Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo Hortumu Çıktı (1.6 Cdti)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #76
    çözüm olarak hortumum plastik kısmı sökülüp yada sökülmeden , kauçuk bir boru ile uzatma yapılıp, kelepçe ile ilgili parçaya sabitlense nasıl olur?

    Yorum


    • #77
      Ben bugün yaptırdım yetkili serviste. şimdiye kadar pek rastlamamışlar , inşallah bir daha bozulmaz uzun bir süre.

      Yorum


      • #78
        Hortumu mu değiştirdiniz? Ek mi yaptınız?
        İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
        Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

        Yorum


        • #79
          Size başımdan geçen olayı anlatayım:
          26 Ağustosda Balıkesir Bursa arası otobanda 130 km/h hızla seyir ederken kaputtan birden ufak bir patlama sesi ve ardından güçlü bir hava kaçırma sesi geldi. Akabinde arabam yavaşlamaya ve teklemeye başladı. Otobanın ortasında en yakın dinlenme tesisinin 30 km uzağında yanımda eşim ve 1.5 yaşında oğlumla kalakaldım. Hava da kararmıştı. Mecbur gaza yüklenmeden 30 40 km/h hızla en yakın dinlenme tesisine gittim. Kaputu bir açtım ki turbo hortumu bağlantı noktasından kırılıp ayrılmış. Hava kararmış, çekici çağırsam arabayı alsa bile bu sefer hanım çocuk ortada kalacağız, ne Bursa'da ne de Balıkesir'de tanıdığım da yok. Mecbur yine 20 30 km/h hızla giderek Bursa Opel Neskar'a arabayı götürdüm. Bu esnada arızadan sonra toplam 45 50 km de yol yaptım. Aracı sabah servisle konuşarak teslim ettim. Dediklerine göre dpf komple şişip bozulmuş. Servis yetkilisi 3 kez rejenerasyon yaptık ama düzelmiyor, böyle bir arıza durumunda en fazla 1 2 km yol gidebilirsiniz yoksa dpf komple bozuluyor dedi. Dpf nin değişmesi gerekiyormuş. Bana herşey dahil 22bin TL masraf çıkardı. İşin acı kısmı uzun yola çıkmadan önce bu arabayı Ankarada yetkili serviste bakıma sokmuştum. Bursadaki servisteki çalışanlar bile halime üzüldüler. Sağolsunlar ücretsiz ikame araç verdiler.
          Benden size acı tecrübe tavsiyesi: uzun yola çıkmadan önce mutlaka turbo hortumunu KENDİNİZ ELİNİZLE KONTROL EDİN. Yoksa benim durumuma düşersiniz.
          Not: aracım 2017 model insignia gs excellence 1.6 CDTi ve 76000 kmde.

          Yorum


          • #80
            Turbo hortumunun cikmasiyla bu sekilde araci kullanmaniz dogrudan dpf nin ariza vermesine sebep olmaz. Muhtemelen dpf doldu, yanmis egzos gazi disariya cikamadi ve turbodan gelen basincli hava yol alamayinca hortumu patlatti. Dpf icin verilen ucret cok yuksek. Isinin ehli bir yerde Iptal ettirebilir yada cikma dpf taktirabilirsiniz.

            Yorum


            • #81
              2017 model bir araçta bu sorun..yok arkadaş, yakışmıyor opele.. hemen hemen her insignia modelinde belli büyük sorunlar var, başımıza gelince yolda bırakan cinsten..bir makyajlı insignia sahibi olarak yolda 2015 üstü kasaları görünce çok hoşuma gidiyor ama bu arızalar beni yeni kasaya karşı iyice soğutmaya yetti. Hortumdur çıkar, tamam da yeri ve zamanı insanı ailesiyle perişan etmeye yetiyor.
              Başımıza bu tarz sorunlar gelip aracı yaptırsak dahi sonrasında rahat rahat aracımızı kullanamaz hale geliyoruz, ya tekrar olursa diye endişe içinde oluyoruz.
              Bu arada Taha bey geçmiş olsun. Allah bununla bıraksın.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #82
                Araba arızadan önce dpf uyarısı vermedi. Çıkma dpf fiyatlarını araştırdım ancak onlarda aşağı yukarı 10bin 12bin TL fiyat çıkarıyor ve garantisi yok. İptal ettirmeyi düşündüm ancak ilerleyen zamanda arabayı satacak olsam nasıl satarım? Alacak adam dpfyi aktif etmek istese benim girdiğim masrafa girmek zorunda kalır.

