Tekrar gündeme gelmesi nedeniyle bostancı sanayide EA Opel servisten Erdoğan ustaya şanzıman yağı meselesini sordum. Kendisi yetkili servislerin değişime çok yanaşmadığını ama hiçbir yağın ömürlük olamayacağını ve İstanbul şartlarında 45 bin km de bir değişimi önerdiklerini söyledi. Tek seferde değişimin mümkün olmadığını ve kullanılacak yağın mutlaka şanzımandaki orjinal yağ olması gerektiğini, farklı bir yağın sorun çıkarabileceğini söyledi.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
2. ve 3. Vites Arasi Gariplik
Collapse
X
-
Bizim araçlarımızda 2nci ve 3ncü vites aralığında kavrama yaptıktan sonra devir düşmesi normaldir ancak aracın her defasında bir alt vitese geçme isteği şanzumanla alakalı bir durum değildir.Motor o devirde performansı kaldıramayacağı için şanzumana bir alt vitese geçmesi komutu iletiyor.Tavsiyem Turbonuzu kontrol ettirmeniz olacaktır. Şanzumanlarla ilgili sıkıntıda teknik servis şanzuman aktivasyonu gerçekleştiriyor ve bu süreçten sonra şanzuman sürücünün kullanıma bağlı olarak bir adaptasyon süreci geçiriyor. Şanzuman yağınızı kesinlikle değiştirmenizi tavsiye ederim. Opel yetkili servislerinde değişim iki kez oluyor maliyetide yaklaşık 500 TL civarındadır. Değişimden sonra vites geçişlerinin ne kadar rahatladığını hissedeceksiniz.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostAnkara'daki arkadaşlar Aydoğmuş Şanzıman'a gidebilirler; ben 1 kere gittim ve çok memnun kaldım. (Orada da bana vuruntuların normal olduğu ve hiç bir şey yaptırmama gerek olmadığı, bu haliyle binmemde bir sıkıntı olmadığı söylendi; genel olarak bilgili ve dürütst bir tavırları vardı.)
Böyle karaktere takık olduğumdan bir daha Allah düşürmesin diyorumInsigniaTEAM
- Beğenmeler 3
Yorum
-
Şanzıman yağ değişimi ile ilgili bazı bilgiler aktarmak istiyorum. Otomatik şanzıman yağı sadece mekanik yağlamadan başka hidrolik selenoidlerle vites değişimlerini gerçekleştirir. Uzun süreli yağ değişimi yapılmadığında bir şanzıman için son derece normal olan mekanik aşınmalar sonucunda micro ölçüden başlayarak metal tozu şeklinde yağı kirletir, yuksek sıcaklık basınç ve yenilenmemesi nedeniyle özelliğini kaybeder. İlk sorun vites geçişlerinde vuruntu kararsızlık, soğuk sıcak tepkimeleri artar. İlk bozacağı yer ise bir nevi piston gorevi goren hidrolik selenoidleri, yuva - yatakları ve şanzıman ve hidrolik beyin yapısını aşındırarak basınç dengesizliği oluşur. Ayrıca tork konvertoru veya kritik noktalardaki contaların zamanla ozelligini kaybetmesi ile yağ değişiminden sonra sızıntılar daha kolay olmaya başlar. Şanzıman içi yağ basıncının dengesizliğide bi çok arızaya yol açıyor. İkinci el araç alındığında aracın geçmişi önemlidir ama yinede emin olunmadığı takdirde şanzıman yağını değiştirmek ve ortalama 40-50 binde periyodik değiştirmek en doğrusu. Yağ değişiminden sonra başlayan sıkıntılar ise uzun süre yağ değişimi yapılmamış araçlarda kirli yağın oluşturdugu tortunun dağılmasıyla beraber hidrolik beyindeki aşınmaların açığa çıkması nedeniyledir. Yuksek km. lerde olan araçlardada değişimden sonra tuhaflıklar daha çok olacaktır tabikide. Doğru olan yuksek km lere gelmiş aracın yağ değişimi ile birikte sanzıman ve hidrolik beyin tamir / bakım / conta seti ile yenilenmesidir. Bu setler e-bay gibi sitelerde bolca mevcut ve ortalama 100-300 dolar civarında. Maalesef sanzıman bakım ve tamir konusu ulkemizde profesyonel olarak yapılmıyor ve bilinçsizce mudahale ediliyor. Motor ve sanzıman işleri ise dolandırıcılık ve kazıklamanın en cok oldugu alan.
