Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 sidi fren & direksiyon & gaz tepkisinde sorunlar

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 sidi fren & direksiyon & gaz tepkisinde sorunlar

    İyi günler,

    Çok enteresan bir sorunla yaklaşık bir senedir boğuşuyorum aracım 1.6 sidi otomatik lpg siz,2014 model ve 57 bn km de,sorun şu ; araba bazen harika gaz tepkisi&direksiyon&fren pedalı yumuşacık,bazense sanki o araba değil.Yani bunu ilk çalştrmada yapıyor veya giderken birden takoz gibi olup belirli bir süre sonra birden değişiyor,sanki gaz yemiyor zorlanıyor@direksiyon&fren pedalı sertleşiyor ama bazense gaza dokunduğunda araba pamuk gibi,4 tane yetkili servis gezdim sorun çözmelerini geçtim anlıyorlar ama enteresan diyip çözemiyorlar.Turbo,enjektörler,bujiler herşey kontrol ediliyor sorun bulunamıyor.İşin ilginç olanı arabanın karakterinin değişmesi bir gürültülü çalışıyor (rölantide)sonra başka bir çalıştırmada sessiz harika bir araba oluyor.Vauxhall sitesinde yaptığım araştırmada akü den şüphenilmiş buna benzer sorunlarda direksiyon vss elektrik sistemiyle alakalı biri durum olduğndan ama sadece sorn bu değil çok mantıklı gelmedi.97 den beri sadece opel marka araçları kullandım başıma ilk kez böyle bir durum geliyor.Yaklaşık 3 yıldır bu araç
    bende.Başına buna benzer sorunlar gelen arkadaşlarının fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim.

  • #2
    fren, direksiyon ve motorun hepsi ayrı ayrı sistemler, üçü aynı anda arıza yapıyosa üçünü de kontrol eden ya da etkileyen kısımlardan süphelenin, turbonun enjektörün vs. fren sistemiyle bir alakası yok. aküden olabilir, kontrol ünitesinden olabilir, yazılımla ilgili birşey olabilir. aracın arıza kodu vermemesi de ilginç özellikle frenle ilgili birşey varken
    OPC Line Sport

    Yorum


    • #3
      Vakumlada alakasi olabilir

      Yorum


      • #4
        Bana da bazen aracın karakteri değişiyormuş gibi gelirdi de ben hep kendi moduma bağlardım Hiç bunun için servise gitmedim. Ama bu arada hakikaten değişen hava şartlarına çabuk tepki veriyor. Özellikle kirli havası olan bölgelerde performans düşme huyu var. Belki tüm arabalarda vardır


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
          fren, direksiyon ve motorun hepsi ayrı ayrı sistemler, üçü aynı anda arıza yapıyosa üçünü de kontrol eden ya da etkileyen kısımlardan süphelenin, turbonun enjektörün vs. fren sistemiyle bir alakası yok. aküden olabilir, kontrol ünitesinden olabilir, yazılımla ilgili birşey olabilir. aracın arıza kodu vermemesi de ilginç özellikle frenle ilgili birşey varken
          Yorumunuz için teşekkür ediyorum;

          Turbo ya yürümemizin sebebi çekişten düşmesiyle alakalı,yazılım güncellemeleri vss tam hatta yeniden yükleme de yaptırdım.Fakat ben vakumdan şüpheniyorum.Asıl fark ettiğimde şu bu araçtan önce astra j 1.4 t kullanıcısıydım klavuzda yazan 95 oktan mümkün olan 98 oktan yazıyordu.Bu araçta ise 98 oktan önerilen 2.8 opc de de var aynı ibare mümkün olan 95 diyor.Şunu düşünüyorum acaba ? Bizim yakıt kalitesi bu motora istediği değerleri veremiyormu diceksinizki bu 5.0 cc super sport araç değil,haklısınız ama bence yakıtsal bir durum veya vakumla alakalı bir durum gibi geliyor bana.Vakumda da sorun gözlenmedi enteresan en ufak arıza kodu da yok araçta servise göre kuş uçsa arıza kodu vericek ama sensör bozuk olma ihtimalini göz önünde bulundurmuyorlar tabi.İnanılmaz değişken bir araba motorun hava ile ilişkisini bu kadar hissettiren bir hassaslığı var.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
            Bana da bazen aracın karakteri değişiyormuş gibi gelirdi de ben hep kendi moduma bağlardım Hiç bunun için servise gitmedim. Ama bu arada hakikaten değişen hava şartlarına çabuk tepki veriyor. Özellikle kirli havası olan bölgelerde performans düşme huyu var. Belki tüm arabalarda vardır
            Tamamen katılıyorum inanılmaz değişken bir araba bir günü diğerini tutmuyor.Yakıttan dicem de hep aynısımı olur hadi
            çekiş ondan direksiyon aküden elektrik vss diyelim, fren vakumdan diyelim ee arıza kodu yok ve herhangi
            bir uyarı vss ?

            Yorum


            • #7
              yakıtı sürekli aynı yerden mi alıyosanuz hocam forumda konusu vardı motor ilk çalışmada ses yapıyodu, servis de arkadaşlar da triger setinden geliyo dedi ancak 1 buçuk yıldır yakıtı hep aynı yerden aldığımdan mı bilmiyorum bir kez bile o rahatsız edici sesi duymadım
              OPC Line Sport

              Yorum


              • #8
                Sizin kadar belirgin olmasa da, ben de 2013 model SIDI aracımda tepkilerde farklılık yaşıyorum. Bana yazılımsal gibi geliyor, emisyon normlarına uymak ve tüketimi düşürmek için SIDI motor ve otomatik şanzıman ikilisi sürekli güçle oynuyor gibi hissediyorum. Bu yüzden de her zaman aynı tepkileri vermiyor.

