Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1800-2000rpm de başlayan şakırdama mettal sesi!..

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1800-2000rpm de başlayan şakırdama mettal sesi!..

    Arkadaşlar merhaba, 2 gün önce aracımda bir ses hasıl olmaya başladı.

    Ses sanki bir metalin dönen bir parçaya sürtmesi gibi şakırdama/sürtme/anlık temas etmesi gibi.

    Araç rölantide olduğu yerde iken ses yok, gaza bassamda ses yok.

    Araç yolda hareket halinde iken eğer gaza basmıyorsam ses yok, gaza basıyorsamda araç düz yolda yük altında çok değilken ses yok.Yüke binince ses yapmaya başlıyor,rampa çıkarken ses artıyor.ses yaparken gazdan anlık çekip tekrar basarsam ses azalıyor.Bir duvar yada araç yanında geçerken sesi çok net duyuyorum.

    Eski konulara baktımi başka forumlara biraz bakındım, ilk olarak fren kaliperlerine ve disklerime bakacağım.

    Sizler böyle birşeyi tecrube ettiniz mi? Şurayada bak diyeceğiniz bir yer var mı?

    PS: Aracın gidişince,çekişinde , kavramasında hiçbirşey yok.Ses geldiğinde titreme,koku vs hiçbirsey yok.

  • #2
    Yakıttan kaynaklı vuruntu sesi gibi geldi bana.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Yağına baktım, yağda normal iticilerden değildir. Yakıttan olduğunu sanmıyorum zira benzinde de lpg de aynı ses var. Dönen parçalardan şüphe ediyorum.

      Yorum


      • #4
        motoru açıp iyice dinledim. Ses motordan gelmekte. Subap sesi büyük ihtimal. uygun bir zamandan gidip kompresyon testı yaptırmalıyım.

        Yorum


        • #5
          Rölantide de yapıyor o zaman. İlk yorumunuzda rölantide ses yok demiştiniz. Rölantide de varsa iş değişiyor. Araçta lpg de varsa subaplara baktirmakta fayda var tabi. Kompresyon testini motor soğukken yaptırın. Gelişmeleri yazmayı unutmayın.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Rolantide ses yok, gaza basınca aynı sesı duymaktayım. Lifterden suphelenmeye basarım.

            Yorum


            • #7
              Lifter sorunu var ise araç tam güce ulaşmaz. Yani max.performans alamazsınız. Performans kaybı var mı aracınızda?
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Debriyaj kaçırıyor olabilir mi?


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                  Lifter sorunu var ise araç tam güce ulaşmaz. Yani max.performans alamazsınız. Performans kaybı var mı aracınızda?
                  Evet performansda düşme var,sanki birşey arabayı sıkıyor gibi, ama dediğim gibi ayağımı gazdan çektiğim an bütün ses koyboluyor devir ne olursa olsun. Subap sesi olsa rolantide yada araç yol alırken vitesde gaza basmasam dahi ses elmesi gerekiyor değil mi.Bu durumda da lifterden de ses yapması lazım mı? Yoksa turbomda mı bir sıkıntı var acaba.Sorun gaza bastığım an 1800-3200rpm arası var.devir 3200 ve sonrasında kesiliyor.Ses kesilincide araç gidiyor. bugun 2 viteste redline a soktum aracı.Yol musait olmadığı için diğer viteslerde max rpm ulaşabilirmiyim bilmiyorum. Ses birden hasıl oldu.Öncesinde bir alametlerini göremedim. Turbodan çatırdama sesi gelir mi? daha önce hiç tecrube etmedim turbo arızasını

                  Yorum


                  • #10
                    Umut Hoca pm bakarmisin hocam
                    Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

