Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 t rölantide stop etme sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.4 t rölantide stop etme sorunu

    Merhaba arkadaşlar,

    İnsignia sabahları motor sıcaklığı tahminim 40 derece civarında takılıyorken ışıklarda rölantide stop etti. Herhangi bir uyarı ve arıza vermedi araba. Aracım lpg ye başarılı bir şekilde geçiyor. İşe gelirken birkaç defa ışıklarda duruyorum. Geçtikten sonra ışıklarda rölantide ufak yükselmeler gördüm 1000 deviri geçmeyen. Bir sonraki trafik ışığında durduğumda araç direk stop etti. Yeniden çalıştırıp yoluma sıkıntı olmadan devam ettim. Sorun sanırım boğaz kelebeğinin temizlenmesiyle geçebilir çünkü uzun yıllar temizlenmedi. Hava akış metre sensörü de temizlenebilir. Eğer bunları yaptırırsam lpg ayarını yeniden yaptırmam da gerekir mi? Ayrıca uzun yıllar değişmemiş bir akü bu stop etme durumunun sebebi olabilir mi?

  • #2
    Boğaz kelebeği ve sensör temizliğini zaten yaptırın. Sorun olmasa dahi faydalıdır. Ayrıca lpg geçiş sıcaklığını kontrol ettirin gerekirse biraz yükseltin. Kış aylarında hava soğukluğundan sebep geçiş sıcaklığı düşük kalıyor olabilirç
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Yanıt için teşekkür ederim hocam. Stop etme sorunumun lpgye geçiş sıcaklığından olduğunu anladım. Şu anda motor suyu 50 dereceye gelmeden geçmiyor. Böylelikle motor daha randımanlı ısınıyor. Ayrıca akış metre sönsörü de temizlendi ve yeniden lpg ayarı da yapıldı. Ancak boğaz kelebeği elektronik olduğundan temizlenmeden devam edilmesi tavsiyesini birkaç ustadan almış bulundum.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: safrancı78 View Post
        Yanıt için teşekkür ederim hocam. Stop etme sorunumun lpgye geçiş sıcaklığından olduğunu anladım. Şu anda motor suyu 50 dereceye gelmeden geçmiyor. Böylelikle motor daha randımanlı ısınıyor. Ayrıca akış metre sönsörü de temizlendi ve yeniden lpg ayarı da yapıldı. Ancak boğaz kelebeği elektronik olduğundan temizlenmeden devam edilmesi tavsiyesini birkaç ustadan almış bulundum.
        Lpg geçis sıcaklığının düşük olması motoru zorlayan ve yıpratan bir yanma gerçekleştiriyor. Boğaz kelebeğini temizlemeye korktuğu/üşendiği için böyle bir şey diyen ustaların da teker teker kulaklarını çınlatıyorum. Son 15 yıldır üretilen araçların neredeyse hepsinin zaten elektronik. Yeri biraz içeride olduğu ve aman bir şeyi bozarım kafası olduğu için işten kaçmaya çalışan kişilerin ustayım diye etrafta dolaştığı bir memleketteyiz maalesef.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Eli becerikli usta boğaz kelebeğini 10dk.da söküyor. Kendi aracımda temizletirken bizzat şahit oldum.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum

          İşleniyor...
          X