Merhaba, Aracımı yeni aldım sayılır. Genel olarak oldukça memmunum. Yakıt tüketimi, konforu vs. gayet iyi.. Ancak vites geçişleri ile ilgili aldığımdan beri kafama takılan bir durum var. Özellikle düşük viteslerde 2'den 3'e, 3'den 4 geçişlerde hafif bir devir artışı ile vites geçişi gerçekleşiyor.. 4-5, 5-6'da sorun yok gibi.. Ama 2-3 ve 3-4'de birkaç yüz devir gibi(100-200) bir artışla vites geçişi gerçekleşiyor.. Daha öncelerde kullandığım başka bir marka aracımda da bu durum vardı. Ayrıca devir çok daha fazla artıyordu ama 2 sene o şekilde kullanıp sattım.
Insignia için bu durum normal midir ? Sizlerde durum nasıl. Vites bir üst kademeye geçince hiçbir artış olmadan direk devir düşmesi lazım bunu biliyorum ama gerçek kullanımda durum nedir. Sonuç olarak araç çift kavramalı değil. Bir önceki aracım çift kavramalı idi, elbetteki vites geçişleri çok daha hızlıydı. Bahsettiğim durum tork konvertörlü klasik şanzıman için kabul edilebilir bir durum mudur ? Vites geçişlerinde vuruntu, kasılma vs yok. Geri viteste bir sorun yok..
Ayrıca soracaklar için şimdiden hatırlatayım, şanzıman yağını serviste 2 kez değiştirttim. İlkinde siyah bir yağ geldi, ikinci değişimde epeyce kırmızı idi değişen yağ (yaklaşık 1000 km sonra) geldi. Vites geçişlerinde eskiye göre biraz rahatlama oldu gibi geliyor ama halen bahsettiğim durum mevcut..
Bir de hatırlatma; yetkili servis tarafından yapılmasına rağmen şanzımanın üstünden yağ eklenen civatayı o bölgeyi temizlerken gördüm sıyırtmışlar.. Çünkü civatayı sökerken zaten açılı olarak anahtarı takıp kastıklarından zaten tahmin etmiştim sıyırtacaklarını.. Belki 2-3 kez daha ancak idare edecek.. Sonrasında tamamen sıyırıp sökmek imkansız hale gelecek.. Servisten bu üst civatayı sipariş vereceğim tam gitmeden..
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
Insignia için bu durum normal midir ? Sizlerde durum nasıl. Vites bir üst kademeye geçince hiçbir artış olmadan direk devir düşmesi lazım bunu biliyorum ama gerçek kullanımda durum nedir. Sonuç olarak araç çift kavramalı değil. Bir önceki aracım çift kavramalı idi, elbetteki vites geçişleri çok daha hızlıydı. Bahsettiğim durum tork konvertörlü klasik şanzıman için kabul edilebilir bir durum mudur ? Vites geçişlerinde vuruntu, kasılma vs yok. Geri viteste bir sorun yok..
Ayrıca soracaklar için şimdiden hatırlatayım, şanzıman yağını serviste 2 kez değiştirttim. İlkinde siyah bir yağ geldi, ikinci değişimde epeyce kırmızı idi değişen yağ (yaklaşık 1000 km sonra) geldi. Vites geçişlerinde eskiye göre biraz rahatlama oldu gibi geliyor ama halen bahsettiğim durum mevcut..
Bir de hatırlatma; yetkili servis tarafından yapılmasına rağmen şanzımanın üstünden yağ eklenen civatayı o bölgeyi temizlerken gördüm sıyırtmışlar.. Çünkü civatayı sökerken zaten açılı olarak anahtarı takıp kastıklarından zaten tahmin etmiştim sıyırtacaklarını.. Belki 2-3 kez daha ancak idare edecek.. Sonrasında tamamen sıyırıp sökmek imkansız hale gelecek.. Servisten bu üst civatayı sipariş vereceğim tam gitmeden..
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
Yorum