                Yorum


                • #83
                  Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                  2017 model bir araçta bu sorun..yok arkadaş, yakışmıyor opele.. hemen hemen her insignia modelinde belli büyük sorunlar var, başımıza gelince yolda bırakan cinsten..bir makyajlı insignia sahibi olarak yolda 2015 üstü kasaları görünce çok hoşuma gidiyor ama bu arızalar beni yeni kasaya karşı iyice soğutmaya yetti. Hortumdur çıkar, tamam da yeri ve zamanı insanı ailesiyle perişan etmeye yetiyor.
                  Başımıza bu tarz sorunlar gelip aracı yaptırsak dahi sonrasında rahat rahat aracımızı kullanamaz hale geliyoruz, ya tekrar olursa diye endişe içinde oluyoruz.
                  Bu arada Taha bey geçmiş olsun. Allah bununla bıraksın.
                  Amin teşekkür ederim. Arabadan genel olarak memnunum ki önceki aracım da superbdi.Hiç beklediğim bir şey değildi. En kötüsü de aile ile yolda kalmak. Yine hiç olmazsa araba hareket edecek durumdaydı. Allah herkesi böyle bir duruma düşmekten korusun.

                  Yorum


                  • #84
                    Basiniza bu ariza gelmeden once cekis probleminiz varmiydi eger yoksa araci servisten alip daha iyi bir servise gosterin veya motor perfonsini olcturun. Servis parca satmaya calisiyor da olabilir.

                    Yorum


                    • #85
                      DPF kolay kolay bozulmaz. DPF'yi dışarda temizletip hortumu yenileyip arkanıza bakmayın. Tıkandığı için rejenerasyon yapmadığı için bozulmuş diyorlardır.
                      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                      Yorum


                      • #86
                        Çok geçmiş olsun Taha Bey


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #87
                          Dun artvine dogru seyir halindeyken gumushane kelkit arasinda benzer ses ve gucten dusme sorununu bende yasadim araci durdurdum yag kacagini kontrol ederken turbo hortumunun yerinden ciktigini gordum. Hemen kaskonun yol yardim hizmetini aradim, araci artvine cekmek istedigimi soyledim arti 4000 tl ucret istendi, fiyat cok fazla olunca gumushane olarak tevise ettim ona da arti 200 lira istediler ( kapsamim 1000 tl imis ). Hem pazar hem bayramin ikinci gunu hemde saatin aksam olmasindan dolayi gumushane sanayide heryer kapaliydi, sadece bir acik dukkan bulduk ve araci biraktim, usta yeni hortum siparis edip degisim yapacagini soyledi. Denize dusen yilana sarilir misali bekliyoruz. Umarim gun icerisinde halledilirde esim ve bir yasindaki cocugumla daha fazla magdur olmayiz. 80 km ile giderkende yirtilan hortum artik ne desem bileniyorum. Yine de cok sanaliymisizki telefonun cektigi yerde yolda kaldik

                          Yorum


                          • #88
                            Orjinal yazı sahibi: ultrasmrt View Post
                            Dun artvine dogru seyir halindeyken gumushane kelkit arasinda benzer ses ve gucten dusme sorununu bende yasadim araci durdurdum yag kacagini kontrol ederken turbo hortumunun yerinden ciktigini gordum. Hemen kaskonun yol yardim hizmetini aradim, araci artvine cekmek istedigimi soyledim arti 4000 tl ucret istendi, fiyat cok fazla olunca gumushane olarak tevise ettim ona da arti 200 lira istediler ( kapsamim 1000 tl imis ). Hem pazar hem bayramin ikinci gunu hemde saatin aksam olmasindan dolayi gumushane sanayide heryer kapaliydi, sadece bir acik dukkan bulduk ve araci biraktim, usta yeni hortum siparis edip degisim yapacagini soyledi. Denize dusen yilana sarilir misali bekliyoruz. Umarim gun icerisinde halledilirde esim ve bir yasindaki cocugumla daha fazla magdur olmayiz. 80 km ile giderkende yirtilan hortum artik ne desem bileniyorum. Yine de cok sanaliymisizki telefonun cektigi yerde yolda kaldik
                            Geçmiş olsun. Aracınız neydi? Yakın bir zamanda serviste bakım felan yaptırdınız mı?
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #89
                              Fark ettiğim bir şey var bu hortumun kırılması/yerinden çıkmasıyla ilgili olarak; çoğu olayda araçlar yetkili servis bakımına girmiş ve bu durumlar servis bakımı sonrası olmuş. Tesadüf mü?? Bir de benim anlamadığım hangi bakım km.sinde turbo hortumuyla ilgili servis elemanı ne işlem yapması gerekiyor da turbo hortumuyla uğraşıyor?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum


                              • #90
                                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                                Geçmiş olsun. Aracınız neydi? Yakın bir zamanda serviste bakım felan yaptırdınız mı?
                                Cok tesekkur ederim, aracimi 1.5 ay once 85000 km de aldim full servis bakimli olarak ( 2015 cosmo 1.6 cdti) , parcayi 3250 tl ye trabzondan buldu usta orjinal opel servisinden dedi artik yalansada yapacak bir seyim yoktu. Iscilik ve kargo dahil 3400 tl para odedim.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X