Arkadaşlar merhaba, bildiğiniz üzere BMW GTS M4 de kullanılan geliştirilmiş bir water injektion system var. Nedir basitçe, Air intake bölümünü pulvarije edilmiş su püskürterek yanma odasında bulunan hava yakıt karışımın kütlesini arttırarak yanma sonrasi basınç artışı(bunun dönüşümü tork ve hp), suyun ısı ile reaksıyonu sonucu motorun yanma odasında ısının düşüsü, emisyonun düşmesi vs vs. daha tenik detay için su enjeksıyon sıstemı dıye arattırabılırsınız.Konunun tarihçesi 2 dunya savasında ucakların daha kısa pıstlerden kalkması ve max guce hemen ulasmak ıcın pıstonlu motor kullanan ucaklar ıcın geliştirilmiş.Pulvarıze edilmiş su emme kısmında verılmek suretıyle kullanılmış. Pistonlu motorlar jet motoruna donunca bu sıstem bırakılmış. Daha sonra rallı araclarında metanol ve su karısımı yakıt yerıne kullanılmış ve halen devam etmekte. Konuyumerak edip dahada kurcaladıkca drıft araclarında da kullanıldıgını gordum.(Drıft aracları genelde onden ruzgar alamayıp sogutulamadıgı ıcın metonol su karısımı yakıt ıle kullanılmakta ımıs. Hatta ulkemızde bu ısı ıcra edenler, sergıledıklerı asırı performans sonunda airıntaklerının buz gıbı oldugunu fılan soylemekte.
Gelelım bızım gunluk araçlarımızda bu sıstemın kullanımına. İstanbul Bayrampaşada bu işe merak sarmış ve markalasmıs bır fırma buldum ve gorustum. Sıstemm dızel/benzın benzın/lpg li araçlara uygulanabılmekte. Ama bızım gunluk hayattakı kullanımımıza gore metonol yerıne safece saf su ıle sıstemın basarılı bır sekılde calısması (Aynı bmw GTS M4 gını) sağlamaktalarmış. Sistem gerekli hallerde turbo boost etmeye başladığın suyu pulvarıze ederek aynı lpg enjektorı gıbı yanma odasına basıyor.Motor ıcındekı asırı ısınmayı, vuruntuyu, engelleyıp torqda bır artıs vaad edıyor. Mevcut uygulamarı hazırda varmış.
Bu konuda daha önce bır çalışması araştırması olan var mı? LPG de en buyuk korkum AFR ayarına ragmen uretılen ısıdan dolayı egzost valflerının yanması.Bu sıste bunu ortadan kaldırmakda.
Gelelım bızım gunluk araçlarımızda bu sıstemın kullanımına. İstanbul Bayrampaşada bu işe merak sarmış ve markalasmıs bır fırma buldum ve gorustum. Sıstemm dızel/benzın benzın/lpg li araçlara uygulanabılmekte. Ama bızım gunluk hayattakı kullanımımıza gore metonol yerıne safece saf su ıle sıstemın basarılı bır sekılde calısması (Aynı bmw GTS M4 gını) sağlamaktalarmış. Sistem gerekli hallerde turbo boost etmeye başladığın suyu pulvarıze ederek aynı lpg enjektorı gıbı yanma odasına basıyor.Motor ıcındekı asırı ısınmayı, vuruntuyu, engelleyıp torqda bır artıs vaad edıyor. Mevcut uygulamarı hazırda varmış.
Bu konuda daha önce bır çalışması araştırması olan var mı? LPG de en buyuk korkum AFR ayarına ragmen uretılen ısıdan dolayı egzost valflerının yanması.Bu sıste bunu ortadan kaldırmakda.