Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.4t hararet

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.4t hararet

    Merhabalar
    1.4 t LPG li aracimda çözülemeyen bir hareret sorunum var.
    Aracin 2 yıl boyunca hareret göstergesinin 90 i geçtiğini hiç görmemiştim ancak son 2 aydır 100/90 arası dalgalanıyor. Bir çok şey denedim termostat, devridaim, genleşme kabı/kapağı, radyatör, LPG regülatörü, fan ve termostat musuru değişti sorun devam ediyor en son conta yapıldı ancak yine de fayda etmedi.
    En son obd2 cihazı aldım sürüş esnasında telefondan soğutma suyunun sıcaklığını takip ederken bir şey farkettim ki araç rolantide 108/109 a gelmeden fan açmıyor. Rolantide 108 e kadar çıkıp fanı aciyor 100 dereceye düşürüyor sonra kapanıyor. Lakin sert bir rampada 108 yerine 113 leri buluyor fanin devreye girmesi. Araç beyinde 110 u geçince de konsol da 90 in üstüne doğru ibre yükseliyor.
    Bu 1.4t lerde fanin rolantide 108/109 da devreye girmesi normal değil gibi. Hiç kontrol eden var mı acaba fan başlangıç sıcaklığını?

  • #2
    Öncelikle hoşgeldiniz




    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      Öncelikle hoşgeldiniz
      Hoşbulduk

      Yorum


      • #4
        Fan açma durumu olduğunda hararet göstergesinin sınır değerleri asla geçmemesi gerekiyor. Yani aracınızda geç fan açma durumu söz konusu. Aman dikkat edin, gözünüz hararet göstergesinde olsun bu durum çözülünceye kadar. Antifirizin durumuna baktırdınız m? Gerçi siz genleşme kabını değiştirmişseniz o arada antifiriz de yenilenmiştir.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Termostatınız yanlış takılmış olabilir.
          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

          Yorum


          • #6
            Fan müşürünüzün 1.kademesi bozuk sanırım. Fan müşürünü değiştirmişsiniz ama yeniden bir kontrol ettirin bence.Söylediğinize göre 2.kademe çalışıyor. ama 92 derecede devreye girmesi gereken 1. kademe çalışmıyor.

            Yorum


            • #7
              Fan müşürünü 2 kez değiştirdim ama sonuç halen aynı neden araç 108 e kadar niye fan açmak için bekliyor onu çözemedim.
              hayabusa sizin araç 1.6t galiba sizde 92 derece de mi ilk fan devreye giriyor? Beyinden bakıyorsunuz degil mi?

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: dex View Post
                Fan müşürünü 2 kez değiştirdim ama sonuç halen aynı neden araç 108 e kadar niye fan açmak için bekliyor onu çözemedim.
                hayabusa sizin araç 1.6t galiba sizde 92 derece de mi ilk fan devreye giriyor? Beyinden bakıyorsunuz degil mi?
                Ben bu bilgiyi verirken genel bilgi olarak verdim. Daha önce hiç takip etmedim kaç derecede açtığını. Şükürler olsun ki başınıza gelen olumsuz durumla karşılaşmadım.

                Yorum


                • #9
                  Kattle deneyi yapabilme ihtimaliniz var mı? Sensörü (müşürü) bir kattle içine atın Suyu kaynatın ve sensörün çıkış verip vermediğine bakın. Eğer çıkış veriyorsa, Soket ve kablo demetini kontrol edin. Elimde servis manual olmadığı için beyinde nereye gidiyor yada beyin değilse bir röle ile mi açıyor fanı bilemiyorum.

                  Yorum


                  • #10
                    Sigortayı kontrol ettiniz mi? El kitabına göre 2 adet radyatör fanı ile ilgisi sigorta var. Akunun yanındakı kutuda 42 ve 45 nolu sigortalar fanın sigortası imiş

                    Yorum


                    • #11
                      Sorun kısmen çözüldü konsolda artık 90 da sabit ibre.

                      Ecu da ise 107-108 ye kadar geliyor en fazla.

                      Sorun antifiriz kaynaklı çıktı. kalitesiz antifiriz sebebiyle yag sogutucusunun içinde bildiginiz çamur gibi bir tabaka oluşmuş pembe renkli. Söküp temizlendi. Araç baya rahatladı.

