Duyuru

Collapse
No announcement yet.

170 hp aracım dyno da 140 hp çıktı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 170 hp aracım dyno da 140 hp çıktı

    herkese hayırlı akşamlar...
    2014 model 1.6T 170 hp 59.000 km deki aracım dyno da 140 hp çıktı sizce sebebi ne olabilir?
    geçtiğimiz aylarda yanlış yakıt dolumundan aracın motoru revize oldu sekman vb. değişti enjektörler onarıldı bujiler falan komple yenilendi.. araca bi süre bindikten sonra içim rahat etmediği için dyno ya soktum 30 Hp kayıp güç görünce şaşırdım dyno verilerinde elbette sapma olabilir ama 5 hp - 10 hp olur 30 hp de olmaz ki. aracı bugün servise götürdüm güç kaybının nereden geldiğini bulmaları için ama adamlar motor revize olduğu için güç kaybı olur diyorlar tamam olur da 30 hp olmaz ki. sizce nasıl bir yol izlemeliyim güç kaybı nereden geliyor olabilir
    2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

  • #2
    Dyno kalibresinin durumu önemlidir ve düzenli olarak yapılması gerekir. Fakat çıkan değer hiçbir zaman katolog değeri olmaz fabrika değeri sedece motorun krankında direk ölçülür, bütün firmalar böyle yapar. Aktarma organlarındaki kayıp hesaba katılmaz, tekerlek çıkışı her zaman daha azdır.
    1.6 SIDI

    Yorum


    • #3
      Dyno derken nasıl bir dyno? Ekspertizcilerin dynosuna şahsen güvenmem.
      motor yapıldığı için aracınızda gerçekten kayıp da olabilir, dynonun kalitesizliği de olabilir.
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Öncelikle bir başka dynoda denemenizi öneririm. Hatta kesin sonuç almanız açısından çevrenizde varsa Insignia 1.6 turbo 170hp motorlu Insignia sahipleriyle "roll" diye tabi edilen hızlanma denemelerini yapmanızı öneririm. (0-100, 80-220 km arası hızlanma denemeleri) En doğru sonucu bu şekilde öğrenebiliriz.

        Yorum


        • #5
          Bu zamana kadar aynı dyno da birçok aracı soktum hiç biri 30 hp eksik çıkmadı sattığım araçlar da dahil hepsini aynı dyno ya soktum
          2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

          Yorum


          • #6
            Bugün servisten aldım aracı kontrolleri sağlanıp bi sorun olmadığını söylediler.. Bu araçtaki güç kaybını servis bulamıyorsa kim bulacak acaba çok merak ediyorum. Opel Türkiye'ye mail atmayı düşünüyorum şikayetlerimi dile getireceğim. Bu güç kaybını ya yanlış yakıt dolduran akaryakıt istasyonunun ya da servisin üstlenmesi lazım. Servis bu durumda ayıplı mal teslim etmiş oluyor ki zaten ilk baştaki en büyük hata direk sıfır motor getirilip takılmaması oldu. Şimdi sanayideki ustalar bile sekman atmıyor arabaya
            2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

            Yorum


            • #7
              bi yolda gidiş dönüş 0-100 ölçtünüz mü?
              0-200 ölçtünüz mü?


              Bence önce bunları ölçün ve katalog değerlerine yakınsa dyno yanlış ölçmüştür.

              Aradki 30ps güç azımsanacak bir miktar değil. Performansı oldukça olumsuz etkiler. Özellikle 100km'h'dan sonra.
              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

              Yorum


              • #8
                Siz performansta bir fark hissediyor musunuz?

                Yorum


                • #9
                  Motor revizyonunun amacı zaten eksikleri gidermek ve eski gücüne kavuşturmaktır. Aracınız eski bir araç olsa kayıp mantıklı olabilir ama yeni bir araca biniyorsunuz. En doğru kıyaslama sağlıklı olduğunu bildiğiniz bir araçla kıyaslamak olacaktır.

                  Sorun varsa eğer bu yapılan revizyonun hatalı olduğunu gösterir.
                  34HZD10

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                    Siz performansta bir fark hissediyor musunuz?
                    Evet hissediyorum daha hantal ve yavaş geliyor araç
                    2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

                    Yorum


                    • #11
                      opel.turkey@opel.com adresine baya uzun bi mail attım bakalım geri dönüş ne zaman yapacaklar
                      2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: alipamukkk View Post

                        Evet hissediyorum daha hantal ve yavaş geliyor araç
                        Abi o psikolojik de olabilir. Yok mu hiç etrafınızda İnsignia sahibi deneme vs yapabileceğiniz ?

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: cikoleite View Post

                          Abi o psikolojik de olabilir. Yok mu hiç etrafınızda İnsignia sahibi deneme vs yapabileceğiniz ?
                          Eskişehir'de tanığıdım benzer insignia yok hiç
                          2014 COSMO 1.6 TURBO 170 HP - CARBON FLASH BLACK - 19 İNÇ JANT - ÇİFT ÇIKIŞ EGZOZ/DİFÜZÖR

                          Yorum


                          • #14
                            Şöyle birşey de var, fabrikanın 170hp verisi motor gücüdür, tekere aktarılan güç her arabada daha düşük çıkar. Motor gücü 140 veriyorsa o zaman yanlış birşeyler olduğundan emin olunabilir
                            InsigniaTEAM

                            Yorum


                            • #15
                              Merhabalar ben aracı 2 ay önce aldım. 2014 1.6t sidi 160 otomatik. Benim aracımda serviste rektefiye görmüş(1500-2000 devir arası sirkeleme diye bir şikayetten.Garantiden yapılmış). Aracım 76binde 70 binde rektefiye yapılmış. Alırken expertizde benimde 140 beygir civarında ölçüldü. Torkuda olması gerekenin üzerinde ölçüldü. Daha önce sürmediğim için bilemiyorum ancak aracı gidişi gayet güzel ve seri. Sanırım otomatik olması sebebiyle dynoda daha saçma sonuçlar çıkıyor. elm327 cihazıyla diğer aracımızda da %20 az ölçüm yapardı, insigniada da %20 gibi bir güç eksik ölçtü yani olması gerektiği gibi. Umuyorum ki sorunlu değillerdir. Dyno üzerinde 260 ı gördüler. Bir sorun sıkıntı olmadığını söylediler. Ölçümde kayıp olması normaldir, gerek dynodan gerekse araçtaki aktarmalardan kayıpla 140 göstermesi normaldir dediler.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X