık 40 dk hiçbir sorun yaşamadık. Ama ustanıj dediği bir senkronizasyon yapmamız da gerekebilir bu da minimum 2 saat sürüyor araç sürüş halindeyken dedi. Neyse tamam dedik sorun yok çözüldü sanrım dedim ayrıldım bu sefer de bir iki saat sonra yukarda yazdığım olay başıma geldi.
                              Aradım ustamı anlattım. Aracı bırakmam gerektiğini incelememiz gerektiğini söyledi.
                              Bakalım bi bırakacağım ne olacak
                              Kimine göre sorun olmayan bu durum bana göre büyük sorun

                              Yorum


                              • #60
                                Serkan bey, öncelikle geçmiş olsun. Acc böyle çalışmıyor emin olun. Kesinlikle bir sorun var. İnşallah işinin ehli ellerde sorununuz giderilir.
                                @Murat
                                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X