                      Aynı servisde aynı sorunu yaşıyan bir kişi daha vardı onda ise üst kapak açıldı ve motorun içindeki su kanalları aynı pembe camur tabası ile tıkalıydı.

                      Benim conta en son 2 ay önce yapılmıştı ancak bu 2 aylık süreçte her seferinde antifiriz doldur boşalt yaptıgım için benimde tekrardan motor kanalları tıkalı olabilir. Zira 107-108 bile sanki biraz fazla gibi.

                      Wurth radyatör temizliyeci mi döksem diyorum yada hazır ibre 90 da sabit hiç kurcalamasam mı bilemedim.

                      Yorum


                      • #12
                        Ben demiştim yukardaki yorumda antifiriz diye
                        Geçmiş olsun.
                        Araç normale döndüyse hiç kurcalamayın.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra 12km'lık kısa bir yolculuğun sonunda aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan (deve boynu imiş adı) su kaçağı oldu.. Suyun sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu ve ilginçtir gösterge 90'ı geçmemişti.. (sanıyorum yolculuk kısa diye)
                          Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, güncellettim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. (Bunlar olurken paneldeki gösterge 90'ı gösteriyor) İki kez de aracı hiç yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü..(sanıyorum bu durumda da 95'te termostat açklıyor) Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak olan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek.. Şimdi sizin başınızdan geçenleri okuyunca neredeyse aynı şeyler gibi.. Yaptırdığınız temizlikten sonra tekrar aynı sorunu yaşadınız mı? Sizin araçta da 105'te de termostat açılıyormuş, bu gecikmeden ötürü bir sorun çıktı mı? Ben bu değerin riskli olduğunu düşünüyorum ve daha erken açılan bir trmostat arayışı içindeydim.. Umarım benim araçta da yağ soğutucu kaynaklı bir sorun yoktur, kontrll ettirmeliyim yine de..

                          Yorum


                          • #14
                            Merhaba arkadaslar araniza bugun katildim. 2012 model 1.4 t lpgli aracim var. Aracim aldigim gunden beri araçta hararet gostergem 95e geliyor ve fani acip 90a dusuruyor. Sağ taraftaki buyuk hortum çok aşırı sıcakken diger buyuk hortum ılık bir sicakliga sahip. Hortumlarda ciddi bir sertlik mevcut ve arada yedek su kabinda fokurdama oluyor ancak her zaman değil. Lpg ci bana lpg tesisatinin yanlis yapildigi ve t hortum alinmasi gereken yerde direk cekildigini soyledi. Ayin 1inde bu islemi yaptiricam ancak ikitellide nisa oto da bujileri degistirdigimde 2 bujinin kafasinin oksitlendigini gorduk ve bana contanin yanik olabilecegi soylendi acikcasi ne yapmam gerekiyor sasirdim kaldim. Bu sorunu yasayan varmi destek olabilecek.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: YalçınK View Post
                              Merhaba arkadaslar araniza bugun katildim. 2012 model 1.4 t lpgli aracim var. Aracim aldigim gunden beri araçta hararet gostergem 95e geliyor ve fani acip 90a dusuruyor. Sağ taraftaki buyuk hortum çok aşırı sıcakken diger buyuk hortum ılık bir sicakliga sahip. Hortumlarda ciddi bir sertlik mevcut ve arada yedek su kabinda fokurdama oluyor ancak her zaman değil. Lpg ci bana lpg tesisatinin yanlis yapildigi ve t hortum alinmasi gereken yerde direk cekildigini soyledi. Ayin 1inde bu islemi yaptiricam ancak ikitellide nisa oto da bujileri degistirdigimde 2 bujinin kafasinin oksitlendigini gorduk ve bana contanin yanik olabilecegi soylendi acikcasi ne yapmam gerekiyor sasirdim kaldim. Bu sorunu yasayan varmi destek olabilecek.
                              Merhaba geçmiş olsun.. Çok daha uzun yazmıştım ancak mesaj silindi.. Termostatınız açılmıyor ya da geç açılıyor gibi.. Termostatı değiştirmek zorunda kalırsanız orijanal parça almayın, orijinal olan 105 derecede açılıyor..

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X