Evet kapak açılınca gerçek sorunlar kendini göstermeye başladı. Biz subap diye düşünürken sorun 3 ve 4. piston arasındaki bölüm erimiş .Fotodaki kırmızı alanın içine dikkat ediniz. pistanlarada bakamaya karar verdik. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
1800-2000rpm de başlayan şakırdama mettal sesi!..
Collapse
X
-
Yeni haberler kötü,sanırım benden önceki sahibi bir hareret yaptırmış,Kapakda ve blokta bozulmalar var.Üzerinden aldırsam sıbopların ses yapma ihtimali var.Ben sorunsuzluk istiyorum. Şuan piyasadan sıfır kapak bakıyoruz.Motoru komple indirtip sıfırlamaya karar verdim.Hazır inmişken baskı balata volan, triger seti,devirdaim pompası, hortumlar vs değiştirip aracın motorunu sıfırlayacağım.En azından satmaya karar verdiğimde için rahat yeni sahibine teslim ederim.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Teşekkürler arkadaşlar.
Motor indirildi. Malesef üst kapak kurtarılamadı.(Aslında kurtarılmış lakin ses yapma ihtimali varmış).Üst kapakdan paso alındı ama tolerans sınırlarına çok yakın ,alt blokda da çarpılma olduğundan sıbop vurma sesi ihtimali vardı.Bunun yerine sıfır silindir kapağı alınıp,yeni siboplarla toplandı.Motorda bir silindirde çatlak vardı,yenilendi.Kuzenim segmancı olduğundan bütün pistonlar kendi ellerinden geçti. Motor açılmışken daha 20-25k km olmasına rağman triger seti orjinali ile değiştirildi.Devridaim pompasında çok ama çok küçük bir kaçak varmış,pompa orjinali ile değiştirildi.Termostat oluşan haretten dolayı ve pas izlerinden dolayı yuvası ıile birlikte orjinali ile değiştirildi.Oluşan hararet bir iki hortumda şişme yapmasına sebep olmuş, hortumlarıda orjinali değiştirdik.Gerekli görülen kayış ve gergiler hazrı açılmışken değiştirildi.Debriyaj sistemi kontrol edildi. 8-10k km sonra değişmesi gerekiyordu,Hadi onuda değiştirelim dedik.Sarf malzemeleri olan buji, filtre grubu ve yağda yenilendi.Kısacası motor sıfırlandı. Hayatımda ilk defa motor yaptırdım.Elbette masraflı bir süreçti. Ben daha aracımı almadım, Kuzenim ilglileniyor, söylediği gaz tepkileri çok değişmiş.Ben aracımı 107k km aldığımdan sıfırdaki performansı hakkımda bir bilgim yok, ama sanırım zamanla kaçan beygitler geri döndü.
Yorum
-
Evet arkadaşlar aracın motor yenileme işlemi bitmişti.Aracıı teslim aldım. Performansında eski haline göre fark edilir değişme var.Motor yenilendiğinden kompresyon bayağı yükselmiş. Şimdi bi 700-800km benzinle kullanıp yeni haritanın iyice oturmasını bekleyip, sonrasında LPG için yeni harita ve AFR ayarı yapılma faslındayım.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostÇok geçmiş olsun.
Değişen parçalarla bu işin size kaça mal olduğunu da yazar mısınız? Allah bundan sonrasında keyifle kullanmanızı nasip etsin.
l
Listem söyle;
Motor indirme ve toplama 3000tl
Alt blok tektifiye ve subaplar 1200tl
Sachs 3000951081 debriyaj seti 825tl
55559266 hortum 145tl
24405895 devridaim 400tl
gm1338402 komple termostat 550tl
0242236564 buji 140tl
08-38431-01 Alt takım conta 250tl
lp18160 silindir kapağı 2750tl
95516740 triger seti 525tl
gm1114965 5-30yağ 140tl
wh356 hava filtresi 25tl
f0264070006 yağ filtresi 25tl
02-37240-02 415tl
piston takımı 1000tl önüme koyulan fatura 11390tl idi.
Kuzenimin kankaları olduğundan bütün kalemlerin üzerinden tek tek geçip faturam 8800'e indi. Birde burada belirtilmeyen bir iki kayış daha var.
Evet çok talihsiz bir durum,
Yorum
Yorum