                Yorum


                • #9
                  Aracınızda flexiride var mı? Varsa onunla ilgili bir durum (yazılımsal veya donanımsal) olabilir.

                  Benim aracımda yok; ben sadece performans konusunda değişkenlik hissediyorum. Frenlerde ya da direksiyonda değişiklik olmuyor. Sadece direksiyon bazen kendi kendine sanki boşa çıkmış gibi hafifliyor ve sonra normale dönüyor, bazen de olması gerekenden daha sert olduğunu hissediyorum. Ancak bu durumlar kısa süreli oluyor.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                    yakıtı sürekli aynı yerden mi alıyosanuz hocam forumda konusu vardı motor ilk çalışmada ses yapıyodu, servis de arkadaşlar da triger setinden geliyo dedi ancak 1 buçuk yıldır yakıtı hep aynı yerden aldığımdan mı bilmiyorum bir kez bile o rahatsız edici sesi duymadım
                    Evet doğrudur yakıtı 2010 dan beri aynı yerden alrm shell den evime 7 km olan bir istasyon özellikle ordan gider alırım.Başka bir yerden hiç almadım.Şehir dışına da çıksam ordan alır fuller giderim.Bazen sesli çalışır bazı çalışmalarda ses yoktur rolantide sanki o araba değil.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                      Aracınızda flexiride var mı? Varsa onunla ilgili bir durum (yazılımsal veya donanımsal) olabilir.

                      Benim aracımda yok; ben sadece performans konusunda değişkenlik hissediyorum. Frenlerde ya da direksiyonda değişiklik olmuyor. Sadece direksiyon bazen kendi kendine sanki boşa çıkmış gibi hafifliyor ve sonra normale dönüyor, bazen de olması gerekenden daha sert olduğunu hissediyorum. Ancak bu durumlar kısa süreli oluyor.
                      Evet performansda değişiklikler mevcut bir bakıyorsun uçuyor bir bakıyorsun aynı yerde sanki biri tutmuş arabayı gidemezsin diyor.Direksiyon anlıkta oluyor bazen bir seyir boyunca sürüyor 1 saat vss gibi,frenler içinde geçerli.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                        Sizin kadar belirgin olmasa da, ben de 2013 model SIDI aracımda tepkilerde farklılık yaşıyorum. Bana yazılımsal gibi geliyor, emisyon normlarına uymak ve tüketimi düşürmek için SIDI motor ve otomatik şanzıman ikilisi sürekli güçle oynuyor gibi hissediyorum. Bu yüzden de her zaman aynı tepkileri vermiyor.

                        Evet size katılıyorum ben vakum ve akü üzerinden düşünüyorum aküsünü ölçtürdüm iyi sonuçlar almadım değiştirecem üzerinde orjinal aküsü mevcut hala.vauxhall sitesinde akü değişimiye çözmüşler bu direksiyon işini benimde tesadüf iyi durumda değil denemiş olacağım.Haklısınız sizin gibi düşünmeye başladım gördüğüm kadarıyla sidi kullanıcılarında bu sorun mevcut her şikayet benzemesede,aynı sonuçlara yakın.Yazılımla alakalı bir durum gibi duruyor yani bu üçlü aynı anda olmaz gibi düşünüyor insan performans vss evet birbirinden bağımsız gibi dursalarda üçünün arasında ilişki mevcut.Başıma gelmedi başka bir sidi deneme fırsatım olmadı belki tepkiler aynıdır.Gittim grand sport 1.5 t kiraladım onda da bu kadar olmasada aynı şeyleri
                        gözlemledim.Teknik verilerde daha hızlı gözüksede daha sağır geldi bana ve yüklendiğinizdeki o törpüleme performansı engelleme onda daha fazla.Şanzımanla motor uyumu vss için tork vektörlemesi gibi yazılımlar özellikleri içiresinde var da kardeşim nasıl bir dengeleme,engelleme denilebilir.

                        Yorum


                        • #13
                          Buna benzer bir sıkıntı akü değişimi ile çözülmüştü önceki konularda. Ki demiş olduğunuz sistemler elektrikle çalışıyor. Aracın geri beslemesinin yetersiz olduğu zamanlarda aküden takviye alan sistemler. Gaza bastığınızda veya akü şarj durumu iyi olduğunda da yapmaması sorunun aküden olabileceğini aklıma getirdi.
                          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                            Buna benzer bir sıkıntı akü değişimi ile çözülmüştü önceki konularda. Ki demiş olduğunuz sistemler elektrikle çalışıyor. Aracın geri beslemesinin yetersiz olduğu zamanlarda aküden takviye alan sistemler. Gaza bastığınızda veya akü şarj durumu iyi olduğunda da yapmaması sorunun aküden olabileceğini aklıma getirdi.
                            Evet karmaşık bir durum akü değişimi yapıcam yakın zamanda bakalım değişme olacakmı.Çok can sıkıcı bir durum.

                            Yorum


                            • #15
                              Akü ile nasıl bir bağlantısı var bilmiyorum ama, vakumun olmaması yada az olması, vakum tankında çatlak hortumda yırtık yada bağlantı noktalarında gevşeklik vs gibi durumlarda fren pedalı sertleşiyor. Birde değişken geometrili turbo kullanıyoruz. Turbo pal hareketini vakum tetikliyor.Vakumun az olması yada hiç olmaması turbo geometrisini etkileyeceğinden bu direk araç motor performansınıda etkileyecektir.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X