Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1800-2000rpm de başlayan şakırdama mettal sesi!..

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Evet kapak açılınca gerçek sorunlar kendini göstermeye başladı. Biz subap diye düşünürken sorun 3 ve 4. piston arasındaki bölüm erimiş .Fotodaki kırmızı alanın içine dikkat ediniz. pistanlarada bakamaya karar verdik. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Yorum


    • #17
      Yeni haberler kötü,sanırım benden önceki sahibi bir hareret yaptırmış,Kapakda ve blokta bozulmalar var.Üzerinden aldırsam sıbopların ses yapma ihtimali var.Ben sorunsuzluk istiyorum. Şuan piyasadan sıfır kapak bakıyoruz.Motoru komple indirtip sıfırlamaya karar verdim.Hazır inmişken baskı balata volan, triger seti,devirdaim pompası, hortumlar vs değiştirip aracın motorunu sıfırlayacağım.En azından satmaya karar verdiğimde için rahat yeni sahibine teslim ederim.

      Yorum


      • #18
        Hafi yaa.. geçmiş olsun. Allah kolaylık versin..
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #19
          Çok geçmiş olsun masraflı bir süreç sizleri bekliyor. Kolay gelsin...
          Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
          +DVD 800 Navi
          +19" Jant
          +Prins Vsı 1.0

          Yorum


          • #20
            Teşekkürler arkadaşlar.
            Motor indirildi. Malesef üst kapak kurtarılamadı.(Aslında kurtarılmış lakin ses yapma ihtimali varmış).Üst kapakdan paso alındı ama tolerans sınırlarına çok yakın ,alt blokda da çarpılma olduğundan sıbop vurma sesi ihtimali vardı.Bunun yerine sıfır silindir kapağı alınıp,yeni siboplarla toplandı.Motorda bir silindirde çatlak vardı,yenilendi.Kuzenim segmancı olduğundan bütün pistonlar kendi ellerinden geçti. Motor açılmışken daha 20-25k km olmasına rağman triger seti orjinali ile değiştirildi.Devridaim pompasında çok ama çok küçük bir kaçak varmış,pompa orjinali ile değiştirildi.Termostat oluşan haretten dolayı ve pas izlerinden dolayı yuvası ıile birlikte orjinali ile değiştirildi.Oluşan hararet bir iki hortumda şişme yapmasına sebep olmuş, hortumlarıda orjinali değiştirdik.Gerekli görülen kayış ve gergiler hazrı açılmışken değiştirildi.Debriyaj sistemi kontrol edildi. 8-10k km sonra değişmesi gerekiyordu,Hadi onuda değiştirelim dedik.Sarf malzemeleri olan buji, filtre grubu ve yağda yenilendi.Kısacası motor sıfırlandı. Hayatımda ilk defa motor yaptırdım.Elbette masraflı bir süreçti. Ben daha aracımı almadım, Kuzenim ilglileniyor, söylediği gaz tepkileri çok değişmiş.Ben aracımı 107k km aldığımdan sıfırdaki performansı hakkımda bir bilgim yok, ama sanırım zamanla kaçan beygitler geri döndü.

            Yorum


            • #21
              Geçmiş olsun. İnşallah bundan sonra uzun yıllar sorunsuz ve zevkle kullanırsınız.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #22
                Evet arkadaşlar aracın motor yenileme işlemi bitmişti.Aracıı teslim aldım. Performansında eski haline göre fark edilir değişme var.Motor yenilendiğinden kompresyon bayağı yükselmiş. Şimdi bi 700-800km benzinle kullanıp yeni haritanın iyice oturmasını bekleyip, sonrasında LPG için yeni harita ve AFR ayarı yapılma faslındayım.

                Yorum


                • #23
                  Geçmiş olsun can sıkıcı şeyler, çok masrafa girmeden tamamen kurtulur umarım
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #24
                    Çok geçmiş olsun.
                    Değişen parçalarla bu işin size kaça mal olduğunu da yazar mısınız? Allah bundan sonrasında keyifle kullanmanızı nasip etsin.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                      Çok geçmiş olsun.
                      Değişen parçalarla bu işin size kaça mal olduğunu da yazar mısınız? Allah bundan sonrasında keyifle kullanmanızı nasip etsin.
                      Yazarım tabikide, lakin rektifiyeci,usta ve parçacımız kuzenimin kankaları olduğundan ödediğim ücretler piyasanın altında kaldı.
                      l
                      Listem söyle;

                      Motor indirme ve toplama 3000tl
                      Alt blok tektifiye ve subaplar 1200tl
                      Sachs 3000951081 debriyaj seti 825tl
                      55559266 hortum 145tl
                      24405895 devridaim 400tl
                      gm1338402 komple termostat 550tl
                      0242236564 buji 140tl
                      08-38431-01 Alt takım conta 250tl
                      lp18160 silindir kapağı 2750tl
                      95516740 triger seti 525tl
                      gm1114965 5-30yağ 140tl
                      wh356 hava filtresi 25tl
                      f0264070006 yağ filtresi 25tl
                      02-37240-02 415tl
                      piston takımı 1000tl önüme koyulan fatura 11390tl idi.

                      Kuzenimin kankaları olduğundan bütün kalemlerin üzerinden tek tek geçip faturam 8800'e indi. Birde burada belirtilmeyen bir iki kayış daha var.

                      Evet çok talihsiz bir durum,


                      Yorum


                      • #26
                        Ben 15bin e kadar gider diyordum ama gayet uygun yapmışlar. İşçilik de iyiyse gözünüz arkada kalmadan aracınızı kullanmaya devam edin derim.
                        Tekrar geçmiş olsun. Allah bununla bıraksın..
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X