                    Yorum


                    • #11
                      Aracınızda bu ses olduğunda kontrol edebilir misiniz duman atma oluyor mu diye? Beyaz duman atar olursa. Bi de motor soğukken yağ çubuğundan yağı kontrol eder misiniz yağda azalma var mı? Redline a araç giderken hızlanmada kesiklik veya ivmelenmede anlık da olsa kopma oldu mu? Bu tarz sorunlarda aracın performans kaybında arıza lambası yakar, yakmasa da ecu ya arıza bırakır, servise gidip bir ustanın aracı sürmesini ve sesi duymasını sağlayın. Arıza kodu taraması yaptırın. Kompresyon testi de yaptırın. Kolay gelsin. İnşallah psikolijik bir histir sizinki ve yakıt vuruntusudur.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Bahsettiğim gibi bu sabah işe giderken redline a soktum aracı, ama performans kaybı vardı. Zaman oluşturup ikitellide kuzenimin iş yerine geçip tanıdığı ustalara göstermeye karar verdim. Şirketten boğaz köprüsüne kadar bir sorun yaşamadım, ne zaman dur kalk trafiğe girdim, araç aptal çalışmaya başladı. Ses gitti ama bu sefer silkelenme başgösterdi, tamam bobin gidik yada buji kesti diye düşündüm. Torque pro ile araça bağlandım, iki silindir devre dışı kalmıştı. Araçı en kısa zamanda servise götürün uyarısı verdi.alarmları resetledim, araçda sarsıntı kesildi yine ses başladı. İkitelliye bu şekilde zor attım kendimi.
                        Neyse servis önce babinden süphelendi, dedim kompresyon testi yapalım, Vesselam 1 ve 2 silindir 10,5, 3 ve 4 kompresyon 4 civarında çıktı. Aracı bıraktım.Üst kapak sökülecek,o esnada yağ çubuğundanda ufleme var mı dıye bakıldı segman piston durumu için.birsey gostermedi.Şuan bildiğim 3 ve 4 nolu pistonların subapları sorunlu.Üst kapak açılıp bakılacak, inşallah daha aşağılarda bir sorun yoktur. (Piston segman vs)

                        Subapları güçlendirilmiş subaplarla ı değiştireceğim, hazır açılmışken 15-20k km olmasına rağmen egzantirik takımını, kayışları soğutma suyu hortumlarını değiştireceğim.Allah beterinden saklasın.

                        Yorum


                        • #13
                          Geçmiş olsun. İnşallah dediğiniz gibi subaplardan aşağı inmez olay. Ben piston sekman diycektim ama duman atma ve yağ yakma yoksa olmaz zaten. Lpg nin meşhur subap sorununu yaşıyorsunuz sanırım. Çelik subapların ısıya dayanma gücü daha fazla ama onlarda da ömürlük değil. Bu işlemler bitince size tavsiyem aracı yüksek devirde kullanacaksanız veya sıkıştıracaksanız lpgde değil bunu benzine alarak yapın. Subap ömrü uzun olur.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                            Geçmiş olsun. İnşallah dediğiniz gibi subaplardan aşağı inmez olay. Ben piston sekman diycektim ama duman atma ve yağ yakma yoksa olmaz zaten. Lpg nin meşhur subap sorununu yaşıyorsunuz sanırım. Çelik subapların ısıya dayanma gücü daha fazla ama onlarda da ömürlük değil. Bu işlemler bitince size tavsiyem aracı yüksek devirde kullanacaksanız veya sıkıştıracaksanız lpgde değil bunu benzine alarak yapın. Subap ömrü uzun olur.
                            Ben zaten otomobili fıtı fıtı kullanan biriyim. Aracım 3000rpm üstünü zor görür.Uzun yol olsun sehiriçi olsun 130km/h hızları çok nadir aşarım. Ben tüm hız sevdamı motosiklet üzerinde yaşamaktayım.Motosikletin vermiş olduğu o ivmelenme hissini bana yaşatacak aracı alabilecek durumda değilim . Neyse sağlık olsun diyelim.

                            Birde sanayide şuna sahit oldum. Çok güvendiğim ustalar artık subap erime sorunun özellikle 2006'dan sonrada turbo/benzinli araçlarda,lpg olmasa bile bir sorun olduğunu, artık belirli bir km sonunda değişmesi gereken bir sarf malzemesi haline geldiğini belirttiler. Ben aracıma 107-109bin cıvarinda LPG taktırdım.17bin km sonra bunu yaşadım. Benden önceki sahibinin nasıl kullandığı hakkında bir fikrim yok.LPG takıldıkdan sonra kompresyon testı yaptırmıs.10,5 ortalama idi.1 ve 2 nolu piston yine bu sonuçlarda.Bu işlem bitince LPG taktırdığım Candan müh. ile bir istişare yapağım.Sistemi yeniden kontrol ettireceğim.

                            Yorum


                            • #15
                              3000 deviri aşmayan bir araçta ve lpg 17 bin km. olduysa sizden veya lpg den kaynaklı bir sorun olacağını ben hiç sanmıyorum. Ustaların dediği gibi ömrünü tamamlamış subap veya sizden onceki sahibinin hor kullanmış olma ihtimali çok daha yüksek geliyor bana şu an. Bir ihtimal de hatalı lpg montaj veya ayarı. Kontrol ettirin bakalım ne çıkacak?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X