Bir diğeri ise 2-3 vites arası problem kesinlikle olmaması gereken bişeydir. İşin içinden çıkamayan servis ve ustaların normal demesi son derece yanlis. Onlara kalsa her çıkan sorun normal. Hele birde garanti sürecindeyken çıkan her probleme bu araçta böyle deyip gönderiyorlar. Dünyanın parasını verip alınan aracın sürüş konforu ve guvenliği git gide azalıyor ve insan aracından soğuyor. Zamanında çok basit veya ucuz müdahale ile önüne geçilmeyen arıza bir süre sonra maalesef çok pahalıya patlıyor.
- Beğenmeler 4
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
Aydoğmuş'a yıllar önce Vectra yaptırdık, internette okuduğum yorumlara göre gitmiştim, sorunu tespit ettiler dişlilerden biri gitmiş 3 gün süre verdiler arabayı bıraktık döndük o zamana kadar herşey iyi güzel. Arabayı almaya gittik şimdi ismini hatırlamıyorum, gayet ilgili olan adam para ödedikten sonra ilgi alaka bitti, uğurlamaya bile yüzümüze bakmadı doğru düzgün başka şeylerle ilgilendi. Dükkanın önünde arabayı çalıştırınca xenon arızası verdi (Vectra CDX orijinal xenon, yol bilgisayarında uyarıyı veriyor) içeri gittim söyledim, yine başka şeylerle ilgilenip onun bizimle ilgisi yok elektrikçiye göster dedi. Abi dedim bu daha önce yoktu, belli birşey sökülmüş ya yanlış yapılmış yada arızalanmış vs. Sanayide bi Opel'ciye yönlendirdi, şimdi tam hatırlamıyorum dingildeki denge sensörü mü neydi onu takmamışlar, yerine taktılar düzeldi devam ettik.
Böyle karaktere takık olduğumdan bir daha Allah düşürmesin diyorum
Yorum
-
Bizim araçların 2-3 vites aralığı çok uzun söz konusu yorumların bir kısmı da bundan kaynaklanıyor. Başka hiçbir viteste bu kadar geniş bir aralık yok o yüzden 2'den 3'e geçişte araçda farklı bir hareket oluşuyor belki de 3'ten itibaren kuru kavramaya geçiyor bilemiyorum. Ancak vites düşürme durumundan ben de memnun olmasam da ıslak ağırlığı 1650-1700 kg olan bir araç için normal olduğunu düşünüyorum. Düz bir yolda biraz yavaşlamış bir aracı 3. vitesle hızlandırmak risk getireceği için araöç otomatik olarak vites düşürüyor, gayet mantıklı.
Yorum
-
Bugün şanzıman yağı değişimi ile ilgili opel yetkili servise gittim. Neden değişmek istediğimi, araçta vuruntu olup olmadığını sordular. Ben de emin değilim dedim ve test edelim dediler. Eyüp usta ile bir gezintiye çıktık. İlk 4 vitese kadar hassas olanların algıladığı sarsıntılı geçişlerin bu şanzımanda normal olduğunu ve hiçbir problemin olmadığı söyledi. Şanzımanda problem olmadığına göre yağ değişimine gerek olmadığını ekledi. Zaten tamamıyla bir değişimin mümkün olmadığını da hatırlattı. Normalde servisler en ufak sorunda parça değişimini önerirken şanzıman yağında tam tersini söylüyorlar. Kafam yine karştı????????????
Yorum
-
Gerçekten de servislerin şanzıman yağının değişimine sıcak bakmamaları enteresan. Bişeyin değişmesi için ki burada bahsedilen değişim yağ, onun sıkıntı yaratması mıdır. Bu konuda gerçekten benim de kafam karıştı. Ufuk beyin de dediği gibi eğer daha önceden hiç yağ değişimi yapılmamış seceresi belli olmayan ve kmsi yüksek araçların şanzıman yağı değişimleri, yağ değiştikten sonra gerçekten sıkıntı yaratabiliyor. Acaba yağın durumunu görsel olarak kontrol edebiliyor mıyız. Eski aracımda motor yağı gibi şanzıman yağının kontrolü için bir çubuk vardı.2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo
Yorum
Yorum