Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2. ve 3. Vites Arasi Gariplik

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2. ve 3. Vites Arasi Gariplik

    Herkese iyi aksamlar.

    Yaklasik 3 aylik bir insignia kullanicisiyim. Genel olarak aracimdan memnunum. Ancak daha onceden var miydi bilmiyorum ama ya yeni farkettigim yada yeni bir sorun olan otomatik sanziman ile ilgili soyle bir durumla karsilasiyorum.

    Arac 2. vitesten 3. vitese gecerken sanki 2 ile 3 arasinda bir vites daha varmis gibi davraniyor. Genel olarak sakin kullanimda vites degisiklikleri 2ooo deviri civari oluyor. Ancak 2. vitesteyken 2000 devire gelince devir saati dusuyor sanki vites degistirmis gibi sonra tekrar 2000 ne geldiginde 3. vitese geciyor.

    Birde vites kucultme islemlerini cok sik yapiyor. En ufak rampa iniste ayagimi gazdan ceker cekmez vites dusurup motor freni yapiyor. Acaba sanziman icin bir guncelleme var midir yada gerekli midir.

    2006 model Accord sahibi iken onda da 5. viteste iken yapiyordu bu durumu hatta 5,5 vites tabirleri falan kullaniliyordu.

    Degerli gorus ve onerilerinizi bekliyorum.

    Simdiden tesekkurler
    2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • #2
    Bahsettiğiniz durum büyük ihtimalle şanzımanın "kilitlemesi" durumu; şanzıman belli bir hıza kadar yağlı kavrama yaparken; sonra fiziksel olarak tam kilitleme yapıyor; bu yüzden de devir bazen hız aynı olduğu halde düşüyor. (tam kavrama yapıldığı için boşa çevrilen devir sıfırlanıyor)

    Accord'daki 5. vitesten sonraki olay ise "Overdrive" modu; farklı bir durum.

    Benim bildiğim bu şekilde, otomatik şanzıman konusunda uzman bir arkadaş daha teknik bir açıklama yapabilir.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
      Bahsettiğiniz durum büyük ihtimalle şanzımanın "kilitlemesi" durumu; şanzıman belli bir hıza kadar yağlı kavrama yaparken; sonra fiziksel olarak tam kilitleme yapıyor; bu yüzden de devir bazen hız aynı olduğu halde düşüyor. (tam kavrama yapıldığı için boşa çevrilen devir sıfırlanıyor)

      Accord'daki 5. vitesten sonraki olay ise "Overdrive" modu; farklı bir durum.

      Benim bildiğim bu şekilde, otomatik şanzıman konusunda uzman bir arkadaş daha teknik bir açıklama yapabilir.
      Ufuk Bey tesekkur ederim cevap icin.

      Anladigim kadari ile sorun teskil etmiyor sanirim.
      2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

      Yorum


      • #4
        Benimde merak ettiğim bir konu, kavrama sorunu diye tahmin ediyorum ama emin değilim. Araç kaç bin kmde? hiç şanzıman yağı değişimi yapılmış mı?
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #5
          ufukkk hocam şanzımanın kilitlenmesi için belirli bir hıza ulaşmak gerekli midir yoksa 2. 3. 4. viteslerde de yapar mı bunu? ben sadece 5. 6. viteste yapıyo diye düşünüyordum
          OPC Line Sport

          Yorum


          • #6
            Merhaba,

            Aynı sorun bende sizden farklı olarak 1 ve 2 vites arası yapıyor. Yokuslarda 1 den 2 ye attıgında ve 2000 devire ulasmadan sanki yarım kavrama yapıyor gibi. Ben henuz ciddi olarak kontrol ettirmedim. Baktırdıgım yerler sanzımanı indirip bakacagızdan baska bisey soylemiyor. Tork konvertoru veya ilgili vitesin kavrama disklerinden oldugunu tahmin ediyorum. Gelisme oldugunda bilgilendirirseniz seviniriz.

            Yorum


            • #7
              Araci yeni aldigimdan sanziman yaginin degisip degismedigini bilmiyorum acikcasi ama ilk firsatta degistirecegim zaten. Ancak eger cok performansli kullanimlarda da pek olmuyor sanki. Ama simdi bi yere gidip anlatsam durumu dediginiz gibi sanzimani indirip bakmak lazim gibi yaklasimlar sergileniyor. Cok buyuk sikinti yasatmiyor bana hatta hic dikkat etmesem farkina bile varmayacagim belki.

              Aslinda ondan ziyade ilk mesajimda da belirttigim gibi gereksiz vites kucultmeleri beni daha cok rahatsiz ediyor. Yuksek hizlardan ani yavaslamalarda cok ise yariyor ancak. 160 bg 350 NM tork ureten bir aracin bu kadar cok alt viteslerde gitmeye heveslenmesi cok mantikli gelmedi bana. 1500-1700 lu devirlerde hic vites kucultmeye gerek olmadan gidebilecekken alt viteslere gecmesi surus zevkini torpuluyor. Vitesi kucultmek istesem zaten gaz pedalina biraz fazla bastigimda gerceklesiyor zate.
              2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

              Yorum


              • #8
                Ufuk Bey in dedigi gibi belli bir hiza kadar yagli kavrama yapmasi durumu simdi dusununce durumumu anlatiyor gibi. Zira seri 2500-3000 devirlere kadarki hizlanmalarda bu durum yasanmiyor yada farkedemiyorum.
                2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

