Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hava sesi normal mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hava sesi normal mi?

    Merhabalar, 64 bin kmde 1.4 T aracıma yeni yeni alışıyorum.. Zaman geçtikçe seyir halindeyken motor sesine kulağım hassaslaştı sanırım ve cam açık, duvarlara yakın geçerken dışarıdan duvara yansıyıp kulağıma gelen bir zincir şıkırtı sesine benzer ses geliyor .. Rolantide çalışırken motora kulağımı yaklaştırınca, zincir sesi değil de subap sesinin paralelinde bir hava sesi duyuyorum, gaz verdikçe ses yükseliyor, yürürken zincir sesine benzettiğim ses bu hava sesi sanırım (bu ses lastiklere hava basarken gelen sesin devamlı hali gib) motorcu ustama sorduğumda anormal bir ses yok demişti fakat opel ustası değil kendisi.. Bir opel ustasına göstermeden evvel sizlerin görüşünü almak istedim, (ustalara belli olmaz, bu adam nasıl olsa kafasında sorunla gelmiş deyip normal sesi bana tamir lazım diye yutturmaya çalışabilir) motor expertizde %85 çıkmıştı, bayramda full depoyla 160 km lik şehirlerarası yolda yakıt ölçümü yapmaya çalıştığımda da yol bilgisayarı toplam 11 litre yaktığımı söylerken depoyu fullediğimde 13 litre benzin aldı.. Bu fark ve motorun yüzde 85 olmasını bir arada düşününce acaba aracımda bir güç kaybı mı var sorusu kafamı kurcalamaya başladı.. Araçta aynı zamanda lovata obd2 kit var yeni montaj.. onda da ilk dolu depomu bitirdiğimde 31 litre ile 310 km yol yaptım (150 km şehirlerarası, 160 km şehiriçi kullanım) yakıt verilerinden de hareketle değerlendirip anarmal bir durum var mı yok mu yorum yaparsanız minnetar olurum..

  • #2
    Bu bahsettiğim hava sesi daha önce kullandığım 3 farklı atmosferik motorlu araçta ayrıca kulağa gelecek kadar yok idi..

    Yorum


    • #3
      Selamlar, bahsettiğim sesin kaynağı bugün tespit edildi.. motorun ön tarafından çıkan ince siyah bir hortum var, lpg enjektörlerinin bulunduğu kısmın altında manifolta bağlı "selenoid" valfi denilen bir parçaya giren bu hortum takılı değildi.. Hortumun giriş kısmı kırılmış ve japon ile yapıştırılmış, (japon kalıntısı var) ancak tutmamış belli ki.. Parçanın hava basıncını ölçmek ve turboya iletmek gibi bir işlevi varmış sanırım ve dolaylı olarak aracın çekişine etki ediyormuş.. Tespit eden usta beni servise yönlendirdi..

      Yorum


      • #4
        Geçmiş olsun. Sorunun halledilmesine sevindim.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          geri dönüş için teşekkürler. geçmiş olsun. belkide güç kaybı sebebidir.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #6
            Sabah servisi aradım (adana onatça), parça mevcut değilmiş, sipariş ederiz dediler. Parça fiyatı 360 TL işçilik hariç.. Parçanın elektroniği sağlam, sadece hortumun giriş yaptığı plastik kısım kırık görünüyor.. Öncelikle sadece o plastik kısmın temini (çıkma bir selenoid valfinden) ve değişimi oluyor mu onu soruşturmaya karar verdim.. parçanın fotoğrafını ekliyorum.. iki hortum girişi olan gri plastik kısımda sorun var, fotodan anladım kadarıyla o parça sabit değil gibi..
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
              geri dönüş için teşekkürler. geçmiş olsun. belkide güç kaybı sebebidir.
              İnternette parçanın işlevini araştırdım, valf görevini yapmazsa ve beyne veri aktarmazsa beyin önceden hafızaya aldığı verilere göre takılıyormuş, yani ben gaza sert yüklendiğimde falan ihtiyaç duyulan güce tam olarak yanıt veremiyor (ben bu şekilde yorumladım) .. Ancak ben aracı aldığımdan bu yana bu sorun olduğu için güç kaybı var mı yok mu kıyas yapamam şu an.. Sorun çözüldüğünde aracın çekişi artarsa ancak anlayabilirim..

              Yorum


              • #8
                Benim aracımda 1.6t 170 lik olanından. Bende buna benzer bir ses duyuyorum sanki anca araç yeni olduğu için heralde normal falan demiştim. Aracın sağ ön kısmına doğru kalan bi boru var üst kapaktan çıkıp turbo ya giriyor. Turbo tarafından hafif çatlamış ama sadece dışı gibi(Örgülü ipli hortum). Unutmazsam resmini atayım aynı şey mi acaba?

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post
                  Benim aracımda 1.6t 170 lik olanından. Bende buna benzer bir ses duyuyorum sanki anca araç yeni olduğu için heralde normal falan demiştim. Aracın sağ ön kısmına doğru kalan bi boru var üst kapaktan çıkıp turbo ya giriyor. Turbo tarafından hafif çatlamış ama sadece dışı gibi(Örgülü ipli hortum). Unutmazsam resmini atayım aynı şey mi acaba?
                  Bendeki sorun çıkaran hortım ince ve örgüsüz.. bir ucu direkt turboya bağlı sanırım..
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: A Şükrü View Post

                    Bendeki sorun çıkaran hortım ince ve örgüsüz.. bir ucu direkt turboya bağlı sanırım..

                    Resimde işaretlediğim boru bendeki üst kapak havalandırma borusu sanırım yağ buharını turboya gönderen diye düşünüyorum. Çatlaktan yağ sızması vs yok hiç ama.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X