Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Geç ısınma ve hararet düşme sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Geç ısınma ve hararet düşme sorunu

    Merhaba Arkadaşlar,
    1.6 cdti 2015 model insignia sahibiyim. Aracım 110.000 km'de yetkili servis bakımlı. Bakımları yeni yapıldı(2 hafta önce) fakat bir arıza tespit edilmedi. Sorunumun benzerini yaşayan vardır düşüncesi ile yazmak istedim. Aracı sabah ilk çalıştırmada yaklaşık 3-4 km sonra hararet yükselmeye başlıyor ama çeyrekten sonra tekrar sıfıra düşüyor(Hareket halinde veya duraklama halinde farketmiyor). 10-15 km civar yeniden yükselmeye başlıyor ortayı bulduğu zaman kalorifer açılmadıysa ortada kalıyor. Kalorifer açılırsa duraklama halinde hafif hafif düşüyor hareket halinde yine ideal sıcaklığı bularak ortaya geliyor. Daha önce birden fazla dize aracım olmasına rağmen bunun kadar geç ısınan bir araç ile karşılaşmamıştım. Hararetin bir anda sıfıra düşmesi termostat gibi görünsede ısındıktan sonra düzeliyor olması termostat olmadığını akla getiriyor. Normal olmadığını düşünüyorum. Daha önce benzer bir durum ile karşılaşan varsa paylaşımlarını bekliyorum.
    Teşekkürler.

  • #2
    Antifirizinizi bir kontrol ettirin bence..
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Bana termostat arızası var gibi geldi.
      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

      Yorum


      • #4
        araç ısındığında yokuş aşağı indiniz mi hiç 3 4 km. araç yakıtı kestiğinde hararet düşüyosa termostat herzaman açıktır, yani arızalıdır.
        OPC Line Sport

        Yorum


        • #5
          Benim 2.0 Dizelde de kalorifer Hı modunda çalışırsa rolantide araba soğuyordu. Bu sebeple 27 derece otomatikte tutardım kışın. Fakat benim herhangi bir motor ısınma sorunum yoktu. Hareket halinde iken içerde odun sobası yakmış gibi yapardı hı modunda Soğumadan.
          ​​​​​

          Gerçi durduğu yerde soğumasında Muş'un -25lik hava sıcaklığı da etkilidir.
          ​​​​​​
          Bence termostat sıkıntınız var. Ayrıca Insignia'da hararet ortayı bulduğu anda motor suyu sıcaklığı dijital olarak 80 derecededir. Ben uzun yolda en yüksek 108i gördüm dijitalde ama ibre hala 90dı.
          ​​​​
          Hararet göstergesi tek başına gösterge değil maalesef.
          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

          Yorum


          • #6
            Yetkili servisten yarın için randevu aldım. Termostat serviste ve fabrikada olmadığı için yurt dışından gelecek(tabi sorun termostatsa). Termostat fiyatı 1250 TL işçilik 250 TL ilave çıkacaklar hariç fiyat bu şekilde. Özel servisin verdiği değişim fiyatı 500-550 TL arasında değişiyor fakat aracımı özel servise elletmek istemiyorum. Yarın ola hayrola artık.

            Yorum


            • #7
              Şaka yapıyorsunuz. O nasıl bir fiyattır. Termostat dediğiniz parça 100-150 liralık bir şey. Evdeki alet çantanızla bile değişimini yapabilirsiniz.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Sanayiden verilen termostat parça fiyatı orjinal GM 350-325 arası değişiyor. Tabi bunun contası ilave antifirizi ve işçiliği ile beraber özel servis fiyatı 500-550 TL arasında bir fiyata denk geliyor. Yetkili servis fiyatı banada uçuk geldi fakat düzgün bir arıza tespiti için götürmemde fayda var diye düşünüyorum. Daha önceki araçlarımdan birinde yaşadığım termostat sorunu belirtileri bundan farklıydı, gaza yüklenince hararet orta konuma geliyor gazdan ayağımı çekince sıfıra düşüyordu. Şimdi yaşadığım sorun sadece ilk çalıştırma sonrasında 1 defaya mahsus hararet sıfıra düşüyor sonra yavaş yavaş ortaya geliyor ve ortaya geldikten sonra aracı kullanmaya devam edersem ortada kalıyor tekrar düşmüyor. Hava soğuk olduğu için geç ısınmasıda ayrı tabi. Umarım müşür vs gibi basit bir parçadan çıkar.

                Yorum


                • #9
                  Benzer durumu yaşama ihtimali olan arkadaşlar için konuyu kapatmak adına bilgilendireyim. Bu sabah aracımı yetkili servise bıraktım.Servise giderken yolda hararetin düşme durumunu video çekerek ustayada gösterdim. Öğlen saat 2 gibi aradılar. Araçta A dan Z ye detaylı kontroller yapıldı. Termostat ve ısı müşürü sağlam, aracın antifirizi tam ve başka hiçbir parçasında sorun yok. Usta testlerini yaptıktan sonra fabrika ile yazışmalar gerçekleştirmiş ve fabrika durumun normal olduğunu ve arıza söz konusu olmadığını söylemiş. Sonuç olarak aracımı teslim aldım daimi müşteri olduğum için herhangibir ücrette talep etmediler. İlgilenen ve cevaplayan arkadaşlara teşekkürler.