                Yorum


                • #9
                  Bende 2013 1.6T otomatik var. Benzer bir sorun bende şöyle yanıyor. Mesela normal seyir halindeyken bir tümsek geldiğinde tümseği çok yavaşlamadan geçmek istediğimde vitesi 1 e kadar düşürüyor ve tümsek sonrasında gaza normal basmama rağmen sanki vitesi 2 ye atmamak için direniyor. Aracın 1 den 2 ye geçişi 3000 devir üstünde oluyor. Tümseği çok yavaşlayarak geçtiğimde ise 1den 2 ye vites atma kendini belli etmeden gerçekleşiyor. Başka bir durumu ise sıkışık trafikte bazen yaşıyorum. Bu normal mi bilmiyorum ve henüz servise gitmedim.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                    ufukkk hocam şanzımanın kilitlenmesi için belirli bir hıza ulaşmak gerekli midir yoksa 2. 3. 4. viteslerde de yapar mı bunu? ben sadece 5. 6. viteste yapıyo diye düşünüyordum
                    Bildiğim kadarıyla 3. vitesten itibaren tam kilitleme yapıyor; ben 2011 model aracımda tam kilitlemeyi çok net hissedebiliyorum; sanki araç bir anda +20 ps güç kazanıyor gibi belirgin bir güç değişimi hissediliyor. Bu yarım kavrama durumu 1-2-3. viteslerin tamamında hissediliyor, örneğin otoparkta yavaş yavaş giderken araç belirgin biçimde "yarım kavramada" gidiyor.

                    Tam olarak hangi hız ve viteste kavrama yapıyor; sizin şanzımanlarda başka bir sorun var mı yoksa bu kavrama sorunu mu gibi konularda yazılı kaynaktan kesin bir bilgi okumadığım için kesin konuşamıyorum; yanlış bilgi vermek istemem. Sadece kendi tecrübelerim ve forumlardaki paylaşımlardan öğrendiklerimi paylaşıyorum.

                    Yağ değişimi konusuna gelince; benim aracımda çok ciddi vuruntular başlamıştı; yağ değişimlerinden ben inanılmaz memnun kaldım ancak bazıları yağ değişiminden sonra şanzımanın daha da kötü olduğunu söylüyorlar. Bu yüzden kesin yaptırın diyemiyorum ama benim araçta ben 2 yılda toplam 4-5 kez yağ değişimi yaptırdım ve Motul ATF VI yağa geçtim. Bu işlemlerden sonra hem araçtaki kavrama süresi kısaldı (önceden düşük hızlarda çok uzun süre yarım kavramada kalırdı), hem performans arttı hem de vites geçişleri daha yumuşak hale geldi. Yine duyumlarıma ve forumlardaki paylaşımlardan çıkardığım sonuca göre Aisin'in bu şanzımanı sorunlu ve vuruntu mutlaka oluyor; ancak dert edilecek bir durum değil; yolda bırakma olasılığı düşük.

                    Ankara'daki arkadaşlar Aydoğmuş Şanzıman'a gidebilirler; ben 1 kere gittim ve çok memnun kaldım. (Orada da bana vuruntuların normal olduğu ve hiç bir şey yaptırmama gerek olmadığı, bu haliyle binmemde bir sıkıntı olmadığı söylendi; genel olarak bilgili ve dürütst bir tavırları vardı.)

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
                      Ufuk Bey in dedigi gibi belli bir hiza kadar yagli kavrama yapmasi durumu simdi dusununce durumumu anlatiyor gibi. Zira seri 2500-3000 devirlere kadarki hizlanmalarda bu durum yasanmiyor yada farkedemiyorum.
                      Doğrudur, ben de gaza yüklendiğimde tam kavramaya geçişi net bir şekilde hissedebiliyorum, aracın ivmesi bir anda artıyor. Hatta sesi bile değişiyor. Gaza basma şiddeti ile alakalı olarak daha erken tam kavrama yapıyor olabilir.

                      Yorum


                      • #12
                        Benim aracımdada aynı durum var fakat sürekli değil ara sıra oluyor. 2. vitesten 3e geçer gibi çok kısa bir devir değişikliği ile vites geçişi oluyor(ara vites gb) yola devam ederken normal vites aralıkları ile devam ediyor. Seri kullanımda hiç dikkatimi çekmedi ama genelde sakin hızlanmalarda ve nadiren gerçekleşiyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Ufuk Bey in tecrubeleri ve genel durum itibari ile yagli kavrama tam kavrama olayi herkeste goruluyor anladigim kadari ile. Vuruntu benim aracda pek yok. En kisa zamanda Ufuk Bey in tavsiye ettigi Aydogmus a ugrayacagim. Ben de sanziman yaginin degistirilmesi tarafinda olanlardanim. Kanaatimce olumlu bir degisiklik olacaktir.
                          2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

                          Yorum


                          • #14
                            Bende bir yağın ömürlük olamayacağını düşünenlerdenim fakat yağ değişimi sonrası vuruntu vb problemler yaşayan ve çok pişman olan çevremde insanlar olduğu için cesaret edemiyorum. Şuan şanzımanımda bir problem görmediğim içinde yaptırmayı düşünmedim. Yetkili serviste sorun olmaması halinde değişim önermiyor.

                            Yorum


                            • #15
                              Şanzıman yağı değişimi sonrasında kavramada gitme isteği daha azalıyor. Ancak konuda yazılanlar şanzımanın yapısı ve karakteri(yazılımsal) ile ile ilgili normal durumlar, arıza değil yani. Makyajlı ve yeni kasada bu durumlar daha azaltılmış gördüğüm kadarı ile.
                              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X