Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor gücü azalması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: Yavuz1218 View Post

    Hocam bende tek başımayken, yüksüz halde yapıyor o uyarıyı, ama AFR yaptıracam, bakalım nasıl olacak.
    Ayrıca bişey daha sormak istiyorum, konu başlığıyla pek alakası yok gibi ama, aracı çalıştırırken titreme yapıyor, ısınsa bile, ışıklarda beklediğimde D konumda iken frene basılı tuttuğumda çok titreme yapıyor, ama N veya P ye alınca geçiyor, neden olabilir acaba
    Hocam konu hakkında daha önce forumda bir kaç kez başlık açıldı sanırım biraz araştırma yaparsanız muhtemelen bilgi edinebilirsiniz. Bende öyle bir sorun yok.

    Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

    Yorum


    • #17
      tamam teşekkür ederim hocam

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: ebc23 View Post
        Bugün görüştüm firma ile yazılımdan olma ihtimali yok selenoid valfi arızası dediler yani meseleye çok hakim olmadığımız içinde ısrarcı olamadım bi süre daha kullanacağım tekrar arıza verirse mecburen Stock haline döndüreceğiz...
        Merhaba, benzer bir durum geçen hafta başıma geldi.. Süreci anlatayım belki işinize yarayan bir bölüm olur: Araç 1.4 T, Lovato LPG.. Araç 3 aydır bende, 8 ay evvel LPG kiti takılmış ve AFR ayarı yapılmış.. aldığımda selenoid valfinden turboya gelen ince siyah bir hortumun görev yapmama durumu vardı, hortumun selenoide giriş yaptığı plastik giriş kırılmış (tahminim LPG montajı esnasında kırıldığı çünkü o bölgede) ve parça değiştirilmeden yapıştırma yoluna gidilmiş, çok geçmeden aynı yerden açılma olmuş, motorun arka kısmında hava kaçak sesi geliyordu.. hortumun görevi manifolttaki hava basıncını turboya taşıyarak turbonun güç üretmesi için talimat vermek sanırım.. Bu görev yerine gelmediği için de benim araçta çekiş kaybı varmış.. (Ben çekiş kaybı olduğunu selenoid valfim değiştikten ve çekiş arttıktan sonra fark ettim..) Selenoid valfindeki bu durumu fark ettikten yanına gittiğim 3. Ustaya araçta bir sorun olduğunu kabul ettirdim, inceledi ve selenodi değiştirdi.. Sorun çözüldü, aracın gidişi, hızlanışı normale döndü.. Tam her şey düzeldi derken otobandaki ilk seyehatimde araç LPG'de rampa çıkarken bir tekleme ile birlikte ani çekiş kaybı oluştu ve ekranda "aracı en kısa zamanda servise götürün" uyarısı çıktı.. Yoluma devam ettim ve yol boyunca çekiş zayıftı, gideceğim yere vardım, tekrar yola çıktığımda çekişin düzeldiğini fark ettim, bu kez hiç rampa yoktu yolumda ve tekrar aynı uyarıyı almadım.. Ertesi gün selenodi değiştiren ustaya gittim, bilgisayara bağlayıp baktı "turbo yetersiz sıkıştırma" hatası göründü, usta "turbonda çatlak olabilir seni turbocuya göndercem" dedi.. Bense akşamında konuyu araştırdım yine bu grupta açılmış benzer başlıkları inceledim.. Bu hatanın iki sebepten olabileceğini öğrendim. Turbo çatlağı ya da turbo devreye girdiğinde ihtiyacı olan yakıt miktarını alamaması.. Benzindeyken ne kadar gaz verdiysem aynı hatayı vermedi araç, bu nedenle Yeniden LPG'ye AFR ayarı yaptırcam ilk fırsatta.. Sizin durumunuza gelecek olursak, aracı sıkıştırmadan kullandığınızda bir sorun yoksa eğer bence yazılımdan ötürü yakıtınız yetersiz kalıyor.. Özetle selenoidden olacağını sanmıyorum çünkü selenoidden olsa aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda sorunun düzelmemesi gerekirdi.. Selenoide işçilik dahil 300 lira verdim, ben kırık olduğu için değiştirmek zorundaydım ama siz iyice emin olun, lütfen yazılımcıya durumu iyice anlatın, soruna biraz daha kafa yorsun..

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: Yavuz1218 View Post
          merhaba arkadaşlar, forumun yeni kullanıcısı sayılırım, bu yüzden yabancı da sayılırım. aracım 2013, 1.6 Turbo, cosmo modeli. Üzerinde Prins vsi2 di LPG kiti var,aracımda normal kullanım soncunda birden bire " Aracı en kısa zamanda servis" yazısı çıkıyor, sonra bu yazı kayboluyor, yazı çıkar çıkmaz aracın çekişi tamamen düşüyor, sanki şahin kullanıyormuşum hissi veriyor. Stop edip bir dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırdığımda çekiş normale dönüyor. Memlekette ben bunu sordum kompresyon testi yaptılar ve sübaplardan bir tanesi gidik dediler. Ama kullanıma engel değil, normal olarak kullanıyorum aracı, sadece çekiş gidiyor. Sonrasında servise gittim ve orjinal yazılımlı bilgisayara bağladılar her hangi bir hata çıkmadı, aynı testi bilgisayarla yaptılar ancak sübapların normal olduğunu, sıkıntısının olmadığını söylediler. Bir kaç özel servise daha götürdüm bana LPG kaynaklı olabilir, benzinde kullanın dediler, 5 gün benzinde kullandım sıkıntı çıkmadım, bunun üzerine LPG basıncını yükselttiler yaklaşık 3 haftadır sıkıntı olmamıştı. Ancak bugün aynı sorunla yine karşılaştım. Bununla ilgili bilgisi olan varsa çok sevinirim. Çok canımı sıktı bu sorun.
          Araç benzindeyken limitleri zorlayın eğer aynı sorunu yaşamıyorsanız kesinlikle LPG kaynaklıdır.. Yüksek ihtimal yine gaz ayarından, düşük ihtimal ise montajda yapılan bir hata sonucu manifolttan hava kaçağı.. Tavsiyem AFR ayarını dikkatli şekilde (klima açık ve mümkünse en az dört yolcuyla) yeniden yapsınlar.. Ve bir tabsiyem de araç LPG'de iken çok sıkıştırmayın..

          Yorum


          • #20
            Hocam özel servise gittim, kompresyon testi yaptılar sübaplarda birisi yakmış, daha önceden de sıradan başka bir yerde yaptırdım orda da sübaplardan birisi yanmış olarak çıktı, düşük bar basıyor bir tanesi, şimdi aracı bıraktım ancak çelik sübap bulamıyorlarmış, üretilip gönderilecekmiş, sizce yaptırmalımıyım bu şekilde? İlk defa bu sübabın üretilmesi sorun olur mu acaba

            Yorum

            İşleniyor...
            X