                  Yorum


                  • #10
                    Geç gördüm konuyu, aynı sorun yada sıkıntı benim aracımdada vardı, Ankara opal serviste bunun normal olduğu bilgisi verildi. Bende video çekmiştim denediler ve normal dediler. Bu neden ve niçin yapılmış bir sistemdir anlamış değilim. Geçmiş olsun.

                    Yorum


                    • #11
                      Bu durum birebir benim 2016 cdti' da da var. Gözlemlediğim kadarıyla ilk çalıştırmada düşük viteste yüksek devirle giderken (1-2) aracın harareti 90 a doğru güzel güzel artıyor. Ama daha sonra daha sıcaklık 90 olmadan yol açılır da vitesi büyütüp devri düşürürse sıcaklık düşmeye hatta yol yokuş aşağı denk gelir de enjektörleri de kapatırsa (yakıt tüketimi 0 gösteriyorsa) bu sefer de sıcaklık hızla tekrar 50' e düşüyor. Aslında içeride bir yakıt yanması olmadıgı yani ısı kaynağı o sırada omadığı için sanki sıcaklığın düşmesi normal gibi ama bence burda problemli olan yazılım, çünkü sıcaklık normal değere gelene kadar motor devrini belirli bir değerin altına indirmemesi lazım bence. Yada ilk çalıştırmada motor ısnana kadar aracı mauel modda kullanmak da bu dalgalanmayı engelleyebilir.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: serkanmj View Post
                        Bu durum birebir benim 2016 cdti' da da var. Gözlemlediğim kadarıyla ilk çalıştırmada düşük viteste yüksek devirle giderken (1-2) aracın harareti 90 a doğru güzel güzel artıyor. Ama daha sonra daha sıcaklık 90 olmadan yol açılır da vitesi büyütüp devri düşürürse sıcaklık düşmeye hatta yol yokuş aşağı denk gelir de enjektörleri de kapatırsa (yakıt tüketimi 0 gösteriyorsa) bu sefer de sıcaklık hızla tekrar 50' e düşüyor. Aslında içeride bir yakıt yanması olmadıgı yani ısı kaynağı o sırada omadığı için sanki sıcaklığın düşmesi normal gibi ama bence burda problemli olan yazılım, çünkü sıcaklık normal değere gelene kadar motor devrini belirli bir değerin altına indirmemesi lazım bence. Yada ilk çalıştırmada motor ısnana kadar aracı mauel modda kullanmak da bu dalgalanmayı engelleyebilir.
                        İlk çalıştırmada zincir sesi sizdede varmı? Bende 1-2 saniye içinde bir zincir sesi geliyor sonra kesiliyor. Servis 0 araçta bile olduğunu söyledi çok kafama takmıyorum ama çıkan sesi duyan dönüp bakınca ister istemez rahatsızlık veriyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Richards View Post

                          İlk çalıştırmada zincir sesi sizdede varmı? Bende 1-2 saniye içinde bir zincir sesi geliyor sonra kesiliyor. Servis 0 araçta bile olduğunu söyledi çok kafama takmıyorum ama çıkan sesi duyan dönüp bakınca ister istemez rahatsızlık veriyor.
                          Zincir sesini gerçekten tam teşhis edemiyorum ama ilk birlakç sn. çok ince sanki motor can çekişir gibi ses geliyor Ustaya da gösterdim herhangi bir sorun yok dediler.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: serkanmj View Post

                            Zincir sesini gerçekten tam teşhis edemiyorum ama ilk birlakç sn. çok ince sanki motor can çekişir gibi ses geliyor Ustaya da gösterdim herhangi bir sorun yok dediler.
                            O zincir sesi bende de var, genelde soğukken ilk çalıştırma esnasında oluyor.

                            Yorum


                            • #15
                              Şimdi özellikle konuyu bir de ısı transferi açısından ele almakta fayda var.
                              Aracı çalıştırdınız rölantide motor ısınmaya başladı devir düşük ve su radyatörden düşük bir hızda geçiyor. Hararet yükselmeye başladı haliyle. Ardından harekete geçiyorsunuz bir müddet daha yükseliyor fakat sonra düşüyor. Buradaki düşmenin sebebi sizin hareket halinde radyatörünüzden geçen hava debisi ve hızının artmasıdır. Yani akışkanın hızını arttırarak ısı transferini arttırıyorsunuz ve motor soğutma suyunun sıcaklığı da buna bağlı olarak düşüyor. Ancak bir zaman sonra karşılıklı olarak su sıcaklığı da arttığı için sistem kendini dengeliyor.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X